JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Monday, December 02, 2013

Pintu Gerbang Kampungku Sungai Rokam yang termahal dalam Perak masih belum siap-siap lagi ....

Radzi menjelaskan kpd ku mengenai hansurd
 persidangan DUN Perak yang baru lalu

 Tengahari tadi, aku sempat menyembang dengan Adun Sungai Rapat, YB Radzi Zainon sewaktu aku berkunjung ke rumah Faeez untuk meraikan penyunatan adik bongsunya si Iman.

 Aku menyembanglah dengannya beberapa perkara ~Pasal sampah di Taman Pekan Razaki yang tidak berkutip, pasal masalah longkang yang tidak pernah dibersihkan.Akhirnya masuklah kepada bab pintu gerbang Sungai Rokam.

  "Saya memang telah bangkitkan hal itu dalam dewan", kata Radzi. "Nanti saya gi ambil hansurd dalam kereta." sambungnya lalu beliau menuju ke keretanya dan kembali membawa handsurd tersebut.

Hingga kini masih belum siap-siap lagi walaupun sudah satu minggu 
gerbang itu telah di letakan keatas

 Radzi sendiri agak terkejut apabila saya memaklumkannya projek pintu gerbang Sungai Rokam itu telah menelan belanja RM250,00.00. 

"Designer pintu gerbang tu yang bagitau aku..." kataku kepada Radzi.

" Kos asalnya sekitar RM160,00.00 sahaja.Tapi MBI sendiri yang ubah design dan suruh designer tu supaya mengendorse kan pelan tersebut. Sebab itu projek tu lama nak siap ..." terang ku kepada Radzi.

Sampai la ni pun masih lompong di sana sini walaupun dah dinaikan minggu lepas. Saya ada ambil gambarnya dan masa tu lah sempat bersembang dgn designer pintu gerbang tu.

"Cer tengok hansurd ni..." kata Radzi :


  Memang aku setuju mengenai apa yang dibangkitkan oleh Radzi mengenai pintu gerbang yang indah itu. Yang lebih penting/aulawiat adalah keadaan jalan itu sendiri yang perlu dilebarkan lagi supaya pengguna akan lebih selesa dan lebih selamat. 

 Kalau MBI sanggup berhabis-habisan hingga suku juta ringgit hanya untuk menaikan pintu gerbang, kenapa pula 'tidak' untuk kerja-kerja pelebaran jalan tersebut. Aku percaya, kosnya tentu tidak semahal pintu gerbang tersebut.
Comments
2 Comments

2 comments :

Yong said...

Salam al-Husseyn

Buat pintu gerbang macam itu seperti buat sebuah rumah bungalow? Wow!!!

kalau Kerajaan Selangor yang buat tentu kosnya lebih rendah.

pendidik2u said...

Ejaan jawi kampung tu salah.. buat mahal2 eja salah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...