Pengikut

Tuesday, January 29, 2013

Beruk Sarkis dengan songkok hitamnya....

Aku terasa kesian bila lihat dua Hasan bersongkok hitam kat rancangan Helo Malaysia malam tadi. 

Mereka berdua ni dah macam beruk sarkis sahaja. Terpaksa buat apa sahaja yang  boleh menyebabkan tuan-tuan mereka gembira. Kalau tidak, mereka tak dapat pisang!

Tak habis-habis menghentam PAS.Dua Hasan bersongkok hitam - Hasan Ali dan Hasan Basri - masih terus berdendam dgn PAS kerana ditendang keluar dari parti. PAS dah bagi peluang untuk mamat ni merayu, tapi diorang ni yang sombong cakap tak akan merayu. 


PAS terpaksa pecat Hasan Ali kerana melanggar disiplin parti. Mamat ni mempunyai pendirian berbeza dengan parti dan juga Pakatan Rakyat. Apabila Presiden PAS, TGHA arahkan orang-orang PAS keluar menyokong perhimpunan perbicaraan sodomi Anwar, si Mamat ni pula arahkan orang supaya jgn pergi! 

Banyak lagi perkara-perkara bangang yg Mamat ni buat yang bertentangan dengan semangat Pakatan Rakyat.Hasan Basri tu terlebihlah lagi bangangnya.Dia hanya pak turut kpd Hasan Ali tu sahaja… 

Bila dah kena tendang si Mamat ni marahkan pula kat Anwar. Tuduh PAS sudah diresapii anasir Anwarinas…PAS sudah menyeleweng dari perjuangan dan entah apa benda lagi Mamat tu tuduh pada PAS. 

Apa jenis Mamat nih! Dia mengadu untuk menagih simpati orang dalam tv tadi kononnya orang PAS tak pernah ambil kisah mengenainya.Dia kata tidak ada siapa pun dari kalangan PAS yang datang menjenguknya untuk bertanya khabar setelah dia kena tendang…macam-macamlah dia bersungut …. 

Mamat ni dah lupa yang dia sanggup buat tak tahu dalam rumah, tak buka pintu dan tak jawap salam orang yang datang ke rumahnya … 

Naib ketua dewan ulamak PAS, Dr Mahfodz Mohamed, seorang yang sangat rapat dengan Mamat ni  dan selalu bertemu di masjid Mujahiddin Damansara Utama pernah memberitahu kita : 

 “Saya dan isteri pergi ke rumah Dr Hasan di Pinggiran Taman Tun Dr Ismail di Kuala Lumpur tetapi beliau tidak membuka pintu untuk kami masuk. 

PAS dipandu oleh Majlis Syura Ulama yang menjadi penentu kepada hala tuju parti. Majlis itu berkuasa sepenuhnya terhadap parti. PAS bukan ditentukan oleh individu baik Muryidul ‘Am, Presiden atau Ketua Ulama.

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...