GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Friday, September 19, 2014

Siapa sebenarnya Dr Azhari Ariffin yang baca doa panjang ....


Inilah orangnya yang sedang heboh diperkatakan orangramai kerana membelasan pimpinan parti sendiri melalui doa panjang menjela-jela.

Aku pelik, kenapa mamat ni pakai nama Azhari Ariffin dalam Muktamar PAS ni? Adakah sebab dia nak jaga namanya yang sebenar dalam dunia perniagaan konsultannya? Korang boleh akses biodata Dr Azhar bin Yaakub @ Ariffin  di sini

Itulah nama mamat tu sebenarnya.Mengapa dia nak merahsikannya? Kalau korang google nama Dr Azhari Ariffin, kalian hanya akan diarah kepada ucapannya pada Muktamar PAS yg sedang berlangsung ini. Harap disiasat perkara ini.

Berikut adalah antara doa yang beliau leterkan.Kesian para muktamirin terpaksa menadah tangan mereka begitu lama... hinggakan pengerusi tetap menegor mamat ni beberapa kali - rasang lebih dari 4 kali minta dia pendekan doa kalutnya itu.

 Sepatutnya mamat ni kena bahas ucapan dasar Presiden, tapi dia gi baca doa membelasah pimpinan yang tidak sehaluan dengannya.

Perwakilan Kuala Kedah Ust Ridzwan Abu Bakar telah mengulas kelakuan mamat tadi tu sejurus mamat tu habis baca doa dah berpantun. Pantun pun ada.....macam-macam ada! Loklak betul! Ramai yang memuji dan mengucapkan tahniah diatas tindakan Ust Ridzwan yang berani mencegah kemungkaran yangv sedang berlaku didepan mata, sedangkan para 'alim ulama khusyu' menadah tangan diatas pentas! Ziarahlah  facebook Ust Rizwan di sini


Wakil Kuala Kedah, Ust Ridzwan Abu Bakar menuntut agar tindakan 
dikenakan ke atas Azhari Ariffin yang membacakan doa laknat kepada timbalan presiden pas dan 2 adun selangor serta pro-pakatan rakyat.
17:00 ~ Ya Alah, alangkah jahatnya polan bin polan, andai masih ada manusia seperti ini dalam parti kami, justeru wahai Allah, jauhilah kami darpada mereka, dan jauhilah mereka daripada kami.Mereka khianat wahai Allah, mereka zalim wahai Allah, mereka menikam kami dari belakang wahai Allah.


17:22 ~ Ya Rabb, jangan biarkan mereka merosakan kepimpinan dan perjuanagan PAS yang kami sekalian kasihi, kesiahanilah kami wahai Allah, bentenglah kami wahai Allah!


 اللهُمَّ أَرِنَا الحَقَّ حَقّاً وَارْزُقْنَا التِبَاعَةَ وَأَرِنَا البَاطِلَ بَاطِلاً وَارْزُقْنَا اجْتِنَابَهُ
Ya Allah tunjukkanlah kebenaran itu kebenaran dan rezekikan kpd kami nikmat mengikuti kebenaran tersebut, wahai Allah, tunjukkanlah kebatilan itu kebatilan dan berikan kpd kami nikmat untuk menjauhi kebatilan tersebut.

17:56 ~ Ya Allah kami belajar kata-kata hikmah berbunyi:Kerana nila setitik, maka rosak susu sebelanga. 

18:04 ~ Wahai Allah, sekarang dalam parti kami ada dua titik nila yang merosakan parti dan ummah keseluruhannya.Satu titik nila bernama cap Ulu Kelang, dan satu titik nila, nila cop Morib.

18:20~ .....Aku dah tak tahan....korang dengarlah sendiri..Kah!Kah!Kah! "Satu titik nila bernama cap Ulu Kelang, dan satu titik nila, nila cop Morib..... korang tolong hafal doa tu. Hantu jembalang semua akan lari! Kah! Kah!


Comments
18 Comments

18 comments :

mountdweller said...

A'kum Sdr.

Ya kan, apa hal mamat ni rahsiakan nama? Bukankah munafiq juga berbuatan itu? Atau saja menipu kerana sesuatu?

Apa pun terima kasih di atas info yang rasanya ramai yang tak tahu

Anonymous said...

Memang pelik muktamar PAS kali ini... Ada gelaran `Dr' tapi perangai tak macam Dr - Dr Ayam kot...

Anonymous said...

apalah cara berdoa untuk kutuk sesama saudara islam kalau doa kutuk zionis yahudi aku boleh terima boleh aku aminkan ni sudah terlampau yang tukang doa pula pakai kopiah puteh ini bukan cara islam mendoakan x baik sesama islam kamu berilmu kemana kamu letakkan ilmu kamu itu cukuplah malu bangsa dan agama lain lihat islam x mengajar kita dengan ahlak yang demikian jangan sampai allah turunkan bala ka atas mereka2 yang bersikap begini..ini bukan cara islam dan bukan juga cara pas yang "sebenar"

Anonymous said...

