GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Thursday, August 07, 2014

Dua Lebai yang bersepai...tolonglah jangan buat kerja bodoh macam ini!

Isu MB Selangor nampaknya semakit melarat-larat.Terbaru ialah anggota Parlimen Vellfire Nasruddin Hassan cuba menyeret DAP ke dalam kancah tersebut dengan membangkitkan isu projek terowong RM4.63 bilion yang dikatakan diberi secara rundingan terus.

Pejabat Lim Guan Eng itu menyifatkan serangan itu “menggunakan taktik kotor Umno untuk membuat fitnah-fitnah jahat” padanya.

 YAB Lim Guan Eng akan menjawab tuduhan tanpa asas tersebut dalam satu sidang akhbar yang dijadualkan berlangsung esok pada jam 12 tengah hari di Pejabat Ketua Menteri, Tingkat 28, Komtar, Pulau Pinang,” menurut satu kenyataan di sini


Yang seorang lagi ni pun satu bongok ke apa? Dia dah dengar tak kenyataan Hanifa Maidin dalam video ini?

Bangang betullah kalau sekadar baca tajuk dan sinopsis sahaja kemudian buat fitnah. Macam mana Ketua Dewan Ulama PAS Pahang ni? Ahli Jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Pusat tu...alahai...

 Janganlah pula kalian tuduh aku bencikan ulama pasal aku kutuk  dua orang ni. Kalau korang ada hujah nak pertahankan depa dua orang ni, silakan...tapi korang dengar dulu video yang aku link kan tu !
Comments
24 Comments

24 comments :

Anonymous said...

dua ekor tu bukannya ulamak pun. boleh jer kalau nak kutuk2.

nyo komeng said...

kan dah nampak KEBAHLOLAN kamu tu...

selama ni isu isu cadangan/idea pelbagai dalam mesyuarat pun kamu ingat macam keputusan mesyuarat..lalu jaja macam macam.

presiden bodoh khianat dsb..

pimpinan ulamak yg ada sandaran hukum/sejarah/siasah syariah dsb, semuanya tak betul...

kalau rasa hebat sangat pi tubuh parti sendirilah...atau isytihar masuk PKR @ DAP...
jangan rosakkan konsep jemaah..

kamu ni org PAS ke apa..

dah lah tua.. BODOH nak mampus!!!

nyo komeng said...

kan dah nampak KEBAHLOLAN kamu tu...

selama ni isu isu cadangan/idea pelbagai dalam mesyuarat pun kamu ingat macam keputusan mesyuarat..lalu jaja macam macam.

presiden bodoh khianat dsb..

pimpinan ulamak yg ada sandaran hukum/sejarah/siasah syariah dsb, semuanya tak betul...

kalau rasa hebat sangat pi tubuh parti sendirilah...atau isytihar masuk PKR @ DAP...
jangan rosakkan konsep jemaah..

kamu ni org PAS ke apa..

dah lah tua.. BODOH nak mampus!!!

nyo komeng said...

kan dah nampak KEBAHLOLAN kamu tu...

selama ni isu isu cadangan/idea pelbagai dalam mesyuarat pun kamu ingat macam keputusan mesyuarat..lalu jaja macam macam.

presiden bodoh khianat dsb..

pimpinan ulamak yg ada sandaran hukum/sejarah/siasah syariah dsb, semuanya tak betul...

kalau rasa hebat sangat pi tubuh parti sendirilah...atau isytihar masuk PKR @ DAP...
jangan rosakkan konsep jemaah..

kamu ni org PAS ke apa..

dah lah tua.. BODOH nak mampus!!!

nyo komeng said...

hah.. orang lain semua bodoh!

kamu saja yg cerdik!

selama ni isu isu cadangan/idea pelbagai dalam mesyuarat pun kamu ingat macam keputusan mesyuarat..lalu jaja macam macam.

presiden bodoh khianat dsb..

pimpinan ulamak yg ada sandaran hukum/sejarah/siasah syariah dsb, semuanya tak betul...

kalau rasa hebat sangat pi tubuh parti sendirilah...atau isytihar masuk PKR @ DAP...
jangan rosakkan konsep jemaah..

kamu ni org PAS ke apa..

dah lah tua.. BODOH nak mampus!!!

nyo komeng said...

hah.. orang lain semua bodoh!

kamu saja yg cerdik!

