JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Sunday, May 19, 2013

Tolong! Tolong! Hamidah nak bunuh Anwar! Apasal tangkap Adam Adli pula?

Adam Adli dipercayai ditahan berhubung kenyataan yang dibuat semasa forum selepas pilihan raya anjuran Suara Anak Muda Malaysia (SAMM) pada 13 Mei lalu. 

Ikuti ucapan beliau yang telah dirakam ketika Forum Mei 13 Di Chinese Assembly Hall 13/05/13


Antara ucapan Adam Adli ialah, “Kalau ada polis, kalau ada SB, kalau ada agen-agen dari Umno sekalipun , nama saya Adam Adli bin Abdul Halim, nombor kad pengenalan 890703075357, ambil butiran saya , buat laporan polis, kerana hari ini saya nak ajak semua yang ada di sini kita harus susun dan kita akan turun ke jalanraya untuk rampasan kuasa , boleh atau tidak? boleh atau tidak? boleh atau tidak?

Kita tak banyak masa lagi, beli kasut, beli tracksuit, beli seluar jeans, sedia kita akan ke jalanraya, sebab akhirnya dalam dunia ketiga macam negara Malaysia, pilihanraya takkan tumbangkan kerajaan, yang boleh tumbangkan kerajaan hanyalah kuasa rakyat …”

Apakah kerana ucapan sebegitu rupa maka Menteri Seluar Dalam Rosmah pun dah kecut teloq sampai pi cekup budak tu?

Cuba korang bandingkan pula dengan kenyataan Hamidah Osman, bekas Adun Tengin Sungai Rapat Ipoh yang menghasut rakyat supaya membunuh Anwar Ibrahim.


Mana yang lebih mengancam keselamatan orang ramai, Hamidah atau Adam Adli?

Tetapi kenapa polis tidak mahu mengambil sebarang tindakan keatas Hamidah bekas Adun Tengin tu?

Aku bukan loyar dan memang tdak tahu sangat pasal perundangan nih! Tapi aku rasa Hamidah patut sangat ditahan dan disoalsiasat kerana dia mengancam nak bunuh orang!

Hamidah nak bunuh Anwar! Tolong! Tolong! Hamidah nak bunuh Anwar !

Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...