JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Sunday, October 06, 2013

Senyuman manusia faqeh dan tidak faqeh



Mazlan Aliman mencatat dalam facebook : 
GANDINGAN ULAMA, PROFESIONAL & AKTIVIS

 Wajah ceria Tuan Hj Mohamad Sabu bersama YB Dr Khairudin Attakiri dan YB Dato' Nik Amar didalam Ijtima' Tarbawi 3.0 yang sedang berlangsung sejak jumaat lalu di Pagoh, Johor. Kepimpinan yang mantap, saling lengkap melengkapi antara satu sama lain. Syabas.....

Demikian Mazlan menjelaskan gambar tiga orang yang masing-masing sedang menyerengeh. Aku cuma  berharap, mereka ini bukan seperti kata pepatah Melayu : Pepat di luar tetapi rencung di dalam ...

Korang nampak tak perbezaan senyuman antara manusia yang faqeh dan tidak faqeh? Ada kelainan kan? Manusia yang faqeh menampakan gigi, yang tidak faqeh tidak ....Kah! Kah! Kah! Cer tengok gambar yang kat bawah ni lagi ....serupa jugakan! kan! kan~!


Kenapa nak berlakon berpegang-pegangan? Kah! Kah! Kah! ~Ini semua lakonan untuk mendapat simpati penyokong Mat Sabu yang marah kerana Ulamak menghina Mat Sabu ...Gambar ihsan dari facebook Roslan Abdullah
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

Peluk yang dibuat-buat hanya untuk fotografi adalah amalan yang lapuk dan ketinggalan zaman. Budak tadika lebih pantas berlakun berpelukan.
Wahai pemimpin ku berpijaklah di bumi nyata.... Lakonan sebegini akan menjadi bahan geletek kawan dan lawan.....
Lihat saja tangan kiri Bang Mat dan kedudukan kerusi.....

BumiPerak said...

Kembalikan jawatan Ustaz Nasarudin Mat Isa ke jawatan Timbalan Presiden PAS untuk memuaskan kehendak Dewan Ulama PAS Pusat yang mahukan kepimpinan ulama atau mereka yang fakeh dalam jawatan penting PAS..!

DinSerati said...

Kuang kuang kuang.

Tanpa angin tanpa ribut, tiba-tiba ahli PAS terpaksa menerima celaka bawaan pimpinan PAS.
Selama ini pun, ahli PAS telah redha parti mengadakan pemilihan untuk memilih pemimpin. Namun pemilihan pemimpin bukan bererti pimpinan bersedia untuk menunjukkan kurap dan kerapu dalam seluar dalam yang menjadi milik mutlak mereka.
Kenapalah bangang sangat?
tanpa segan silu dan dengan penuh bangga diri pimpinan pula berusaha memecah belah ukhuwah ahli-ahli PAS. Menjadikan PAS berpuak-puak telah menjadi modal kegilaan nak menjadi pemimpin dan merebut kuasa. Puak ulamak dan non ulamak, puak syiah dan ahli sunnah, puak edorgan dan stalin, puak TGNA dan puak Terengganu. Bukan sahaja geng bangang ini melalak di kalangan ahli parti bawahan yang suci dengan keikhlasan kepada perjuanganparti. Bahkan telah mula menyalak dalam akhbar-akhbar lidah syaitan musuh dengan muka tersengih tanpa perasaan malu dan segan.
Ketololan makin membiak bila ada geng asyik gila dengan usaha dengan memperkecil dan memperbodohkan ulamak yang menjadi teras kepada perjuangan PAS. Geng berhati UMNO dan berkopiah PAS ini berkeliaran mencari pengaruh dan sesuap makanan atas nama parti PAS. Sasaran mereka dihalakan kepada TGHH yang mereka lihat sebagai seorang yang tidak suka menyerang ahli parti sendiri, bahkan peluru miliknya hanya dihalakan kepada musuh. Sebelum ini ada usaha unuk memecah belah kasih sayang antara TGHH dengan TGNA, namun usaha tersebut menemui kegagalan. Kemudian serangan terarah kepada kehormatan kepada presiden parti. Ijtihadnya telah dipertikaikan dan diperbodohkan, sedangkan keikhlasan dan perjuangannya tidak dibanggakan. Sesungguhnya Allah telah menganugerahkan kenikmatan paling PAS kepada ahli PAS, keperibadian dan kepimpinan dua ulamak kembar TGNA dan TGHH. Sejarah telah membuktikan, bahawa tanpa semangat dan usaha jihad yang berterusan dari para ustaz/ulamak , perjuangan PAS tidak akan sampai ke tahap ini.
Yakinlah bahawa ahli-ahli PAS semasa bukan lagi seperti ahli-ahli PAS tahun 50an, mereka bukan sahaja mengenali ulamak tempat untuk mereka menumpang barakah, bahkan ulamak yang layak jadi pimpinan untuk membawa panji-panji keadilan kepada masyarakat. Bukan seperti buah kelapa kering yang penuh dengan retorik wala’ , sedangkan realiti perjuangan yang kosong.

Anonymous said...

Posting yang tiada halatuju dan tiada intipati.

Anonymous said...

kenapa mat sabu..sedih je tu?sian nya

Anonymous said...

dgn kata lain..penulis ni bodoh?

Anonymous said...

Aku akan tetap menyokong PAS tapi undi aku dalam PRU atau PRK akan datang tidak akan pergi kepada calon PAS dari kalangan ustad dan ulamak. Ayuh kawan kawan sekeklian, kita sedarkan mereka yang perasan pewaris nabi ni konon....khaaakkkk ptuihhhh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...