selama ni isu isu cadangan/idea pelbagai dalam mesyuarat pun kamu ingat macam keputusan mesyuarat..lalu jaja macam macam.

presiden bodoh khianat dsb..

pimpinan ulamak yg ada sandaran hukum/sejarah/siasah syariah dsb, semuanya tak betul...

kalau rasa hebat sangat pi tubuh parti sendirilah...atau isytihar masuk PKR @ DAP...
jangan rosakkan konsep jemaah..

kamu ni org PAS ke apa..

dah lah tua.. BODOH nak mampus!!!

nyo komeng said...

hah.. orang lain semua bodoh!

kamu saja yg cerdik!

selama ni isu isu cadangan/idea pelbagai dalam mesyuarat pun kamu ingat macam keputusan mesyuarat..lalu jaja macam macam.

presiden bodoh khianat dsb..

pimpinan ulamak yg ada sandaran hukum/sejarah/siasah syariah dsb, semuanya tak betul...

kalau rasa hebat sangat pi tubuh parti sendirilah...atau isytihar masuk PKR @ DAP...
jangan rosakkan konsep jemaah..

kamu ni org PAS ke apa..

dah lah tua.. BODOH nak mampus!!!

Alhusseyn Alhusseyn said...

Tengok siapa yang bangang sangat ni? Hantar komen yang sama dan lebih kurang sama saja sampai berulang-ulang kali...Kah!3 Apa punya hujah nih?

mosabit said...

Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan.

Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari nyo komeng......

Anonymous said...

Itu lah yang malas nak komen pasal PAS nih..melenting yang lebih kalau kritik pasal ulamak dan kepimpinanya.
Apabila dah masuk dalam politik tak kira tok guru ke...orang awam ke..terdedah kepada kritikan.
Kenapa kepimpinan PAS yang moderat tidak dipertahankan kalau dikritik habis-habisan dan idea pemimpin PAS yang moderat lebih prektikal dalam situasi politik sekarang.

Anonymous said...

nyo komeng bermaksud kelapa buruk..tadak isi... kosong...tadak nilai... sama dgn kepala, ada otak takde akal fikiran.

takde akal ada nafsu tu ape??

Anonymous said...

Tanda-tanda hati kotor, org yang mempergunakan agama. Contoh tantawi vellfire.

bunbinban said...

hahaha nyo komeng ni gua rasa nasharudin tantawi nyamar. Sbb bodoh nak mampus sama je dgn nasharudin tantawi...hahaha

Anonymous said...

admin jgn ambil peduli komeng ni. ramai org yg sokong admin.

wala' knp ularmak munafiq samalah cam wala'nya ahli umno kpd maksiat2 pemimpin2 mrk. semua ada kepentingan diri.

siserban 3kilo tu dah pakai vellfire. harganya lebih mahal dari rumah aku. disini terserlah agenda sebenar berpolitik. hidup nak bergaya. itu baru sepenggal. yg peliknya dia ni ditolak oleh jemaah dia tapi menang diparlimen. sahlah yg menangkan dia bukanlah org pas tapi org diluar pas.

hadi memfitnah calon pkr sbg dealer pil kuda yg polis sendiri kata tak ada kes. hadi mengkhianat pkr dgn letak calon di kd. siserban 3kilo ni fitnah LGE kata projek rundingan terus padahal ianya open tender.

bygkanlah kalau fitnah spt ini dijaja oleh pemimpin yg kononnya tahu tentang hukum halal haram. mrk2 yg menyokong pemimpin spt ini akan sama2 tanggung maksiat yg dia buat.

Anonymous said...

Nama pun komeng sebodoh orangnya

Anonymous said...

Kiranya PAS berpisah juga dengan PR kali ini kerana puak2 UG ini. PAS dah tak berbeza dengan Tun Mahathir, tak dapat kekal dengan timbalannya. Elok PAS bersama dengan UMNO dukung rasuah.

Anonymous said...

Sabar la bang. Melayu ni malas membaca dan smpai video pon malas nak tgk. Duk buat konklusi sdiri saja. Ni la jadinya. Kenapa insane kat at as yang komen banyak2 tu, jika anda punya iman, komen mcm tu takkan terkeluar ke blog ni. Nmpaknya jauh lg perjalanan PAS dgn ada wakil Dan penyokong mcm in.

