GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Monday, July 14, 2014

Taqiyyah atau tidak, Iran adalah pembekal roket kepada Hamas untuk serang Israel

BANGSA-BANGSA BERSATU, NY - Bukti bahawa Hamas menggunakan senjata yang lebih canggih keatas  Israel - termasuk roket yang lebih jauh kedalam jarak nya daripada dalam konflik lalu memberi pertanda baru bahawa Iran berperanan dalam mempersenjatai Hamas.

 Sedang Israel berdepan dengan ancaman roket yang dilancarkan dari Gaza yang dikawal Hamas, mencapai jauh ke dalam wilayahnya, satu laporan yang dikelaskan Majlis Keselamatan Bangsa-Bangsa Bersatu  menyimpulkan bahawa penghantaran senjata telah dipintas Israel ke atas sebuah bot kargo di Laut Merah Mac lalu berasal dari Iran di pelabuhan Bandar Abbas.

 Pada masa itu, pegawai-pegawai Iran menafikan mengetahui sebarang  senjata, yang ditemui dalam 20 peti simpan di bawah beg simen. Iran dihalang daripada mengeksport senjata di bawah sekatan senjata yang diluluskan oleh Majlis Keselamatan pada tahun 2007.

 Kapten kapal, Klos-C, disoal oleh pihak berkuasa Israel. Laporan Majlis Keselamatan nampaknya tidak mewujudkan destinasi utama penghantaran senjata, tetapi kaedah menggunakan bahan-bahan binaan untuk mengaburi penghantaran senjata telah digunakan pada masa lalu untuk menyeludup senjata ke Gaza.



Tetapi satu sebab penghantaran tangan - dan laporan Majlis Keselamatan Jawatankuasa Sekatan di atasnya - yang menarik minat kini adalah bahawa di bawah beg simen dan kalangan beribu-ribu butir peluru telah terletak beberapa dozen roket M-302 . Ia adalah muatan roket jarak yang sama, lebih besar sebagaimana  laporan Israel yang dilancarkan dari Gaza dalam pertempuran semasa.


 Pada hari Rabu, pegawai-pegawai Israel berkata roket M-302 mendarat di luar kota Hadera, kira-kira 70 batu ke utara Gaza. Roket itu juga telah mencapai kawasan Tel Aviv yang lebih besar, kata pegawai. M-302 mampu mencapai sasar kira-kira 115 batu. Baca lagi  di sini
Comments
24 Comments

24 comments :

Anonymous said...

Jangan sebut IRAN terang-terangan di Mesia ni - itu Syiah! Syiah ni sensitif di bumi Mesia! Apa yang Iran buat semuanya tak betul di pandangan mereka...!

cucu mamak kutty said...

buat org2 sunnnah yg telah di perbodoh2kan oleh puak wahabi nasibi takfiri mujasimah tu,org2 sunnah beriktikad yg org syiah tu kapir....jadi apa yg iran buat tu se muanya tak betul sbb iran tu kapir...tapi yg aku pelik pulak tu,masa musabaqah alquran hari tu ada pulak qari dari iran yg turut serta,kan ke pelik tu,memang p[elik kan kan kan

Anonymous said...

Syiah ni memang kaki fitnah dan mereka lah yg bersengkongkol dgn israel........pihak hamas dah berkali2 memaklumkan senjata mereka adalah buatan sendiri.....cuba lihat roket2 tu......ada cap syiah kah? Iran hanya membekal senjata kpd hizbollradakabol je......dan senjata itu telah digunakan utk membunuh gulungan sunni di syiria........akhir kata hampa sokong lah syiah hampa tu........

cucu mamak kutty said...

si anon yg komen tu yg anti tu,sebenarnya tak dapat terima fakta dan buta sejarah,mereka2 yg mcm ni ada kuncu2 wahabi dan warisan muawiyah bughah yg membunuh keturunan warisan rasulullah saw,manusia seperti ni memang bersepah dan sentiasa di tipu oleh ulama2 wahabi sesat nasibi sesat takfiri mujasimah

Anonymous said...

syiah penuh dusta dan pembunuh islam. Sejarah telah membuktikan. Syiah mengangungkan pembunuh-pembunuh sahabat. Malah telah menjadi sahabat zionis. Hati-hatilah wahai melayu. Syiah adalah agama. Agama ciptaan manusia .

