GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Tuesday, December 31, 2013

Tahniah : Kerajaan berjaya mematahkan cubaan mengguling - Sebutir Bom buatan sendiri dirampas

Tidak pula kelihatan atau dinyatakan tulisan provokasi 
yang tertulis pada baju tersebut....

Tahniah kepada Zahid Hamidi kerana pihak polis telah berjaya merampas sebutir bom buatan sendiri yang bakal digunakan oleh anasir subversif dalam cubaan menggulingkan kerajaan menerusi demonstrasi haram pada malam sambutan Tahun Baharu 2014 .... Boleh baca beritanya di muka depan Utusan Meloya hari ini.

Kerajaan tidak sepatutnya cuba memomokan rakyat dengan cerita-cerita bom dan senjata merbahaya yang konon akan digunakan semasa himpunan TURUN malam ini.

Tidak lojik sama sekali timbul cerita kononnya ada subversif hendak mengguling kerajaan dengan cara berhimpun ...... alahai!

Cer korang perhatikan pada background sidang akbar Bhai Amar di bawah ni.

Tertulis di situ : KUMPULAN-KUMPULAN YANG AKAN MENGGANGGU MAJLIS SAMBUTAN AMBANG TAHUN BARU 2014 DI DATARAN MERDEKA, 31 DISEMBER 2013.

Kemudian itu diikuti dengan logo-logo kumpulan yang dimaksudkan itu iaitu TURUN, JINGGA 13, SAMM, dan SOLIDARITI MAHASISWA MALAYSIA

Tetapi bila diaorang nak samannya dia mula menggelabah dan tidak mengaku!Harap-harap benarlah polis ada bukti yang kukuh sebagaimana pengakuan Utusan Meloya :

Himpunan TURUN mulai 9:00 malam ini nanti adalah untuk membantah kenaikan harga barangan keperluan rakyat seperti petrol, gas, takrif eletrik, tol yang membebankan rakyat; yang bukan sahaja menyusahkan penyokong PR , malah penyokong BN sendiri.

Bantahan ini dibuat setelah kerajaan enggan menangguhkan kenaikan harga barangan ketika di gesa oleh wakil-wakil parlimen PR.

Sikap angkuh dan sombong kerajaan yang tidak memperdulikan denyut nadi kehidupan rakyat biasa kini terpaksa berdepan dengan kebangkitan rakyat yang
tidak berpuas hati dengan kenaikan beberapa jenis keperluan rakyat.

Ini bermakna, himpunan TURUN ini adalah bertujuan untuk membela kehidupan rakyat seluruhnya. 

Usaha ini jelas adalah untuk kebaikan bersama; tidak kira korang kakitangan awam kerajaan, tentera atau polis kerana kenaikan harga barangan membebankan kehidupan setiap kita. 

Maka itu ianya tidak sepatutnya ditentang dan diprovok oleh mana-mana pihak terutamanya dari pihak kerajaan sendiri.
Comments
2 Comments

2 comments :

anak jawa johor said...

Jumpa satu bom buatan sendiri pada seorg suspek confuse kat ampang dah boleh tutup satu KL adalah suatu perkara yg amat melucukan. Dah tangkap tapi tak jumpa bom lain dan tangkap sekutu pengebom dalam masa sehari lagi menunjukkan kebodohan PDRM. Nak fikirx pun aku jadi confuse adakan ini fakta atau sandera saje. Org kalau betulx nak serang tak akan guna suspek confuse atau org gila spt ditangkap. hahahahah . confuse aku jadinya dengan kecerdikan PDRM dan KDN sekarang

Anonymous said...

Hehehe masa puak sulu masuk Sabah ramai2, senang pulak bolos!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...