GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Monday, May 12, 2014

PAS jangan mabuk daun ketum!

  Hari tu bukan main semangat sangat! Tuduh orang kafir sbb tidak yakin kemungkinan undang-undang Islam dapat dilaksanakan sepenuhnya.

Buat saja dulu, nescaya Allah akan tolong kita! Bagai....Tiba-tiba tangguh pulak!

Bukankah Allah suruh kita siapkan kekuatan kita untuk menghadapi musuh? Apakah sekarang ini Umno sudah bukan musuh PAS dalam politik?

Oh, dalam agama kita boleh bersatu....Kah! Kah! Kah! Kalau benar begitu apa salahnya Umno beri kebebasan yang secukupnya untuk PAS menjelaskan mengenai Hudud ini kepada rakyat Malaysia.

  Kalau Umno benar-benar ikhlas untuk tolong PAS melaksanakan Hudud di Kelantan, apa kata dalam tempoh masa penangguhan ini, dipergiatkan kempen di media-media perdana sebagaimana BN berkempen untuk GST.

Apakah kerajaan Umno/BN sanggup beri laluan kepada pemimpin PAS keluar TV untuk memperjelaskan Hudud itu?

Ataupun rancangan-rancangan agama yang sedia ada , umpamanya 'Tanyalah Ustaz' atau 'Kalau Dah Jodoh Tak Kemana' dipergunakan sebaik mungkin untuk mengajar rakyat mengenai Hudud.

Apakah kta akan dapat lihat ustaz-ustaz PAS akan dibenarkan berkuliah di masjid-masjid dan surau-surau  seluruh negara?

Jangan mabuk daun ketumlah! Kelantan nak minta buat Radio sendiri pun tak leh!

Sekadar PAS menganjurkan seminar atau ceramah Hudud, maka yang akan datang dan mendengarnya tetap orang yang sama itu lah juga.Orang yang kerja kerajaan takut nak datang, apa lagi orang Umno!

 Aku percaya, bukan Umno dan geng UG sahaja yang kecewa bila cadangan membawa rang Undang-undang itu ke Parlimen pada Jun 2014 ditangguhkan. Aku juga turut kecewa.

 Aku kecewa sangat sebab  tidak dapat menyaksikan betapa PAS dibodo-bodokan oleh Umno dalam isu tersebut.Dan ini akan dapat memberi pelajaran yang baik bagi PAS dan PRU pun masih lama lagi; boleh buat kerja-kerja untuk baikpulih semula...

Jangnalah pula bila dah hampir PRU nanti, buat perangai macam tu lagi ... Samy Vellu pun suka terguling-guling!
Comments
6 Comments

6 comments :

Haji Jamaludin Haji Ariffin said...

Dengan Nama Allah SWT
Allah Hu Akhbar
Allah ada
Nabi dan Rasul ada
Ugama Islam ada
Sunah ada
Khalifah (pemimpin) akhir zaman ada tapi cap AYAM at last pengangan hidup dalam Islam bagaikan HANGAT HANGAT TAIK AYAM.

nan azman said...

Eh ikut suka pas lah dia nak mabuk daun ketum ke ape yg ko menyibok buat apa... pas da educate rakyat yentang hudud lebih 20 tahun suka hati da la nak ambil langkah mcmana nak laksana sengan umno ke gengan sapa ke....dengan pkr trntu x jalan punya.... dulu ko yg kerek tp busuk ni hudud tu pun x tahu amende kalo pas x perjuangkan... ko nak gelak ke nam kecewa ke .... ade pas peduli orang mcm kk nukan kudis tp cirit......hahaha

Anonymous said...

Dua2 parti asyik syiok main tipu auta SANDIWARA kpd rkyat jelata..

Setan2 dikenali:
-hebat dgn auta 13 May
-berguling2 putar cerita Memali
-menirap2 klentong kat Jenalik
-Berenang2 Sulu kat Lahad Datu
-MH370 bawak manggis berat tak larat

Sifakeh ug;
-Brgelap2 tak ngaku ug..KANTOI!
-pilkuda repot TV3,gempaq donia!
-komrad KOMINIS D'sara sgt bahaya
-Tindih kerusi demi'PAKATAN'rkyt
-kejap hudud..sat gi setan2 dah dikenali acah bg green light depa pun RIUH RENDAH hudud2 lg!?
-dekat PRU nanti gerenti ada sandiwara auta lg..rkyt KECEWA lg dan dimintak REDHAkan jer laa

Hello hello..
lu org masih nak CAYA ke dgn dua2 jenis 'INSAN-hudud' yg asyik suka tipu KLENTONG sandiwara demi 'survival' hartaKUASA kpntingan diri mrk smata2?!

Anonymous said...

Bro... terguling-guling tu Adam Adli...

Anonymous said...

PAS tangguhkan Hudud ni masaalah tak cukup sokongan diParlmen. Nak harap wakil UMNO Dan PKR belum pasti lagi. Itulah sebabnya pada PRU yg lalu disasarkan kerusi parlimen sebanyak 83 tapi tak semua pimpinan dan ahli-ahli PAS bekerja kuat untuk sasaran ni.Ada pimpinan PAS yg tak yakin menjadikan kerja-kerja pilihanraya tidak berjalan sebagaimana yg dirancang.Malah yg buat sabotaj pun ada.Sekarang baru tau,faham dan insaf betapa pentingnya strateji 83 kerusi tu.Ini belum menginsafkan PAS.Hingga hari ni PAS masih tidur tak berbuat apa-apa untuk persediaan PRU akan datang.Buat kerja-kerja syok sendiri sebab PRU lama lagi.

Anonymous said...

lu nie bodo ke bangang nk mapoh???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...