GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Friday, July 18, 2014

Inilah rupa senjata yang tembak jatuh MH17


Inilah senjata yang dipercayai telah digunakan untuk menembak jatuh MH17, pesawat Boeing 777 yang membawa 280 orang penumpang dan 15 awak yang sedang dalam penerbangan itu.


 Mantan Duta Besar Amerika Syarikat ke Rusia Michael McFaul mendedahkan, Strelkov, pegawai Intelijen Rusia, telah memerintahkan penembakan terhadap Malaysia Airlines MH17 dalam penerbangan Amsterdam-Kuala Lumpur, Khamis (17/7/2014).



  Strelkov mengakui bahwa ia memerintahkan tembakan misil ke sebuah pesawat yang sedang terbang sebelum beliau menyedari bahawa pesawat tersebut adalah pesawat komersil Malaysia # MH17.



 Melalui Facebooknya dia menulis : Kami telah memberi mereka amaran supaya jangan terbang di ruang udara kami.

 Sementara itu, Pemerintah Rusia juga membantah militernya yang telah menembak pesawat itu jatuh .

 "Kami tidak melakukannya," kata Duta Besar Rusia untuk PBB, Vitaly Churkin, kepada wartawan di New York.

 Malaysia Airlines MH17 hilang dari radar saat melintasi wilayah Ukraina tak jauh dari perbatasan dengan Rusia. Pesawat ini sedang dalam perjalanan dari Amsterdam, Belanda, menuju ke Kuala Lumpur, Malaysia.
Comments
5 Comments

5 comments :

Anonymous said...

Pertama apa yg Najib kena buat tlg letak jawatan. Kami semua dah tak larat menanggung sengsara seban hari kejadian meragut nyawa disebabkan kebodohan kau memimpin negara kami tercinta. Itu belum lagi bermacam2 jenayah lain. Kami sayangkan negara kami dan seban hari hanya memikirkan apa bala akan menimpa kalau bukan diri sendiri tapi kerabat kita. Seronok sgt ke jadi PM ni. Bini kau pun asyik mengungkit kata dah penat jadi isteri pemimpin, tido tak cukup, cuma 4 jam aja sehari, tak dpt main badminton dll demi kami rakyat Msia. Jadi kau berundur jadi PM dan bini kau berundur jadi bini PM. Kami rakyat Msia tak pernah meminta kau jadi PM tapi kau yg degil tak nak letak jawatan tapi bini kau mengungkit macam kami semua meminta kau jadi PM. Kalau dah tak jadi PM, kau dan bini kau boleh bersenang2 dan tido lena lebih 4 jam, main badminton dll.

Anonymous said...

jgn lah berita ini melupakan kita kpd keganasan Israel di gaza.

najib tak tau malu. kalau org kapir dah lama letak jawatan. pm korea pun letak jawatan krn feri tenggelam.

Anonymous said...

Lain hal lain cerita. Sikit2 nak kait ngan politik. Nak salahkan org pula. Benda dh tragedi. Klau benda ni jadi masa pas memerintah jawabnya kena letak jawatan juga tak?

Anonymous said...

Lol. Org lain tembak, pm yang kena jual. Pls la bro.

Anonymous said...

dont blame anyone...we think hw to solve d prob act...we hv to cooperate each other...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...