En. Admin, nak tanya sikit........
Kalu ramai2 kita doakan bisnes mamat ni terlingkup dan tergolek dog, bole tak? Bukan apa, sbb dia pun doa macam tur jugak kat orang lain............

Nampak sangat UGnya mamat nih.....

Anonymous said...

Makbul ke doa mamat macam nih?
Aku rasa balik kat diri dia sendiri kot..Amin ya Rob

Anonymous said...

Patutnya doa mcm nih tujukan kat din ayam aje.

Anonymous said...

Sebab tu la aku tak pecaya kat PAKAR MOTIVASI. Kelentong aje lebih. Habuk tarak...

Anonymous said...

Dia ada PhD..ko ada apa. Mulut macam jubor murai.

Anonymous said...

Rupanya Mamat ni Konsultan dan Pakar Motivasi..Ini kerja haprak yang didoanya....Tujuan membodek Presiden dan nak dapatkan populariti maklumlah ada bisnes konsultan. Maka bodohlah mereka2 yang menggunakan syt konsultannya yang merosakkan perpaduan ummah. Dulu Pas suka sembahyang dan berdoa untuk hancurkan parti lain ini dah terbalik utk musnahkan gabungan dan ahli sendiri....Soalnya apa presiden buat????

Ritchie Blackmore said...

Kah kah kah kah.....lawak lawak betul la puak taksub dlm pas ni!!!Hangpa memang dah jd pak lawak.....tapi doa drpd pas ni dari dulu lg Allah SWT tak bagi perkenan sebsb pas ini jelas memperalatkan agama utk survivor politik kuno mrk termasuk doa KO BN.kah kah kah memang dah macam pentas maharaja lawak la korang ni!!

Anonymous said...

Dr azhar yaakob adalah suami ustazah norhafizah musa TV9

anakdesa said...

Assalmualaikum Tuan..

Islam itu bukan hanya dilihat dengan jubah serban janggut dll..

Tapi islam itu mesti disertai dengan sifat-sifat hati yang bersih dan berakhlak, terjauh dari sifat mazmumah seperti ujub riak takbbur sombong pemarah hasad dll..

Inikah doa seorang yang berserban berjanggut terhadap jamaahnya sendiri.

Allah akan menilai akhlak manusia zahir dan batin..

TQ

Anonymous said...

dua alam punya dr. dgn pas dia jadi anak azhari. bila cari mkn dgn umno, dia jadi anak yaakob.

dr tulang besi:
haron din - org kanan dr juga. dr mahahtir namanya. masuk pas sms era hadi jadi presideng. dpt projek plus rm130juta. menantu jadi jambatang pas dan putrajaya. digunakan oleh amona yg dpt projek lembah pantai utk tutup mulut YB Nurul Izzah MP Lembah Pantai dgn twrn umrah. dpt rumah teres percuma diberi oleh tokey amona. penyokong kuat nasha.

MUNGKIN porak peranda rumahtangga YB Nurul Izzah disebabkan oleh kerja mandrem harong ding? harap jgn percaya fitnah dr hamba. sy tak ada bukti. sy hanya ikut sunnah presideng pas. kalau org pas nak marah, mrk kena marah presideng dulu.

Anonymous said...

SEbenarnya dia sendiri yang telah menghinakan dirinya sendiri,bukan orang lain.kalau dia berbahas dengan tenang mendamaikan keadaan dia akan di puji tetapi kini dia menerima kejian,tunggulah dan lihatlah apa akibatnya kesan daripada doanya initentang pengajian di masjid dan surau2.sekiranya ramai orang tahu dia ada dua nama ilmunya tidak akan di terima oelh masyarakat.Biasanya doa untuk pembuka majlis dan penutup majlis tetapi dia berdoa di tengah2 majlis.Hinaya kamu Ustaz.

Anonymous said...

pls donot drag God in your condemnation of others who happened to have different views from yours You are abusing the Assembly and making a fool of yourself ... a Dr? pooorahhh !

Anonymous said...

Presiden bukan maksum.
Dalam mazhab pun ada perbezaan pendapat.
Perbezaan itu menyenangkan dan diterima dgn lapang dada.
Tetapi hang peliklah ustaz,macam pas ini parti diktator.
Pas hanya wadah.
Pakatan mengutungkan islam darisegi penyebaran ilmu.
Bila ilmu dah dapat disebar dan dikuasai,manusia akan dapat memilih antara yg hak dan bathil.
Tetapi bila kita medoakan rakan di khalayak dan cakap berbelit,kita tak akan di hormati.

Anonymous said...

ostad ni selalu ceramah tempat gua.

lepas ni bila dgr suara dia ceramah gua nk angkat kaki.

takut nanti dia doakan buruk2 utk jemaah surau.

gua terkejut juga tgk dia nama lain. kalau takan 2 nama ada @ tu biasalah. tp dua nama dia berbeza bin sekali.

berapa org bapak dia ada? huh berat ni.

lan said...

hilang respek aku pada dr azhar yaakob, dulu aku selalu je dengar kuliah dia dekat TM. secara tak langsung terpalit juga pada ustazah hafizah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...