Pengikut

SAMBUTAN ULANGTAHUN PAS KE-63

SAMBUTAN ULANGTAHUN PAS KE-63
DIRASMIKAN OLEH MAT SABU

CERAMAH MALAM 29 NOV

CERAMAH MALAM 29 NOV
CERAMAH PERDANA

Wednesday, May 22, 2013

Siapa kata Nik Abduh , Bodoooh?


Dalam ucapannya itu,Nik Abduh kata, "Kenapa kita nak ke Putrajaya? Allah mengarahkan kita ke Putrajaya, Allah mahu kita menghapuskan kuasa itu daripada musuh Allah”

Dia cakap seolah-olah dia baru sahaja menerima wahyu…dahsyat betul ayat dia tuh! Mati-mati orang ingat, Nik Abduh ni akan bertanding di Putrajaya pada PRU-13 yang baru lalu tu ….Hampeh!

Rupa-rupanya, Husam yang lebih berani daripadanya.Cakap saja yang berdegar-degar macam langit nak runtuh dibuatnya.

Ingatkan betul-betul dia nak ke Putrajaya, ropanya Putar…jaya! Kesian kat Husam; dia kalah di Putrajaya dan terpinggir di Kelantan walaupun menang di DUN Salor.

Memang Nik Abduh ni cerdik orangnya dalam mengatur komplotnya.Siapa kata Nik Abduh Bodoooh?

Perihal penangkapan Adam, dia pula mendabik dada cakap, “Solidariti DPPM untuk Adam Adli ”

Tanpa rasa ada sedikit malu atau segan, Nik Abduh mengaku :
“Pemuda PAS bersama anak muda berada di barisan hadapan menentang penyalahgunaan kuasa dan undang-undang yang membunuh hak dan kebebasan rakyat.” Baca lagi  di sini .
Adakah dia pernah melawat Adam atau berhimpun di depan  pusat tahanan reman Jinjang? Atau Korang pernah tak tengok Nik Abduh atau ketuanya, Tantawi bersama-sama korang dimana-mana perhimpunan Blackout 505?

Setidak-tidaknya, Tantawi ada juga beri alasan :
“My absence does not mean that I oppose those rallies. Unfortunately I have a tight schedule and it clashes with the dates when those rallies take place.” Baca selanjutnya di sini
~ Ketidakhadiran saya bukan bererti saya menentang perhimpunan-perhimpunan tersebut.Malangnya, saya saya mempunya aturcara yang ketat dan ianya bertembung dengan tarikh bila perhimpunan itu diadakan ~

Alahai…Ko tu ketua, tak boleh kah ko wakilkan siapa-siapa dalam exco ko untuk pergi? Poyo betul alasan ko tu!

Cakap berdegar-degar tapi tak pernah nampak batang hidung diaorang ini menyertai perhimpunan mana-mana Blackout 505.Betul-betul punya Blackout dua orang ini!
Saya teringat kata-kata yang menyatakan, "Pemimpin mestilah lebih cerdik dari kita. Kalau dia pun bodoh macam kita, dia tak layak jadi pemimpin kita".

Saya bodoh. kerana bodoh, saya tak layak jadi pemimpin. Langsung tak layak. Hanya layak tulis dalam blog sahaja. Ajak orang lawan Umno yang hari-hari saya mohon Allah s.w.t. la'natkan parti itu (juga lawan kelaku macam Umno).

Tetapi, saya tidaklah pula boleh melarang gedik orang lain nak jadi pemimpin walaupun nampak sangat depa juga bodoh macam saya atau lebih bodoh dari saya. Baca selanjutnya  di sini  
Satu perkara lagi, aku nak tanyalah pada Nik Abduh ni, apasal tidak berani buat peristiharan harta macam ketua pemudanya si Tantawi tu? 

Tak payahlah bagi apa-apa alasan pun….ketua dah buat, tapi ko tak berani buat apasal? Sekadar bertanya.

9 comments :

Malaysiabaru said...

boh lah wei

PAZZZ nak ganti umno ???? sudahnya perangai UMNO pazz ganti di ... kota damansara .. di penang ... di johor .. di ganu .. hilang deposit di sabah ...

boh lah weiii

nok masuk kapong tarbiyah org umno totok pun paz malah ... segalo malah .. bak kecek buar besar NO1


boh lah weii

Istiqamah said...

Semua exco pemuda dah isytihar harta.. Tulah hang dah ketinggalan bas.. Suka sgt ambil dr sumber umngok..

shah ashburn said...

haaa..tuan blog nih kasyaf ler! aku bukan minat individu dlm perjuangan kecuali tok guru nik aziz!
tetapimklumko pro pr..guna saluran dah betol kata ko..tetapi bahsa komtu macam orgbygbada sifat maha ler! pak usin oii..kita nak hentam org pon kena tengok adabnya ok! tetapi aku nak hentam ko nih pasal ko mcm baguss sngt!
ker ko nih adik beradik sepusat sepusing ngn papi gumu?

alhusseyn said...

Salam Istiqamah, Maaflah…aku tak ada jumpa nama Nik Abduh kat sini Tolong bagi tau sumber kau yg ada menjelaskan mengenainya, boleh?

SysOp said...

Bhai Istiqamah...

Kalu stakat istihar harta dalam gelap (secara tertutup) dengan bapa atau kaum kerabat... baik tak payah....

Samer macam pemimpin BN yang istihar harta dengan PM jer... public pon tak tahu....

Itu sebab la memang chanteq sangat la PAS Ganti UMNO.... sebijik sebuntat perangai...

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Mazwandi Mustaffa said...

Eloklah PR kalah di Perak sebab ada orang macam awak. Alhamdulillah.

alhusseyn said...

Salam Mazwandi,cakap biar ada fakta, tak baik kalau hanya merapu.Kalau tidak setuju dgn pandangan aku, tlg bagi aku pencerahan.Aku tulis ada fakta bukan main tuduh-tuduh saja.

alhusseyn said...

Salam shah ashbun, hentam orang korang bilang tak beradab, bila buat salah laku itu perbuatan beradab kah?

cikmatgelap said...

kat malaysia ni hanya masih tinggal org2 bodoh,bebal dan bangang je,org2 cerdik dah pi hijrah luar negara,tapi aku cerdik jugak sebab aku tak sokong umno,cuma aku miskin tak mampu nak pi luar negeri,aku mintak org yg tinggal cuba le cerdik2kan diri,jgn le bodoh mcm nasarudin ngas si abduh tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...