Anonymous said...

Kalau boleh bagi senjata kena sokong sampai habis ke. Siapakah yang menaikkan anouri Maliki tidak perlu dikirakah.

Anonymous said...

Bukan semua orang Syiah sukakan fahaman Syiah. Wahabi hanya sebutan dan buruk sangka. Mana ada Wahabi suka kepada meteka kesemuanya. Mana ada orang Syiah suka kepada Khameni semuanya. Rafsanjani pun beramal dengan capitalisme.

Anonymous said...

Orang nak test roket kena ambil dan hubungan ini dinamakan diplomasi. Jangalah sampai diluar batas kemanusiaan. Iran buat roket tu free ke? Memang hebat dahlah kurang duit bagi free?

Anonymous said...

Bodoh bin Bangang..
Dah la Israel dok hentam islam..
Ni ..islam sesama islam pun nak gaduh
Badigol betul la....

Anonymous said...

hamas bina sendiri...syiah tadak kena mengena ....takat baca di musabaqah..dah Islam ke...baca tapi tak faham,tak ikut..buat apa...baca bab azab neraka,bunyi sedap,tak faham satu hapa..merdu saja..pada hal ayat azab.kalau ayat syurga..gumbira ok lah...baca,tapi tak ikut...ok ke tu..renung2kan...

Anonymous said...

takat baca tapi tak faham.apatah lagi mengikut al quran...baca merdu semata..isinya kemana??? baca kena faham akna dan ikut alquran..bukan takat baca merdu.bab azab neraka,baca merdu,semua senyum ..sedap taranumya..sepatutnya bab azab sedih takut dan insaf...tapi dah tak faham...renungkanlah...bom itu ciptaan hamas...syiah tak dak kena mengena...

Anonymous said...

INI BUKAN PERTOLONGAN DARI IRAN SEBAB HAMAS ADALAH SUNNI DAN IRAN BENCI SUNNI,KALAU DIA SUKA PUN ITU HANYA TAQIYYAH SAJA,TIDAK MUSTAHIL INI SENJATA SELUDUP DARI IRAN YANG DIJUAL OLEH INDIVIDU2 YANG HANYA MAHUKAN WANG.DAH BANYAK TERBUKTI PENJUALAN SENJATA SELUDUP KEPADA NEGARA2 BERGOLAK BERLAKU DALAM SEJARAH.

cucu mamak kutty said...

ramai betul org yg buta sejarah yg komen kat sini,mufti agong mesir ulamak terkemuka ahlussunnah wal jamaah berfatwa dlm tahun 1954 bahawea dlm ada 5 mazhab yg di akui,salah satu mazhab itu ialah syiah,kita boleh berpindah mana satu mazhab yg kita suka,danm hampir semua rektor2 uni azhar berfatwa bahawa syiah itu islam,baca le sejarah tentang fatwa2 mengenai syiah....klu nak komen biar ada pengetahuan,takut2 nanti klu kau org mengkapirkan syiah ikut persaan je,nanti kau org pulak yg jatuh kapir....baca le sejarah ,jgn jadi dunga mcm kaldai

Anonymous said...

semua yg kutuk syiah sbnrnya tak tau apa2 tentang syiah. kononnya syiah halalkan darah sunni. tp diinternet syiah yg kena bunuh dgn sunni spt dipakistan, Bahrain, mesir dsb.

sila baca perlembagaan Iran seblm mengutuk sbb negara sunni lebih kapir dari Iran.

Iran satu2nya negara Islam yg ada rujukan ayat2 Quran dlm perlembagaannya. Negara Islam sunni ada ke?


Article 11
In accordance with the sacred verse of the Qur'an ("This your community is a single community, and I am your Lord, so worship Me" [21:92]), all Muslims form a single nation, and the government of the Islamic Republic of Iran has the duty of formulating its general policies with a view to cultivating the friendship and unity of all Muslim peoples, and it must constantly strive to bring about the political, economic, and cultural unity of the Islamic world.

