GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Sunday, August 24, 2014

Mu ni oghang ghapo? : Nik Amar

Ir Hj Khairil Nizam Khirudin Ketua DPPWP menyampaikan cenderahati 
kepada Dato' Nik Amar selaku perasmi Muktamar DPPWP
Berikut adalah transkrip ucapanTimbalan Menteri Besar Negeri Kelantan, AJK PAS Pusat,YB Dato' Mohd Amar Nik Abdullah melalui rakaman video ini, sewaktu perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan kali ke 29 di Hotel Puteri Park, Jalan Raja Laut , Sabtu 23 Ogos 2014. Hadir sama Ketua Dewan Pemuda Wilayah Persekutuan Ir Khairil Nizam Khirudin.

0:00 ~ Kepatuhan kepada kepimpinan penting, kalau tidak kita akan jadi serupa hok dua orang hok lompat.Ini melanggar adab dalam jemaah dan juga disiplin jemaah.0:12

0:13 ~ Dua orang yg melompat ini; kalau saya ada kuasa, saya pecat dua orang tu! 0:17 

0:18 ~ Apa lebihnya kita dari presiden? Apa lebihnya kita dari AJK PAS Puisat? Sehingga kita buat keputusan dahulu dari jemaah kita sendiri? Kalau dalam tentera, kalau langgar arahan ketua, tembak! 0:30 

0:31 ~ Kalau kita masuk PAS, kerana ada kepentingan-kepentingan, ada tujuan-tujuan tetentu yg ingin kita capai dan kita perolehi, maka kita tidak akan lama didalam perjuangan ini. 0:42 

0:43 ~ Sebab itu keikhlasan itu penting.Biar kita jelas, kenapa kita masuk PAS! Kalau kita tidak ikhlas, kita akan menjadi rosak lebih teruk dari Umno lagi. 0:53 

0:54 ~ Pemimpin ini mesti dipatuhi, mesti dihormati! Walaupun kita menerima bahawa pemimpin tidak sempurna, mereka tidak maksum, mereka ada kelemahan sebagai manusia, tetapi penghormatan, kepatuhan itu penting! Kerana itulah nilai sebuah kepimpinan! 1:09 

1:10 ~ Kalau kita mengkritik nak tegur pimpinan, kita boleh didalam forum, iaitulah didalam mesyuarat. Kita mestilah meletakan jemaah dari perkara-perkara yang lain.1:22 

1:23 ~ Jemaah ni, walaupun kita duduk dalam Pakatan Rakyat, jemaah kita mesti mari dulu, bukan Pakatan Rakyat mari dulu! 1:29 

1:30 ~ Bila duduk dalam Pakatan Rakyat, seolah-olah PAS ini tak ada! - ‘Saya mendahulukan Pakatan Rakyat daripada parti!’ - jadi mu ni oghang ghapo? Makna kita Tanya, mu ni siapa? Bukankah kamu ahli parti? 1:41 

1:42 ~ Kalau kita ahli parti, partilah nombor satu!Bukan Pakatan Rakyat nombor satu! 1:46
Comments
23 Comments

23 comments :

Anonymous said...

lu pun duduk dlm ajk pas pusat dgn ehsan saja,mau cakap lebih.poorah......

Anonymous said...

Woi.Nik Tak Amar,Toksahlah cakap sombong,memanglah kalau mu jadi Peresideng habis mu buang orang tak suka mu.yang tinggal mu denagn ulamk serban tebal je.Mampos PAS.Ambo yakin Pas jadi ayam kurap.Orang macam mu ni tak bulih kawan dengan orang lain.

Anonymous said...

Kita agen Task Force 2010 yang ingin mempastikan PAS kembali ke pangkuan BN. WAWI mesti disekat dari menjadi MB Selangor dan PR mesti dilumpuhkan.

Anonymous said...

Ambo ore presideng
Ambo walaq pado presideng
w.pon presideng dusto KHIANAT pil kudo

Ambo tetap walaq
w.pong presideng slalu bg peluru idup pado SETAN2 yg dikenali
w.pong presideng bg siKutty happy dan GUMBIRA sekali!!

Ambo tetap walaq
sampai hari akhirat diMahsyar..
sbb ambo nak jd SAKSI nak tengok presideng fakeh ambo nih, masuk syurgo TGGI ko..ATAU dihumban kdlm JAHANNAM yg paling dlm!!!?

Anonymous said...

Mcm syiah je nak jadi Ayatulloh ke?

Anonymous said...

Nik amar, mu macam pencacai umno dok basuh berak pemimpin walaupun presideng mu tu tak betul

aznan eusoff said...

TMB ini patut diambil tindakan tegas dalan mempastikan keutuhan jamaah bukan bersikap ego, ujub, alim ..peringkat grassroot menolak kamu yang berfikiran jumud ego.. perbezaan pendapat dalam jamaah diraikan bukan dikutuk...dua orang ADUN mengikut uslub patut keputusan muktamar kekal dalam pakatan...geng kamu memilih untuk menjadi duri dalam daging berselindung disebalik kopiah serban besar disamping ego dengan sekelumit pangkat atas ehsan ahli dan pimpinan...blm diberi kuasa sudah sombong...masaalah ummah yang lebih besar knp KAMU bisu? kos sara hidup rasuah kezaliman maksiat serta beribu lagi masaalah...knp kamu DIAM??? yang kamu nampak tembak ahli jamaah pendokong PR? siapa yang menjadi pencetus kepada permasalahan rakyat marhain selama ini? yang sanggup berhujan panas demontrasi demi rakyat??? keluarlah dari kelompok bawah tempurung...penglibatan jamaah perlu kepada peredaran dan perubahan zaman dan masa demi survival politik masa depan selagi tidak becanggah aqidah bukan politik ugut oecah perintah...satukanlah pendokong PR di Kelantan tu ...jangan zalim terhadap mereka yang berbeza pendapat...berapa ramai yang sudah ditamat, berhenti,buang demi survival politik sempit? rakyat marhain memerhati mendengar membuat analisa...rakyat sekarang bukan lagi buta mata hati telinga...mereka cepat membuat analisa keputusan....

