GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Monday, September 22, 2014

Aksi melampau anak seorang ustaz

Ini bukan Anak Ku Sazali..tetapi anak seorang ustaz…
Saya nak menceritakan satu hal kelakuan biadab yang sangat memalukan yang tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang anak bergelar ustaz.

 Saya kurang pasti sama ada ayah budak ini akan turut bermegah dengan perbuatannya itu.

 Umumnya, kita akan menyalahkan sibapa jika anak tiada adab dan tidak tahu menghormati orang yang lebih dewasa darinya; apatah lagi jika orang yang diperlakukan sedemikian rupa itu merupakan seorang tokoh pemimpin parti sendiri. 

 Istilah bagi anak yg begitu biasanya masyarakat Melayu menggelarnya 'anak kurang ajar'

 Mungkin ayahnya jarang bersamanya , almaklumlah  seorang ustaz yang sibuk mengajar di merata masjid dan surau hinggakan anak di rumah terabai untuk mengenal pakai adab dan kesopanan yang normal.

 Kesian sibapa, walaupun ada pihak menganggap dia seorang yang hebat kerana menyatakan dirinya sanggup untuk 'mati syahid' demi mempertahankan Hj Hadi semasa muktamar yg lalu, masyarakat akan berbisik-bisik mencemuh dibelakangnya kerana kelakuan anaknya. 

 Nasihat saya, kalau nak mati syahid sila pergi ke Iraq atau Syria, tetapi tentunya bukan dalam Muktamar PAS yang baru lalu, wahai ustaz! 

Saya mendapat maklumat, sewaktu tokoh parti ini sedang menuju pintu depan pejabat agung PAS pada 17 Ogos lalu untuk mesyuarat AJK Pusat, di Jalan Raja Laut ada segerombolan anak muda menjerit berteriakan ke arahnya.

 Salah seorangnya adalah anak muda dalam gambar di atas tu. Sambil meludah tanda kebenciannya, malaon ini menghamburkan kata-kata jijik menghina tokoh tersebut antaranya 'Munafiq' kepada beliau. 

 Ada seorang hamba Allah telah sempat mencabut kunci motor budak tu dan mencekak bajunya.

 Bila ditanya "Hang anak siapa?" budak tu pun jawab, "anak Ust dot, dot, dot Gombak" dan hamba Allah tu sempat mengambil gambar budak tu yang namanya ialah ..... 

Alahai...korang tentu tahu kerana budak yang sama inilah yang buat kalut sewaktu muktamar pemuda. Antara aksi melampau yang dapat dirakamkan adalah sebagaimana di bawah nih:



 Petugas-petugas Amal tentunya tahu hal kejadian yang berlaku sebab mereka telah mengadu kepada tokoh berkenaan mengenai kata-kata kesat yang gerombolan termasuk budak yang kuang wajar ini hamburkan.
Comments
10 Comments

10 comments :

Anonymous said...

ikut suka lah kau nk buat apa saje. Yg aku tau aku tak akan memangkah PAS lagi. PR akan dtg aku akan pangkah parti selain dari PAS. Tgk sapa yg bertanding la.PAS blh blah...

Anonymous said...

sama macam hang jugak

IqbalSalehhuddin said...

Sudah2 Menabur Fitnah..... Buta Ja Dpt Dosa.... Ko Ada Ker Pada Hari Yg Berkenaan?? Bila Masa Aku Meludah?? Jgn Tuduh Sembarangan.... Kalau Xde Pada Hari Kejadian Diam2 Xyah Nak Ulas Lebih2 Mcm Ada Di Tempat Kejadian.....

Anonymous said...

Duhai ALhussein..cari lah sesuatu utk mendatangkan kebaikan utk org ramai dgn penuh keikhlasan kerana Allah..kita membuka kesalahan org lain dgn cuba memalitkan kesalah pada org lain amat memalukan perkara tersebut..insaflah...org boleh menilai perwatakan anda dan akhlak anda.....moga kita semua mendapat hidayah Allah Taala..

Alhusseyn Alhusseyn said...

IqbalSalehhuddin .kamu ngaku kamu kata munafiq kat orang.Berbahagilah kamu hendaknya.Apasal kamu pucat lesi bila orang cekak kolar baju dan ambil kunci motor kamu pd kejadian itu? Tak payahlah aku saksi sendiri sbb ramai yang melihat kelaku kamu itu.kamu ingat Allah tak melihat? Tak payahlah cuba nak cover kelaku buruk kamu tu, mmg tak ada ungkapan yg lebih sesuai selain perkataan korang ajaq pd kamu.

Rezak Aku said...

Bila si tua bangka dangkal ilmunya, apa yang diutarakan hanyalah perkara perkara yang mencelakakan dirinya sendiri..Rambut beruban tidak lah menjadi penghalang untuk ke lembah neraka..malah makin menjadi jadi menabur dan mengaibkan sesama insan..keburukan orang terserlah dimata sendiri sedangkan dirinya sudah terpijak TAHI!! Kembalilah wahai insan, lihatlah dirimu penuh kehinaan..

Anonymous said...

Kehebatan mahu pun keburukan seorang bapa tidak semestinya akan diwarisi oelh seseorang anak.. Usaha, doa yang istiqomah serta bertawakal kepada Allah S.W.T perlulah dibentuk pada peringkat kanak-kanak lagi.

Anonymous said...

bangang!

Anonymous said...

ABU

Johan said...

adei. mcm2 hal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...