Article 12
The official religion of Iran is Islam and the Twelver Ja'fari school [in usual al-Din and fiqh], and this principle will remain eternally immutable. Other Islamic schools, including the Hanafi, Shafi'i, Maliki, Hanbali, and Zaydi, are to be accorded full respect, and their followers are free to act in accordance with their own jurisprudence in performing their religious rites. These schools enjoy official status in matters pertaining to religious education, affairs of personal status (marriage, divorce, inheritance, and wills) and related litigation in courts of law. In regions of the country where Muslims following any one of these schools of fiqh constitute the majority, local regulations, within the bounds of the jurisdiction of local councils, are to be in accordance with the respective school of fiqh, without infringing upon the rights of the followers of other schools.

Article 13
Zoroastrian, Jewish, and Christian Iranians are the only recognized religious minorities, who, within the limits of the law, are free to perform their religious rites and ceremonies, and to act according to their own canon in matters of personal affairs and religious education.

Article 14
In accordance with the sacred verse; ("God does not forbid you to deal kindly and justly with those who have not fought against you because of your religion and who have not expelled you from your homes" [60:8]), the government of the Islamic Republic of Iran and all Muslims are duty-bound to treat non-Muslims in conformity with ethical norms and the principles of Islamic justice and equity, and to respect their human rights. This principle applies to all who refrain from engaging in conspiracy or activity against Islam and the Islamic Republic of Iran.

Anonymous said...

hamas kata roket tu bukan dari iran..buatan hamas sendiri..jangan nak agung2kan iran sangat la..kalo iran nak serang israel dari dulu iran boleh buat tapi iran dan israel sebenarnya main wayang..iran xakan serang israel sebab mereka sebenarnya kamcing

Anonymous said...

Syiah-dibenarkan NIKAH MUTAAH,Patut la orang melayu suka sangat kat syiah ni,boleh nikah kontrak,best tu,PUAS TU......AMBOI!!!!

Anti Syiah said...

sungguh halusnya usaha yahudi illuminati utk merosakkan manusia khasnya umat islam dlm semua bidang kehidupan tp mereka jelas kekafiran nya.

tp dlm bidang agama, maka yahudi syiah mengambil peranan merosakkan Islam. sudah tentu utk menyusup kenala buat baik sikit sebanyak sebb org islam, khasnya melayu haprak ni, bila org buat baik sikit terus sokong.

tu sebb ade melayu masih sokong syiah. mudah kena gula2.

Anonymous said...

Iran satu2nya negara Islam yg ada rujukan ayat2 Quran dlm perlembagaannya. Negara Islam sunni ada ke?

yang bunuh umat Islam Syria dgn pertolongan Iran tu mungkin ajaran Quran versi Syiah

Anonymous said...

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA,IRAN TAK AKAN SOKONG PALESTIN KERANA PALESTIN ADALAH SUNNI DAN YANG PALING UTAMA,MASJID AL-AQSA ORANG SYIAH BUKAN YANG ADA DI PALESTIN TU,TAPI MASJID AL-AQSA ORANG SYIAH BERADA DI LANGIT,SEBAB TU LA IRAN/SYIAH MENGANGGAP PALESTIN TAK PENTING....SYIAH TIDAK MENGIKTIRAF AL-QURAN YANG ADA SEKARANG KERANA AL-QURAN YANG SEBENARNYA ADA BERSAMA IMAM MAHDI MEREKA,MEREKA CUMA TAQIYYAH SAJA...INFO INI DARI KITAB2 SYIAH SENDIRI!!!!JANGAN NAK MENIPU LA SYIAH OIIII,KESANA KEMARI JAJA HUSSEIN,BAWA BENDERA HUSSEIN,BENDERA NABI MANA?HUSSEIN LAGI BESAR DARI NABI KE?AKU SUNNAH DAN SAYANGKAN HUSSEIN DAN LEBIH CINTAKAN NABI!!!!!KATA CINTAKAN AHLUL BAIT,MANA PERGI AISYAH? MANA PERGI KHADIJAH?MANA PERGI RUQAYYAH?MANA PERGI UMMU KALTSOM? ASYIK2 HUSSEIN,FATIMAH,ALI!!!AKU PUN SAYANGKAN MERAKA, BEGITU JUGA SEMUAAAAAAAAAAA AHLUL BAIT,BUKAN INDIVIDU2 TERTENTU JE,FAHAM!!!!TAK HABIS2 TAQIYYAH JE LA KORANG!!!

