GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Thursday, September 25, 2014

Bila Azmin kompom jadi MB .....

Bila Azmin kompom jadi MB, DAP adakan mesyuarat tergempar pada 22 September dan keluarkan kenyataan menyatakan sokongannya.

Itu bukan kenyataan peribadi LGE, tetapi adalah keputusan rasmi parti DAP melalui mesyuarat.

PAS sehingga kini, belum ada satu kenyataan rasmi yang dibuat untuk menyatakan sokongannya kepada Azmin dilantik jadi MB. Yang ada hanyalah kenyataan peribadi Hj Hadi, Mustafa Ali dan PAS Selangor! Inilah kelebihan PAS…sebab itu bila-bila masa boleh U-turn!

 Bila Azmin komfom jadi MB, PAS lebih sibuk mempromo Hj Hadi yang kononnya dialah yang hantar nama Azmin maka Solten melantiknya..Wow terhutang budi tuh! 

 Sejarah mencatatkan, Azmin telah menolak tawaran ‘broker suci’ dari PAS untuk jadi baruanya menyertai PAS bersama dua atau tiga orang lagi Adun PKR.

 Hj Hadi telah menghantar nama orang lain selain nama Azmin kerana marahkan Azmin membocorkan tembelangnya. Hj Hadi hanya menafikan berita tersebut sekadar menuduh media tersebut buat fitnah berniat jahat. Media tersebut tetap mempertahankan kenyataannya. Hj Hadi senyap tak kata apa hinggalah ke hari ini.

 Bila Azmin komfom jadi MB, PAS lebih sibuk mempromo bahawa 4 adunnya yang mempertahankan Khalid adalah wira kerana mempertahankan Kerajaan Pakatan Rakyat? Adakah Khalid mewakili Pakatan Rakyat? Kenapa dia pecat Exco DAP dan PKR?

 Bila Azmin komfom jadi MB, PAS lebih sibuk melobi mahukan 4 exco lama itu dikekalkan. Kalau orang kata pelahap nak jadi exco, marah pula! Serahkanlah kepada kebijaksanaan Azmin, siapa 4 orang dari PAS yang akan dilantik nanti. 

 Untunglah PAS kerana Azmin tidak berdendam apa-apa pun. Baru umumkan komposisi exco kekal status quo : 4 PAS, 3 DAP dan 3 PKR. 

 Bila Azmin komfom jadi MB, korang kena ingat Azmin telah dilantik oleh Solten. Azmin pun boleh ikut kelaku Sultan. Korang lawan cakap Azmin, maknanya korang derhaka kepada solten. 

Kalau Azmin suruh Hj Hadi hantar 8 nama untuk jawatan exco, Hj Hadi kena taat …. Beranikah sembah derhaka?
Comments
6 Comments

6 comments :

Amuraria said...

terbaik ! macam hadiah sliper jepun daa ! ABU !

4G said...

Sheh husseyn..pas ni slgi secretary general stopa n presiden ust hadi..jgn dok harap laa organisasi na kemaih...serabut ada...yg pelik tuu jk pusat yg ceredik2 tu awat diam diri..wala..???..suma da kene kunci mulut n d baruakan ke apa..ha.ha..

Alhusseyn Alhusseyn said...

Kita masih menghormati Hj Hadi kerana ilmu agamanya.Tapi harus kita sedari,bahawa bukan seseorang yg bodoh itu mesti bodoh dalam segalanya dan bukan seseorang yg cerdik itu, mesti cerdik dalam segalanya..Setiap kita ada kelemahan dan kelebihan masing-masing.

Anonymous said...

klu setakat mp temerloh atau anak TGNA sendiri nk cakap pasal atau nak ajar abg mat sabu erti perjuangan baik tak payah...level sgt jauh bro..setakat pakai vest unit amal nk boikot mat sabu bole jalan daa..tu tak perinci lg pengalaman saari sungib n frenz..jauh bro..cuma bezanya depa ni semua x mengajo dlm masjid jahhh...sendiri mau ingat la...caittt..!

Anonymous said...

dalam pas kalau ada sikap gila pangkat dan kuasa ini lah jadinya. bikin malu kat kaum lain.

bunbinban said...

PAS ni pehal. Dorang ingat PKR mcm parti dorang ke. Lek la. PKR walaupun parti ug x la promote parti dorang sebagai parti islam tpi PKR ttp pegang pada janji. Quota PAS 4 so dpt 4 la. Sape yg PKR dan sultan pilih jgn plak nak derhaka...hahaha...buruk benor kelaku parti islam ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...