GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Tuesday, September 30, 2014

Komen Ust Ridzwan pasal Nik Abduh...lembut tapi bisa melopong dibuatnya!

Lai lai li tam plong merupakan satu kaedah pengundian yang dilakukan oleh kanak-kanak bagi menentukan giliran dalam sesuatu permainan.

 Ia dilakukan secara berkumpulan dengan mengucapkan "Lai lai li tam plong" sebelum menunjukkan telapak atau belakang tangan.

Dalam satu permainan peringkat nasional baru-baru ini, adalah tiga rakan telah sampai ke peringkat akhir...

Dua rakan telah menunjukan telapak tangan masing-masing, tapi ada yang sorang tu menunjukan belakang tangannya...

Yang seorang tu sepatutnya akurlah....tapi tak mahu keluar dari permainan walaupun mulutnya terus membebel nak keluar, nak keluar sat lagi .... 

"Tunggu bila tiba masanya...." dia memberikan dalih!

Kawan yang dua tadi tengok pelik dengan perangainya lalu berbisik sesama mereka, "Tunggu apa tunggu?" 

Biasalah dalam permainan, budak yang kalah dan tak berpuas hati akan marah atau menangis mengadu dia kena buli....


Gambar ini tidak ada kena mengena dengan 
budak main Lai lai li ...

Korang tentu dah maklum teguran Ketua Pemuda PAS Kota Baru pasal Nik Abduh ni. Kalau belum korang klik tang tu. Cer tengok pula apa kata Ridzwan Kuala Kedah tu...tang akhir ayat penutup tu yg aku suka - bisa bangat! 

 komen orang cerdik pasal budak Nik abduh ni:

Membaca komentar Ustaz Nik Abduh berkaitan "kisah buli" menimbulkan tiga tanda tanya lanjut :

 1. Apakah Ustaz Nik Abduh sebagai AJK PAS Pusat sudah tidak ada ruang untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hatinya melalui mesyuarat JKPP?

 2. Sememangnya ruang terbuka seperti FB ini adalah ruang terbaik untuk meluahkan rasa? ( ada yang kata gunalah saluran, nah sekarang Ustaz Nik Abduh dah tunjuk salurannya).

 3. Atau memang inilah "satu satunya" kaedah yang paling berhikmah untuk terus beristiqamah mempertahankan tahaluf siyasi yang masih sah?.

 Sekadar bertanya, kalau bertanya pun salah hilanglah nilai "manusia".

~ Ridzwan Abu Bakar 
10.48 pagi Teratak Mubarakah

Comments
3 Comments

3 comments :

Amuraria said...

kah kah kah sorang mangkuk tak macam bapaknya daa ! ABU !

Anonymous said...

bodoh sombong tahap gaban abduh ni
jgn bg dia jadi mp pas lagi la
buat malu jer
otak letak kat kepala lutut....

Anonymous said...

biasanya org yg kena buli duduk senyap takut bersuara.

TAPI parti yg ngaku kena buli ni mulut bukan main celupar. berani tuduh parti yg buli dia.

tuduh org pengkhianat (dilaporkan slps bincang dgn ayahanda, skit2 ayahanda), tuduh org broker, barua, tak ada kelayakan, dsb...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...