GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Tuesday, September 09, 2014

Pakar undang-undang dakwa sultan langgar perlembagaan

Published on 09 September 2014 8:52 

Pakar Perlembagaan Aziz Bari berpendapat pihak istana Selangor melanggar perlembagaan apabila meminta meminta setiap parti komponen Pakatan Rakyat untuk mengemukakan tiga nama untuk Sultan Sharafuddin Idris Shah pertimbangkan sebagai menteri besar.

 Bekas pensyarah undang-undang itu berkata tindakan baginda bercanggah dengan sistem demokrasi yang diamalkan di negara ini.


Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Bodoh apa smua benda nk ikut undang2 konvesional..dasar pasar alquran sunnah ijmak dan qias...jgn nk samakn parti pas dgn parti2 sekular lain..yg tertinggi dlm pas majlis syura yg mngunakan kaedah fiqh dan islam..dan kes tahaluf siyasi ulama dlm majlis syura pn mngunakan kaedah islam...smua pakar undang2 nk tunjuk pndai tue pn bersumber kan kaedah undang2 konvesional...yg bloger2 pn sebuk tunjuk pndai ckp pasal undang2..puiii bajet bagus bloger alhuseyn nie..hahaha..elok la prangai korg x ubah mcm umno..Fitnah itu ini pd pemimpin...pelik dan hairan yg buat masalah pkr..tiba2 smpai kesudah pemimpin2 pas kena hentam...letak dimana otak kamu wahai pentaksub politik..umno bertepuk tgn dgn kerja2 kamu..x pyh susah2 dh diaorg nk lingkupkn parti lwn..ckup dgn org dalaman sendiri yg merosakkannya..tahniah lahh..

bat8 said...

Anon 2:30

Yang bodoh adalah kamu. Menyamakan perlembagaan UMNO nko dengan Perlembagaan PAS. Tolong tunjuk kat aku surah mana di dalam AlQuraan yang beri perlembagaan parti politik Islam?

Perlembagaan PAS digubal menggunakan prinsip2 berorganasi mengikut cara Islam yang dianjurkan oleh Islam yang disebut di dalam Al Quraan, Sunnah, Ijmak dan Qias.

Kalau perkara asas begini pun tak boleh nak fikir, jangan nak masuk campor benda yang tak tahu. Nanti Nampak bodoh. Ke kalau digelar bodoh tu macam dapat pingat emas sukan olimpik ke...yang nampak beria-ia sangat nko nak tunjuk? Yang buruk parti yang nko sokong.

Anonymous said...

balik2 muka aziz bari ni. dia ni bukan pakar undang2 tapi macai pkr.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...