GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, September 17, 2014

Renungan untuk "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak"

Peluang dan ruang yg dah ada seluas-luasnya x nak plak digunakan utk bahas dan nyatakan ketidakpuasan hati pd abg Mat..mmg suka buat kerja pelik, emosi, terikut dgn sentimen dan taksub..   
Kalau nak bagi alasan demokrasi sekalipun sebagai justifikasi utk keluar dewan, biarlah alasan yg diberi itu kene pada tempatnya.

 MP PR pun protes keluar Dewan Rakyat? 

1. MP PR tidak protes ketika pimpinan PR berucap tapi kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" protes ketika pimpinan mereka sendiri sedang berucap.

 2. MP PR keluar dewan bilamana semua saluran utk menyuarakan pandangan dinafikan. Ertinya, keluar dewan adalah langkah terakhir dan bukannya langkah pertama. Tetapi kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" menjadikan tindakan keluar dewan sbg langkah pertama dan bukannya langkah terakhir.

 3. Kalau kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" tidak berpuas hati sekalipun dgn pendekatan Abg Mat yg tidak bersama dan membantu Presiden dalam kemelut MB Selangor, mereka punya ruang dan ruang yg luas di dalam Muktamar Pemuda ini utk menyuarakan pandangan, teguran dan kritikan kpd Abg Mat. Tetapi belum sempatpun peluang dan ruang ini digunakan, mereka ambil langkah keluar dewan dahulu. 

Tindakan pra-matang

 4. MP PR pun kalau nak bertindak keluar dewan, tindakan tersebut akan diambil oleh semua MP-MP PR tanpa seorgpun terkecuali sbg tanda solidariti dan kebersamaan. Tetapi tindakan kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" nampaknya tidak mendapat sambutan dan sokongan majoriti dewan. Mungkin mereka perlu post-mortem semula stratergi bertindak mereka yg tidak berjaya itu.

 5. Kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" mengandaikan bhw tindakan protes mereka itu sbg tindakan suci, berani, berprinsip dan tegas terhadap Abg Mat yg seolah-olahnya tidak bersama Presiden dan MSU. Tetapi mereka sendiri terlupa bagaimana kalau perkara yg sama dilakukan terhadap Presiden. Saya tidak tahu apakah pula label dan kecaman yg akan dikenakan kpd kumpulan itu nanti.

 6. Kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" juga mengandaikan bhw tindakan protes mereka itu adalah tindakan terbaik utk menunjukkan rasa cinta dan setia mereka kpd Presiden dan MSU. Tetapi mereka tidak sedar bhw tindakan mereka itu sebenarnya telah mencalarkan imej Presiden dan MSU khususnya dan PAS amnya.

 Tidak Berani Berhujah tetapi Berani Melabel dan Sabotaj.

 7. Biasanya kumpulan yg bertindak sebegini adalah kumpulan yg bermasalah dan tidak punya kekuatan.

 8. Kumpulan "Kami Bersama Presiden dan Majlis Syura Ulamak" ini saya perhatikan tidak mempunyai keberanian berhujah, tidak boleh dikritik tetapi hanya berani melabel dan sabotaj. Apabila mereka dikritik dan kering hujah, mereka akan melabel. Saya yakin tindakan protes tersebut diambil kerana mereka sedar bhw mereka tidak mampu berhujah mempertahankan kebenaran yg ingin mereka bawa, lalu langkah pintas utk menyuarakan ketidakpuasan hati mereka ialah dgn cara keluar dewan.

 Kpd kumpulan ini, saya nak bagitahu bhw kamu telah memalukan Presiden, MSU dan PAS. Bahkan lebih teruk dari itu, tindakan kamu itu telah memalukan imej Islam dan Nabi Muhammad SAW melalui Jubah dan Kopiah yg kamu pakai itu.~ Mohd Fitri Bin Asmuni
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

Nak buat UG dgn UMNO dlm selimut boleh..nak dgr ucapan Tim Presiden x leh ka..sekurang2nya hang boleh berdebat apa yg hang x berkenan dgn geng profesional..pasal x pakai akai utk berfikir secara konseptual.

Anonymous said...

pemuda yg keluar dewan adalah pemuda bodoh
nk berhujah takut kalah..
jilat je bontot umporno tu
dasar gila UG

Monkey Shooter said...

Saya nasihatkan kalau mahu real lagi perbuatan mereka ini (kumpulan sokong Presideng dan MSU), bawa colok sorang 3 batang, apabila Presideng memberi ucapan nanti maka kumpulan ini bolehlah mula membakar colok tersebut sambil "bersembahyang" untuk menerima syafaat dari "nabi" mereka iaitu Tuang Presideng (Ayah mertua kepada Din Ayam yang mempunyai saham percuma hampir 1/2 juta di Unit Perangsang Selangor), peringkat ke-2 "sembahyang" nanti kepada Nasaruddin Vellfire (doakan supaya beliau mampu matekedarah lebih banyak wang rasuah dari "Lynas").

lan44646 said...

Berapa gaknya bayaran ?
Tak kan dpt bajuje,
Amanah Rakyat tidak diambil Kira,
Cuma guna akal pendek,
Takkan maju golongan cam ni

otoote said...

Sen
Ularmak muda yg bingai ni membesar masa PAS dah kuat. Depa tak tau susah senang perjuangan.Spoilwd brats....malaun yg menggunakan ugama utk mengejar dunia.
Nak panggil apa depa ni pon ntah le.
Saifudin Nasution pi briefing TGNA passi real situation....TGNA cakap...ehhh..tu tak sama ngan apa Abduh brief dia....
Abih camno....anak TGNa klentong pak dia.....anak menantu TGHH pi klentong pak dia.....ularmak muda guba ugama sbb gila vellfire ...hellfire...
kast last Sen....baibai PAS....

Anonymous said...

BismillahiRahmaniRahim ,

Meminjam kata - kata dari Syaidina Ali KaramullahiWajhu - " Tamsil Menamam Kefasikan & Kemunafikan " hasil panin akhirnya ialah Kefasikan & kemunafikan sebagai harta peninggalan untuk generasi yang kurang Ariff mengenai Usulluddin Agama dari langit .

Sepanjang sejarah, Agama dari langit ini sering dimanipulasi mengikut rentak dan tari golongan berkepentingan Agama demi mencari keridaan dunia .

Atau dengan kata lain Agama dijadikan pentas untuk mengejar kenekmatan dunia.

Sungguh malang , ramai terpesona dengan baju alim dan takwa secara zahiriah tanpa mengetahui sudut pandang batiniah.

Anonymous said...

Org yg membiar kan org lain memaki hamun dan menghina org lain dlm blognya sama juga bersubahat..kasian dihujung usianya yg tinggal ini ibadahnya..kononnya bijak sangat tapi ilmu dan pengetahuan tentang perkara tersebut sedikit utk mebuat penilaian..nak tengok contoh org yg rasa ilmunya hebat tapi sebenarnya kurang lihat suruh org komen pasal pakaian wanita berbasikal yg menunjukkan kemaluannya..itu disuruh org komen..namapak sangat kelemahan dlm berilmunya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...