Anonymous said...

roket hamas dibina dalam masa semalam.

During the 2012 Intifada, Hamas introduced the Iranian Fajr-5 rocket. The weapon is 20 feet long, weighs almost a ton and packs a sophisticated 220 pound warhead. The range is 50 miles. To gain distance, Hamas often launched Fajr-5s without the weight of a war-head to “sacrifice potency for range.” But because of its dimensions, Fajr-5s must be mechanically lifted and moved by heavy vehicle.

This advance gave Hamas the ability to reach Tel Aviv, Jerusalem, and Dimona. Since Hamas was unable to launch in large numbers in a “blizzard,” they could not threaten to overwhelm IDF defenses and cause large numbers of Israeli casualties. But the Fajr-5 gave Hamas the ability to disrupt commerce in the major Israeli cities as people constantly sought bomb shelters when air raid sirens sounded.

http://www.americanthinker.com/blog/2014/07/hamas_rocket_technology_moving_up.html

Anonymous said...

hamas tak ajak malaysia tolong hamas
tapi minta hizbullah tolong, mereka tak kata hampa sesat bagai mana nak tolong..kalau dah sesat

https://syria360.wordpress.com/2014/07/30/hamas-asks-hezbollah-to-help-fight-israel/

projek iran membantu hamas bukan baru..jangan terkejut dan ingat kaum sunni banyak bantu,,,aku takut misi bantuan dipenuhi spy spy untuk mengintip hamas...aku percaya sunni cakap pandai sama dengan arab atau umno menyokong palestin utk kepentingan politik dibelakang berniaga dengan israel

Anonymous said...

syiah baru tolong palestin?

bagaimana dengan ucapan Qasem sulaiman ada baca...setaraf dengan anda semua?

Saya ingin katakan kepada mereka, kepada semua musuh dan semua teman, Bahwa kami sebagai Syiah; biasanya saya berbicara sebagai seorang Muslim atau seorang Nasionalis namun perkenankan hari ini, di Jum’at terakhir bulan Ramadhan yang penuh berkah tahun 2013, saya berbicara sebagai seorang Syiah; dan apa yang kan saya katakan ini adalah kenyataan yang menyatu dengan darah, bukan sekedar ungkapan saya dari atas mimbar; bahwa kami sebagai Syiah Ali bin Abi Thalib takkan meninggalkan Palestina, rakyatnya, tanahnya, dan kesuciannya.

Silahkan sebut kami Rafidi, silahkan sebut kami Teroris, silahkan sebut kami Kriminal, silahkan sebut apa yang kalian mau sebut, bunuh kami di tiap tempat, di tiap pintu Husainiyyah dan Masjid, perangi kami di tiap jabhah, yang pasti kami Syiah Ali takkan meninggalkan Palestina.

Dari kecil kami telah terbimbing, dibesarkan dan hidup dengan perjuangan melawan proyek Zionisme demi membela kesucian Islam, demi Palestina, demi al-Quds, demi Libanon, keamanan rakyatnya, tanahnya dan kemuliaannya. Hal ini sudah menyatu dengan darah daging dan urat kami. Telah kami dapati hal itu dari warisan ayah-ayah kami dan akan kami terus wariskan kepada anak-anak kami. Dalam perjuangan ini kami telah suguhkan ribuan syahid, dan sosok-sosok terbaik kami, dari mulai Sayyid Abbas, Syaikh Raghib, Haji Imad Mughniyyah, dan lainnya, berikut anak cucu kita semua.

