KELANTAN

KELANTAN
TABUNG BANJIR KELANTAN

SUMBANGAN DANA

SUMBANGAN DANA
HARD TALK

Friday, September 05, 2014

Kenalilah orang yang suka maki hamun Presiden PAS

SMS peribadi yang dihantar kepada Haji Hadi dan Mustafa Ali tersebar 
secara meluas di facebook. Gejala siapakah yang menyibarkannya?
Beliau telah menghantar SMS peribadi kepada Presiden PAS dan Mustafa Ali.Entah macamana pula SMS tersebut telah tersibar luas di facebook. Hanya Presiden dan Mustafa Ali sahaja yang tahu.... 

Benarkah dia hantar mesej tiap-tiap hari maki hamun Presiden PAS? Cer korang lihat dan teliti sendiri status beliau di face booknya dan nilailah sendiri samada orang macam dia ni bersikap macam itu? 

Penjelasan Ustaz Mahmud Zaim Musa mengenainya SMS nya itu

Bismillahirrahmaanirrahiim.. 

Penjelasan SMS saya kepada Presiden PAS.. 

 1 . Memang benar saya yang menghantar message tersebut kepada Presiden pada 27 Ogos yang lalu dan saya salinkan kepada Cikgu Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS. 

 2. Mulanya saya bertanya betulkah beliau pergi jumpa Azmin, tapi dia tidak menjawab dan saya tahu bahawa memang dia pergi jumpa. 

 3 . Oleh itu, saya menghantar sekali lagi sms kepada beliau agar dia melepaskan jawatannya sebagai Presiden kerana tindakannya pergi berjumpa dengan Azmin secara gelap dan memujuk Azmin mengkhianati partinya sendiri untuk membentuk kerajaan di Selangor. 

 4 . Saya ingin jelaskan sms tersebut adalah bersifat peribadi, siapa pun tidak tahu, bukan secara terbuka dalam laman facebook.Persoalannya, salahkah saya hendak tanya beliau secara peribadi? 

 5. Untuk makluman, tiada sepatah perkataan pun saya mengeluarkan perkataan kesat apatah lagi memaki. 

 6. Sepatutnya tidak menjadi isu pun kerana saya, Presiden dan Cikgu Mustafa Ali sahaja yang tahu sms tersebut. 

 7. Jika sms yang dihantar kepada beliau boleh tersebar secara meluas di facebook sudah tentulah beliaulah yang menyuruh penulis upahan untuk menyerang saya. 

 8. Beginikah sikap Presiden PAS yang sangat berpengaruh didunia nak lawan dengan saya yang kerdil ini? 

 Mahmud Zaim Musa. 
Hamba Allah Yang Hina...
Comments
13 Comments

13 comments :

Raincity v2 said...

salam. cerita ni memang berlegar. open secret. tak pernah secara tertutup atau terbuka pihak pas atau pkr yg nafikan cerita ni. abis2pun puak perpaduang bole divert issue lain, tp dalam divert tu pun pecah tembelang lain.

semoga tuan sihat selalu.

Anonymous said...

1. Seng...mu gi kt facebook najib...cer mung tanya...ada dok dia ada juppe anuwar psl KN...bila dia x jwb...mu suruh dia letak jawatan demi maruah...sohor mung...najib x jwb maka mung boleh bukti ada KN. Tp klu ikut logik mung ning...soh anuar kaki bahang jubur la..dohh...suruh supoh dpn quran dok layang2. Komang....komang. kot aner mung leh mikir gitu...bahang rambang.

2. Dkpe la...kwn mung ada no tghh...nk tunjuk konong dkt la..org yg berhemah dia talipong...dia dok maing sms2...adab. hemah xdok..adab xdok...hok gini nk wat ambik persaksian....yuckkk. cer mung tgk muka dia betul2...nk amik wat natu?

3. Sms bocor byk sbb...cer tanya kwn2 hok kheje celking ke..digi ke..tp oleh krn dokleh nk mikir..janji blh tuduh...bukti tohok laut. Klu anuwar ada bukti pun dok caye...hok ning...xdok bukti main ckp mulut pong dok ape...mcm karpal singh kata la...no class. Piawaian ikut dang.

