GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, April 09, 2014

Antara Najib dan Lee Hsien Loong : Siapa ketawakan siapa?

 
Lee Hsien Loong ada sebab untuk ketawa besar. 
Najib tidak ada sebab kerana kehilangan MH370. 
Terpaksalah buat-buat ketawa sama….
 Jumaat lalu, PM Singapura, Lee Hsien Loong telah merakam gambar selfie bersama PM Najib Razak.Mereka berdua menghadiri Mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Commonwealth di Sri Lanka.

 Masing-masinga adalah ketua negara Malaysia dan Singapura dan mempunyai sejarah permulaan yang sama. 

 Pada 1963 Singapura telah bergabung dengan Tanah Melayu bersama-sama dengan Sabah dan Sarawak untuk membentuk Malaysia.Tetapi Singapura seterusnya telah keluar daripada Malaysia untuk menjadi sebuah republik pada 9 Ogos 1965. 

 Singapura tidak mempunyai sumber alam berbanding dengan Malaysia yang merupakan pengekspot getah dan bijih timah terbesar dunia ketika itu.Kini merupakan pengeluar minyak sawit dan petroleum dunia.

 Namun demikian, Singapura adalah lebih maju dari Malaysia.Kalau korang yang seronok sangat dapat BRIM RM600 dulu tu, kalau bawa ke Singapura, inilah jadinya :


 Korang bolehlah berlagak macam jutawan kalau pergi ke Indonesia....Kah! Kah! Kah! Tapi orang Indonesia pun sudah mampu bawa pulang berjuta-juta rupiah setiap minggu...walaupun tidak dapat BRIM!

 Kenapa Singapura boleh jauh lebih maju dari Malaysia? Mungkin jawapan berikut boleh membuatkan korang berfikir sejenak sambil meneliti gambar kat atas tu:

 Seorang nampak bijak dan cerdik , manakala seorang lagi nampak bengap dan hanya nampak duit, duit, duit sahaja!

 Seorang merupakan ahli politik professional pandai menjaga rakyatnya, manakala satu lagi merupakan seorang penyangak professional tidak prihatan hal rakyat.

 Seorang adalah pemimpin sebuah negara yang dihormati dan disegani oleh dunia, manakala seorang lagi ketua sebuah negara yang kini menjadi bahan ketawa satu dunia.

 Korang bolehlah tambah sendiri kat ruang komen ……
Comments
6 Comments

6 comments :

Anonymous said...

Singapura tiada sultan atau raja tapi di Malaysia ada 9, kalau Norjan berjaya dlm tuntutannya itu hari jadi 10 lah

Anonymous said...

releks aa bro...

atas kertas nampak macam menjaga rakyatnya...

hakikatnya dalam pilihanraya yang lepas 40% rakyat s'pura yang layak mengundi telah mengundi parti selain pap...

nampaknya rakyat s'pura juga dah mula hilang kepercayaan kepada parti pemerintah spt juga di M'sia...

iyo lah jang...

hantam sajalah labuu...

pandai sangatlah jaga rakyat!

Anonymous said...

Ketawa besar dapat ang pow, senyum kelat sebab kena pau!

Anonymous said...

Is it true that Mr. Lee Hsien Loong still have photos of Ah Cheat Gor and Altantuuya in a Singapore Diamond Show?

Anonymous said...

ddlm parlimen, org paling fakeh no.1 ddlm PAS pun sebut PENYANGAK kpd pemimpin2 BN/umno..

gua tengok LENGGOK 'bahasa' badan dia sebijik LAWOK mcm SANDIWARA promo komonih n pil kudha kpd utusex dan tv3 jer..

cer pikior yeop..
dia tuduh BN/umno tu PENYANGAK ttp dia juga dah bbrp kali bagi bola TANGGUNG..bagi NYAWA lagi wktu pru kpd si PENYANGAK tu!

ciri2 PENYANGAK,,
-penipu
-penyamar
-PENGELIRU
-KHIANAT trhadap kprcayaan umat!

inilah hasil ber'UG2 sembunyi2 dgn setan yg dikenali..lawok samar keliru adalah SANDIWARA auta oleh seSUCI2 PENYANGAK jubah kopiah sarban yg warak tahap gaban!!

abuamir said...

Lee ketawa sebab apa yg dia mahu semua dia dpt. Naji* ketawa tak jadi sebab telur dia kena picit dgn Le* dan US. Kes altuya punya pasal negara tanggung akibat pemimpin bacul.

Tak apa, apa lagi singapura mahu kita boleh bagi asalkan jgn pecah lubang. Malang sungguh ada pemimpin macam haramj*dah...............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...