Saya akhiri perkataan ini dengan pernyataan yang saya tujukan kepada seluruh dunia; kami Hizbullah, akan menanggung tanggung jawab yang ada di pundak kami. Kami sebagai Hizbullah yang Syiah Imamiyah, Istna Asyariyyah (Syiah Imam 12) takkan meninggalkan Palestina, takkan meninggalkan al-Quds, dan takkan meninggalkan kesucian umat.
Semoga rahmat Allah dicurahkan kepada Imam Khomeini.

Wassalamu alaikum warahamatullahi wa barakaatuh.[IT/Onh/Ass]

sumber:
http://bacawacana.wordpress.com/2013/08/03/ceramah-sayed-hasan-nasrallah-di-hari-al-quds-2013/

Anonymous said...

iran bertindak tepat berbanding lawan lawan pengecut..nya

Menurut Atwan, kini para “pembual dan pecundang Arab” mulai bermunculan mengecam sikap Iran dan mencoba menebar keraguan mengenai niat Iran yang sesungguhnya dengan “bertolak semata-mata dari apriori sektarianisme”.
“Mereka mengatakan bahwa sikap Iran itu merupakan eksploitasi atas isu Palestina dan darah syuhada Gaza. Tapi kami mengatakan, ‘Mengapa kalian sendiri tidak mengeksploitasi hal yang sama, dan kalian malah mengucurkan dana milyaran untuk belanja senjata kalian sendiri?!’ Kami tidak heran atas sikap mereka itu, karena memang begitulah ‘agama’ mereka. Orang-orang yang takut kepada Israel dan Amerika Serikat sehingga gagal menyalurkan bantuan dana untuk membayar gaji pegawai (Palestina) yang kelaparan dan membantu penduduk yang terblokir di Jalur Gaza sama sekali tidak memiliki hak apapun kecuali tutup mulut dan malu kepada diri sendiri,” kecam Atwan terhadap para pemimpin Arab.
Lebih jauh Atwan kembali memuji Iran dan mengkritisi watak dunia Arab. “Sebagaimana telah kita ketahui dari pengalaman selama ini, Iran bukan seperti kita, orang-orang Arab. Ini kami katakan dengan penuh rasa getir di tenggorokan. Iran selalu mengerjakan apa yang sudah mereka katakan. Jika mereka menjalin aliansi maka mitra aliansinya pasti menang, lalu konsisten berpihak pada mitranya, dan sama sekali tidak pernah menelantarkannya. Bukti kongkret atas klaim ini ialah apa yang kini terjadi Suriah. Kami sama sekali tidak menyangsikan adanya perselisihan kita dengan Iran terkait banyak kebijakan dan sikap mereka. Namun realitas tetap harus dikatakan bahwa aib ada pada kita, sebab kita telah mengabaikan urusan dan bangsa kita sendiri. Kami berharap Iran juga demikian dalam masalah Gaza, dan kita tidak terlalu lama menunggu ‘momen yang tepat’ itu,” tulisnya.
Seperti diketahui, Mayjen Ghassem Soleimani dalam surat terbukanya menegaskan, “Pada momen yang tepat, kemarahan besar akan kami lampiaskan ke kepala para penjahat Zionis.”
Atwan menggaris bawahin kalimat dalam pernyataan jenderal pasukan elit Iran tersebut

http://liputanislam.com/berita/fokus/catatan-kolumnis-tersohor-arab-tentang-heboh-surat-jenderal-iran/

JAKA said...

SYIAH,

Sila jangan menumpang nama di Gaza.

Bersihkan dulu tgn2 kamu yg kotor dgn darah umat islam syria dan iraq.

Jangan cuba nk menumpang kemenangan Islam di Baitul Maqdis nanti. kami tahu kamu ade cita2 ini dan akan menonjolkan AlMehdi(Dajjal) kamu konon penyelamat umat Islam yg ditunggu.

Pemimpin Hamas berkata;

"Org yang mengkafirkan org yg membebaskan baitulMaqdis(Umar rdh) tidak akan membuat perkara yg sama yg dibuat org yg mereka kafirkan."

Sekian muktamad utk syiah!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...