Anonymous said...

Betul ke dia agen TF2010. Cukup berbahaya ini bila dah termakan dan diblackmail oleh mereka mereka itu. Tak lepas dah. Hancur berkecai PAS tak lama lagi. Orang telah diblackmail perlu dikeluarkan dari kepimpinan PAS secepat mungkin. Muktamar terdekat perlu diperingatkan bahaya nya kalangan pimpinan yang telah termakan atau diblackmail oleh pihak musuh perlu dikeluarkan jika tidak ianya umpama sekam padi yang terbakar. Kepimpinan PAS pusat perlu mendapatkan agensi penyiasatan utk membuat penyiasatan tertutup keatas kalangan mereka ini. PAS Pusat cari agensi yg berintegriti dan professional. Kena bayar agensi macam itu utk keselamatan dari pengkhianatan dalaman PAS.

Anonymous said...

Lagak orng BODOH SOMBONG

Anonymous said...

PAS parti pimpinan org2 bebal dunggu n benggong. Hrapkan serban jer besor. Otok kecik !!!!

Anonymous said...

Nik Amar....bakpo demo nok pecat ore 2 ore tuuu... dio bui pandange peribadi dio macam presideng bui pandange peribadi dio...demo kato sebab dio membelakenge jemo'oh..pah presedeng membelakenge syuro..bakpo demo tok sir pecat???? Kalu nok bodek pun....biarlah pade!!!! ni gak tok cerdik lasung....tere nere ore napok!!!... biar gok dale gelap!

Anonymous said...

saya rasa semua komen diatas dari org yg sama....x tau adab berjemaah.... kalau dlm solat makmum mendahului imam apa hukumnya?
ikutlah adab berjemaah didalam solat atau diluar solat!

Anonymous said...

Bullshit punya nik amar.. Ulamak haprak. Ni ulamak pukimak namanya. Si haram jadah ni buat keputusan mendahului PAS PUSAT tak pe? Presiden sokong TSKI sebelum Mesyuarat Pas Pusat tak pe?
Majlis Syura menyokong TSKI sebelum Mesyuarat Pas Pusat takpe. APA INGAT PAS WARISAN MAK BAPAK KAU?

Anonymous said...

Mu jago kelate , PRU 14 nanti kelate jatuh ke BN .... padan muko mu .... Mu tunggu hari pembalasan tu .... mu sombong , mu bongkak ......

Anonymous said...

Appe lu bahalloool

Anonymous said...

Perjuangan Islam kerap terbantut bila timbul ulama2 bodoh macam Nik Amar.puih puih

Amuraria said...

kahkahkah ada bau taik anjing gerombolan karat biru pandi kutti perasuah & penyeleweng negara daa ! ABU !

Anonymous said...

komen blog:

kita nak anak kita taat pada kita tapi kita pula sokong anak jiran yang derhaka pada ibubapa dia.

mcm tu ke?

abuamir said...

Geng UG ni perangai serupa umno juga. Baru ada kuasa sikit dah angkuh dan rasakan dia aje betul. Kalau dah hebat sangat keluar PAS masuk umno terus. Tenguk apa dah jadi dgn hassan aqidah, ust nasa, ust nakhei dll-- lingkup semuanya, hanyut.....jadi sampah dan kupang tembaga.

umno ni hanya mahukan kerusi adun/MP yg kau org pegang sekarang tapi bila dah tiada kerusi lagi, kau org dah jadi sampah kpd mereka. Jgnlah berperangai macam org munafik.

wan said...

PAS parti yang berundur ke belakang. Akhir nya PAS akn tinggal sendirian balik asal mcm dulu2. PAS dapat kerusi DI PERAK dan SELANGOR dari sokongan rakyat trmasuk pengundi bukan Islam atas dasar PR..Parti yang tak sedar dek untung. Lupa daratan. Jangan duk perasan rasa kuat sangat. Janagn duk syok sendiri

Anonymous said...

Wei nate. Kalu tok ime tuh tibo2 melancap tengoh solat mung po ikut jugok la dih? Jemaah lain mufarrokoh mung jah dok ikut melancap dengan ime tuh. Meme nate bodo mu nih

Anonymous said...

Kenapa ramai org2 PAS yg SOMBONG....JAHIL MURAKAB...

Anonymous said...

Woi.anonymous 3.47.mu pun bodor kacam nik amar juga.Nak ikut imam guana kalau imam terlebih rukun.kalau nak ikut adab jemaah Nik Amar tak patut suruh 12 adun Pas sokong Khalid,dan kalau nik amar nak buang 2 adun sokong pakatan kana buang juga 4 orang adun sokong khalid.bodoh.cuba jawab.salah ke sokong pakatan untuk bagi mejotiri dari sokong orang dah bebas?cu jawab.bodoh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...