GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Saturday, July 19, 2014

Pesawat Putin tidak terbang di atas Ukraine pada masa yang sama...


Pesawat Penerbangan Malaysia MH17 dalam perjalanan hampir laluan yang sama seperti jet Presiden Rusia, Vladimir Putin sejurus sebelum kemalangan yang mengorbankan 298, laporan agensi berita Interfax memetik sumber.

 "Saya boleh katakan bahawa pesawat Putin dan Boeing Malaysia bersilang pada titik yang sama dan pelapis yang sama. Itu adalah dekat dengan Warsaw pada 330-m pelapis pada ketinggian 10,100 meter. Jet presiden berada di sana pada masa 16:21 Moscow dan pesawat Malaysia - 15:44 masa Moscow, "kata satu sumber kepada agensi berita dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan.

 "Kontur pesawat adalah sama, dimensi linear juga hampir sama, seperti untuk pewarna, pada jarak yang agak jauh mereka hampir serupa," tambah sumber itu.

Pada masa yang sama, terdapat laporan bercanggah dengan laporan Intefax yang yang pertama dan sumber media hanya menyiarkan berita itu dengan berkata pesawat Presiden tidak terbang di atas Ukraine pada masa yang sama.

 Sumber memberitahu Gazeta.ru portal berita dalam talian, pesawat Putin tidak berlepas dari Vnukovo-3 [terminal yang menerima jet perniagaan], tetapi presiden tidak membuat penerbangan diatas negara jiran yang dijengkam konflik.

 "Putin hanya mempunyai satu jet - Board One, dia tidak membuat penerbangan dengan kapal terbang lain. Pesawat ini sentiasa berlepas dari Vnukovo-3, tetapi pesawat presiden itu tidak terbang di atas Ukraine untuk sementara waktu, "sumber di Vnukovo-3 terminal berkata.

 Presiden Putin sedang dalam perjalanan dari Brazil, di mana beliau menghadiri sidang kemuncak BRICS, di Moscow.

Tragedi tidak mungkin berlaku jika terdapat keamanan di Ukraine. 

Ukraine perlu menanggung tanggungjawab keatas tragedi pesawat Malaysia, kata ketua negara Rusia itu pada mesyuarat mengenai isu-isu ekonomi, yang dicadangkan untuk bermula dengan satu minit keheningan dalam ingatan mangsa-mangsa bencana.

 "Jelas sekali, kerajaan yang wilayahnya lebih ia berlaku tanggungjawab untuk tragedi yang amat berat ini ," katanya lewat pada hari Khamis.

 "Tragedi ini tidak akan berlaku jika terdapat keamanan di atas negara ini, jika tindakan ketenteraan di tenggara Ukraine tidak dilakukan semula," kata Putin, sambil menambah bahawa beliau telah meminta pihak berkuasa Rusia sesuai untuk melakukan apa saja untuk menyiasat perkara itu.

 Penerbangan MH17 terhempas di Ukraine dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, dan membawa 298 orang. penumpang Boeing-777 dijangka memasuki ruang udara Rusia pada pukul 5:20 petang waktu tempatan, tetapi tidak pernah lakukan, satu sumber industri penerbangan Rusia berkata. " Pesawat itu terhempas 60km dari sempadan, "Itar-Tass memetik sumbernya.
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...