GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sunday, September 07, 2014

Sila tunjukkan satu klausa dalam Perlembagaan PAS yang memberitahu bahawa Presiden PAS ader kuasa mutlak melangkaui kuasa Muktamar PAS


Jawapan Gua Kepada Hujah Hadi Awang Bhai Hadi Awang...

 Sori aaa... gua tau walaupun lu tak baca blog gua nih... tapi machai-machai lu jenis "wala' tak guna akal" dan "taksub tak guna otak" mesti ramai yang baca.... Hahaha... jadi sure at least benda nih akan sampai gak kat lu sedikit sebanyak...

 Camnie.... Walaupun lu lagi lama dalam PAS berbanding gua... dan lu plak duduk kat jawatan paling tinggi iaitu Presiden parti.... gua takder masalah nak peringatkan lu... even walau siapa pun... janji bukan Rasul atau Nabi ... pastinya gua akan tegur....

 Ini gua nak bagi hujahan dan jawapan gua kepada hujah lu Hadi Awang ooi yang dipublishkan kat Portal TheMalaysianInsider ...

 1. Dalam perlembagaan PAS setakat yang gua maklum memang takder klausa yang mengatakan Presiden ada kuasa mutlak yang boleh menyanggahi kuasa Muktamar. So dimana datangnya ader hujah lu mengatakan bahawa lu ader kuasa budi bicara dan mutlak (veto) melampaui kuasa Muktamar PAS?

 2. Dalam urusan melantik Nik Aziz Nik Mat sebagai MB Kelantan pada 1990 dahulu. Muktamar PAS tidak pernah ada duluan yang menukilkan perkara ini. Jadi atas dasar bahawa PAS menang dengan kerusi majoriti di Kelantan, maka Pesuruhjaya PAS Kelantan pada masa itu secara selayaknyer dilantik menjadi Menteri Besar. Jadi tiada isu mengatakan bahawa Fadzil Noor menggunakan budi bicara dan kuasa vetonya untuk melantik Nik Aziz Nik Mat jadi MB Kelantan. Tolong jangan fitnah orang yang sudah meninggal dunia yang tak boleh menjawab balik persoalan yang lu dah lemparkan.

 3. Dalam kes kemenangan di Terengganu sehingga menaikkan lu sebagai MB Terengganu.... Ingat.. ianya bukan kuasa perogeratif Presiden PAS yang melantik lu menjadi MB Terengganu... Akan tetapi pada masa tue PAS memiliki kerusi majoriti di Terengganu dan lu plak masa tue aderlah Pesuruhjaya PAS Terengganu. So maka itu lah lu dinaikkan jadi MB Terengganu.

 4. Lu jawab pada satu perenggan tue seperti nih "Begitulah bila kita menang tahun 1995, tahun 1999, menang Terengganu, tak dibuat Mesyuarat (Jawatankuasa PAS) Pusat. Ini diberi kepada pimpinan-pimpinan utama untuk membuat keputusan kerana kita kena sedar memerlukan masa yang cepat,” katanya" .... walhalnyer mesyuarat JK PAS Pusat ditangguhkan beberapa kali ...... Bukankah ini melambat-lambatkan membuat keputusan.... tambah lagi lu plak memandai buat keputusan awal tanpa merujuk kepada mesyuarat.

 5. Lu tau ker idak nih... bahawa PAS di Selangor bukan pon dapat kerusi majoriti.... Jadi aper kejadahnyer lu nak memandai plak menggunakan analogi dan cara yang sama kononnyer seperti yang pernah Fadzil Noor buat pada 1990 dan 1999 ..... Wei .. jangan nak ubah topik la..... Selangor punya situasi tak sama ngan kat Kelantan dan Terengganu...

 6. Kalo betul la lu kata sebagai Presiden PAS ader kuasa veto mutlak.... kenapa tak gunakan masa di Perak pada awal-awal kemenangan dulu... Kenapa dalam 24 jam pertama lu tak keluarkan arahan supaya orang PAS jadi MB Perak...... Akai ader letak mana aaa??