Anonymous said...

memang hina pun awak tu

Anonymous said...

Akibat celupar mulut dua-dua sekali sama yang presiden rasa dia besar dan boleh cakap dan arah siapa saja untuk membela diri dia tapi dia lupa orang ramai dan ahli sendiri sedang menilai kewibawaannya dan yang satu lagi berasa dia boleh bebas bersuara tapi dia lupa bukan semua pemimpin boleh menyimpan rahsia, maka berlaku tuduh menuduh antara keduanya, ingat pengundi dalam parti bukan semua sehaluan dengan apa yang kita fikirkan.

Anonymous said...

Cukuplah apa yang diterangkan tidak perlu dipanjangkan lagi.

4G said...

ana cadangkan kepada anta sheh husseyn utk setiap yg komen kt blog anta ni biaq guna email sendiri bukan anonymous.. dok mnyamar dan takut na establish identiti..pastuu dok komen merapu..jgn dok layan laa sheh..biaq yg komen tuu betanggungjawab dan kiat kenai sapa dia..kemelut diSelangor ni sebenaqnya iktibar dan Allah SWT na tunjuk kt kita semua sapa yg jujur dan sapa yg munafik di dalam perjuangan dan berkawan...malu kat DAP sebenaqnya kita nie..walupun pun LKS or LGE tuu kafir tpi kita tengok macam mana stand depa bila berkawan dan setiakawan...akai ada tolong guna laaa

Anonymous said...

Mamat ni igt tghh repot ke dia ke nk kene lyn sms...bila masa plak pas ada jawatan ketum pas

abuamir said...

Berginikah akhlak pemimpin yg mengaku ketua jemaah Islam? Apakah MSU lebih tinggi kedudukannya dari AJK PAS Pusat? Kalau macam tu lebih baik ahli parti tak payah lantik AJK PAS pusat melalui muktamar. Keputusan tertinggi muktamar PAS dibawahnya AJK PAS pusat. Sekarang MSU dah over-rule semua. Sepatutnya tugas MSU berkaitan hukum syariah bukannya berkaitan strategi politik. MSU diketuai oleh presiden sendiri dan kehendaknya akan dijadikan keputusan MSU.

Kpd Geng UG lebih baik keluar PAS masuk umno terus dari menjadi anai2 dlm PAS & PR. Sekarang ni kerjanya nak merosakkan PR dari dalam dan pecah belahkan PR. Kerja ni kerja pemimpin jemaah yg mengaku Islam ke?

Anonymous said...

Seng...cer mung tanya anuwar...bakpe dok terima surat etek mintok tambah nama dari sulte? Klu dia dok jwb...mung sms suruh dia bereti cara hormat.

Ada bau hacin dok? Aku rasa dap pun dh kencing pkr la.

Anak Poksoh said...

jangan lah menulis pakai rasa,guna fakta lah

otoote said...

Nusr tu pemimpin jemaah harakat suvi bersih Islam ka???...yg dok banding Nuar tu bakpe??? Yg org dpk pertikai ni sahdiah muslim ggini ke? mu ni cerdik fok leh tupang...bodo tok leh ajs sebab meroyan gile kuase.
Isu nya bukang sape lebih bsik...isunye macang mane oghang yang mgaku Islang bertindak...isunye maruah ugame Islang....UG ni memang doh dok leh buak mende doh....hancur luluh reput

Anonymous said...

Kau yang sebenar tidal mahu Islam. Tulin berjaya yang kau sokong tu Islam liberal APA bezanya Islam umni Dan Islam PKR samakan pikif-pikir Lah wahai abuamar kaulah anai2 sebenarnya

Anonymous said...

Tulin kena jelas kalau tak setuju dgn pkr atau DAP habak awai-awai. Kalau tak tak tau serba salah boleh berkecuali dengan tidak hantar calon sebab dah janji takkan tak boleh. Banyak cara boleh selrsai cara bijak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...