Anonymous said...

segala kemelut yang melanda yang melibatkan PARTI pas dengan jelas menunjukkan bahawa pas bukanlah wadah kepada perjuangan menegakkan agama Allah di mukabumi ini bahkan PARTI pas adalah sebuah pertubuhan politik yang mempergunakan agama untuk kepentingan politik dan kuasa .... dimana akhlak islam yang cuba ditonjolkan...tiadanya kesatuan hati, menegur dengan kasih sayang... yang wujud hanyalah caci mencaci, kutuk mengutuk, cabar mencabar, hina menghina di kalangan pembesar-pembesar pas...inikah akhlak pewaris nabi saw..adakah dengan cara begini berbondong2 orang akan datang kepada islam.... mendedahkan keaiban satu sama lain... alangkah malunya .. alangkah hinanya.. jika ini yang dikatakan wadah perjuangan menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini...

Anonymous said...

Sapa-sapa yang pakai serba minta longgarkan sikit ikatannya...kalau ketat sangat oksigen kurang masuk ke otak boleh terbantut fikiran dan tumpul hujah...

Look..I am not suggesting for you to get rid of your big serban. just want to say that kalau pakai serban tunjuklah perangai orang warak, berilmu dan berakal waras semasa bercakap.

lLgi pun serban bukanlah jaminan ke syurga dan pemakainya terus berhak digelar ulamak.

abuamir said...

Ahli parti PAS dah berikan WALA kpd pemimpin tetapi malangnya ketaatan ahli kpd pemimpin dikhianat oleh sebahagian pemimpin dan org disekeliling mereka yg jadi penasihat mereka. Ada pemimpin yg cuba bersekongkol dgn umno dlm gelap dll. Inilah yg dipertikaikan oleh Hanifah maiden dan ajk PAS pusat yg lain. Mereka ni buat kerja dlm diam dan akan sebabkan PAS pecah belah sebab tiada persetujuan dari semua ahli melalui mutakmar khas dll.

PAS rosak disebabkan penasihat sekeliling pemimpin yg tamak jawatan & kuasa dan geng UG yg mahu bersekongkol dgn umno. Lihatlah apa yg terjadi kpd Terengganu, Kedah sepenggal aje terus hancus sebab tamak kuasa dan penasihat yg salah. Apakah Kelantan juga akan jadi macam itu, kita saksikan kemudian.

Kenapa PAS sanggup lihat Selangor punah ranah?

Anonymous said...

Rocky the Great Flesh Vibrator says: masyaa Allah ust Usein!! aku sedey kalo orang2 yg mengaji ugama lepas tu masok pulitik tapi ilang focus dan menambah aib diri... malu aku kat panda dan Siti Fairrah Asyikin... dah sama level dengan org2 parti yang tu

Anonymous said...

Memang din vellfire tu takde kredibiliti.. ceramah pd ahli berdegar degar maki umno.. belakang ahli ada agenda ug dg umno.. dia ingat ahli2 yg dengar ceramah tu tak brpndidikan tinggi ke.. lebih tinggi lg dari dia la

Anonymous said...

Agak - agaknya din vellfire bayar ansuran mpv tu berapa tahun. Sebab pru 14 confirm tergolek, kalau tanding di temerloh lah. Cam mana nak sambung bayar ye, merayu derma dari ahli la agaknya.

nik erin said...

Teruk betul manusia yg taksub bebenor dgn politik democrazy ciptaan YAHUDI.sehingga sanggup memburuk2 kan pemimpin sendiri yg bergelar ulamak.jahil punya manusia.Konon2nya pejuang agama,penyokong Islam,tapi jahil sampai tak tau adab dgn ulamak.Sebab2 yg menghalalkan kaum2 jahil ni memaki hamun ulamak,pendapat ulamak tu bertentangan dgn nafsu mereka,Hatta yg sah2 kafir pun dipertahankan.Semua gara2 taksub pada democrazy haram jadah.org tua mcm Husin ni pun sampai takdak akai pertimbangan waras seperti manusia matang yg mengaku beragama Islam.AWAS tuan2,jgn mudah terpengaruh dgn pendapat & tulisan manusia yg meletakan agama no 2 dibelakang democrazy.Tambah2 lg skarang ni ramai bebenor puak agama syiah yg berada dlm parti PAS. PAS sebuah parti politik yg mengamalkan democrazy.sama sekali tidak ada kena mengena dgn agama ISLAM yg suci.Allahu`Allam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...