GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Wednesday, March 12, 2014

MH 370 ~ Persembahan penglipur lara Malaysia untuk dunia


Sudah nak masuk hari ke-6.... inilah yang Malaysia dapat persembahkan kepada dunia.Jom hilangkan tension, stress dan dukacita....
Comments
8 Comments

8 comments :

antitipumelayu said...

kah kah kah!
bomoh ini semua orang kutuk.
tapi bila harun din mengarut kenapa diam?
atau mengarut dan membodohkan melayu atas nama islam tidak suatu kebodohan?
semua ini penipu melayu. guna ayat nak suruh nampak islam. kemudian nama jin dikaitkan nak mengerunkan melayu. lepas tu saka jadi sebab. guna pula ayat quran. ikhlas. tapi duit jangan lupa. inikah perubatan islam. siapa ajar?

alhusseyn said...

antitipumelayu, Perubatan Islam jgn disamakan dgn Bomoh Melayu.Tidak ada salahnya menggunakan ayat alQuran utk rawatan dan menerima upah.Seerah Nabi ada menceritakan bagaimana seorang sahabat menggunakan al-fateha untuk menyembuhkan seseorang.Orang itu sembuh lalu memberikannya kambing sebagai upahnya.Perhatian-ambil upah pun hanya setelah terbukti sembuh atas ikhtiar berubat itu.Tapi sekarang ni, orang ambil upah, api tak juga sembuh! Tambahan: Pengalaman yg pernah saya lalui sendiri - Harun Din tidak pernah ambil upah berubat dgnnya.Harap maklum.

Anti Fitnah said...

antitipumelayu,
dah lama dah melayu kena tipu? tanah kena tipu? kuasa kena tipu? .... la ni aqidah pun kena tipu? Aku tak hairan kalau melayu kena tipu sebab depa memang suka ditipu. Kalau kita ambil cara Islam, dah lama dah melayu ni tak mukmin sebab asyik kena tipu dek parti alif min nun wau. Sehingga hari ni masih menaruh kepercayaan pada parti assobiyah ni.
Perkara yang mungkar wajib dikutuk sebab kita tak mahu bersekongkol dengannya. Kalau saudara nak bersubahat, terpulanglah sebab neraka Allah swt bukan dapat dihindari dengankuasa manusia dan begitu juga dengan Syurga Allah, bukan boleh diperolehi dengan kuasa manusia.
Kalau saudara nak jadi melayu, teruskanlah. Aku tak marah sebab aku nak jadi orang Islam sahaja.

Anonymous said...

Mereka x pernah jumpa 'bomoh'(panggilan biasa) yg betul2 menggunakan ayat Al Quran. Bacaan dibuat dengan berdoa serta jelas kedengaran ayatnya. Tidak menetapkan upah. Jika dirasakan tidak mampu, mereka akan menolaknya. Bukan macam bomoh penipu yg biasa didengar.
Jangan buat kenyataan berdasarkan bomoh dlm filem atau dengar dari orang biasa.

Anonymous said...

Inilah orang-orang yang takmtahu nak cakap tapi nak cakap, Apa kena mengnpena TG DDHD dengan BOMOH BODOH ni.....
Yang sah sesiapa percaya dengan melaun ni, kurafat jawabnya, syrik hasilnya, syirik? Neraka sudahnya.

Bomon ini dah mengaibkan 1Malaysia ke SATU DUNIA... dan sesiapa juga yang membenarkan perkara syirik, kurafat dan tahyol ini SAH tak ada ilmu agama, walau pun mungkin ia menteri agama.

Sahabat antiatipumelayu..... Orang macam kamulah yang mdah ditipu.

Cuba buka dalam Al Quran & Hadis jika ada sekali disebut "melayu" tetapi musyrik dan qurisyh ada... Maka melayu lebih hina dari musyrik & quraisyh la....
Yang utama taqwa, akidah, iman dan Islam tak kiralah kami sakai, iban atau jerlun..... Ada faham

Anonymous said...

Antitipumelayu jika kamu percaya da yakin bomoh ni...... Sila bertaubat syirik dosa yang tak diampun Allah..... Kecuali bertaubat nasoha.

abuamir said...

Inilah perangai melayu umno, mereka rasuah tetapi tuduh org lain rasuah, mereka pencuri tuduh org lain pencuri. Sekarang mereka buat perkara kurafat &syirik kemudian tuduh org lain pun sama.

Siapa yg jadi pengkhianat negara org yg memperjuangkan nasib rakyat atau yg menyamun harta rakyat?

Harta rakyat = harta pemimpin umno
Selamanya rakyat mahu ditipu???

umno = khurafat tak dpt dipisahkan.

antitipumelayu said...

kah kah kah!
tak tipu apanya, semua penyakit disebabkan sihir, saka dan segala jin!.
betulkah ini perubatan islam?
aku pun tak tahu kenapa guna nama islam,
cuba kau orang pergi tanya budak azhar, azhar ajar ke benda ini?.tok sheik azhar pun terkejut!
macamana boleh tuduh jin itu jin ini yang ganggu, sebabkan pelbagai penyakit. geng ustaz tipu ini pun tak pernah lihat jin.siapa kata dia nampak jin mereka adalah penipu besar.
siapa tak mahu jadi tok bomoh, duit dapat free, orang cium tangan, siap panggil tok guru, bahkan ustaz tak lengkap kau tak pandai halau jin dan buang saka.
yang heran bomoh umno diperlekih tapi bomoh pas dibolehkan.
aku pun Pas, lebih dari kau orang, tapi aku benci orang guna islam untuk tipu melayu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...