 7. Kenapa jugak pada masa Terengganu goyah beberapa bulan lalu masa Ahmad Said diturunkan dari jadi MB dan masa tue kerusi sudah jadi 50:50 antara UMNO dan PAS ..... kenapa lu tak gunakan kuasa veto macam gampang lu tue untuk naikkan Pesuruhjaya PAS Terengganu si Satipul Bahri jadi MB Terengganu dengan mengusulkan kepada Sultan Terengganu... Apersal pada masa tue lu bagi chan sama UMNO untuk betulkan masalah diorang... Lu ader pakat belakang ka???

 8. Opps... gua lupa .... Masa Kedah menang kat Pakatan Rakyat itu hari... Kerusi PAS memang majoriti... dan masa tue Azizan Razak aderlah Pesuruhjaya PAS Kedah... jadi secara otomatiknyer la dier akan pegang jawatan MB Kedah... Itu pon lu jangan nak sabitkan konon itu lu punya kuasa veto yang menentukan.... Poodah aaa.... Cukup banyak nih dulu...... sebab gua tau lu takder jawapan terbaek untuk patahkan hujah gua nih.... waima anak buah lu yang machai-machai Rusila tue pon takkan reti nak jawab secara ader akai....

 By the way...... sila tunjukkan satu klausa dalam Perlembagaan PAS yang memberitahu bahawa Presiden PAS ader kuasa mutlak melangkaui kuasa Muktamar PAS..... Kalo tabley bagi... jangan nak kencing la semua ahli PAS..... kalo nak kencing ahli UMNO ka... ahli Perkasa ka.... ahli JATI ka... itu semua lu boleh buat,.... takder hal...

 Babai... Ader paham ka??? Baca asalnya: di sini
Comments
5 Comments

5 comments :

Anonymous said...

Seng...tentera amerika ni...mmg terkenal jht...hbs dia bunuh rakyat x berdosa iraq ke afhganistan ke...mcm tembak anjing liar...seronok...padan muka dia kata...kuat aku...tp tuhan tu maha kaya...mula2 seronok..puah hati...tp lama2 jiwa dia mula kosong..tembak lg...dok kira pedia doh...janji mari blk rasa seronok...tp akhirnya bkn saja jiwa dia kosong...hati dia celaru..mkn ubat dok ilang..isap dadah pun dok ilang...akhirnya...tembak diri sendiri...mapuh kerah.

Aku xmboh prasangka la mung tahap mana doh..mung lbh tau sendiri la...tapi paroh doh seng...berasa dok senang...mu igt tgna mlm2 dok mengadu ke dgn tuhan dia ke psl org2 mcm mung...keje dok ngadu domba...x berasa gerung ke? Mung igt tghh dok berdoa ke mlm2 mengadu dgn tuhan? Agok2 doa pedia tuhan dgr dgn lembut...nuar? Tgna? Tghh? Mat sabu? Pedia ada sokmo kt masjid seng? Nok2 subuh. Nabi ajar tu tanda2 org gi subuh dok tinggal ni jenis guane. Tuhan beri mung akal seng...paroh doh seng...dang mapuh kerah..xdok doh...

mosabit said...

kah kah kah ..dia ni jenis kencing berlari daaa..ada sapa2 nak ikut dia kencing takk???...

sila walak aaaa..jangan melawan tuang presideng.....

pas di ambang wathi..atau dohol oleh presideng teragung..

kah kah kah kah kah ..

Anonymous said...

celakalah kamu dalam cubaan merosakkan jemaah Islam...teruskanlah sifat munafik kamu...seolah2 kamu tak kan dibicarakan diakhirat nanti..

Anonymous said...

Seng...bak nasihak mung kelah...dok berasa takut sambor petir ke...ke mung doh kene sambor pe$ir anuwar. Tlg bg penjelasan...klu dok sila letak jwtan dengeng bermaruah.

Ketung husing

bat8 said...

Tuan

Ini ulasan At-takanan mengenai tugas tuang presideng PAS mengikut perlembagaan PAS. Xde sebut pasal kuasa v3to.


http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/09/isu-pencalonan-mb-selangor-kronologi.html?m=1

hangpa baca la sendiri. Aku kalau mat sabu yang tulih aku xmo baca sebab walaupun dia loyar....tetapi di loyar kat pentas ceramah je.Bukan kat court....hehe jangan maree...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...