GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Saturday, October 18, 2014

NGO: Masih ramai mahu pengadilan buat Anwar

Walaupun Lensa membuat kenyataan yang tidak disenangi oleh Jingga 13 adan Amk, namun mereka ini tidaklah emosi seperti samseng Abang Long PAS yg mengherdik dan mecemuh Safwan Anang ketika menghantar memao ke Pejabat PAS Jln Raja Laut dulu tu. 

Masing-masing menyatakan bantahan mereka dengan hujah memasing. Ok lah tu.Suka join, tak suka duk diamlah sajer kat rumah. Ikuti laporannya :


Satu NGO bawah PKR, Jingga 13 kecewa dengan sikap NGO Lensa Anak Muda Malaysia (LENSA) yang mahu ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersara dari politik.

 Jingga 13 turut mempertahankan program perhimpunan 'Rakyat Hakim Negara' untuk menyokong Anwar, yang dijadualkan berlangsung pada akhir bulan ini.

 Pengerusinya, Fariz Musa berkata masih ramai yang mahu melihat Anwar mendapat pengadilan ke atas fitnah yang dilemparkan ke atas bekas timbalan perdana menteri itu.

 “(Kenyataan LENSA) benar-benar menunjukkan kekecewaan dan lemah anak muda yang tidak mengenali Anwar sebagai bapa reformasi Malaysia.

 “Ramai yang menyatakan simpati dan tidak sanggup melihat Anwar Ibrahim terpenjara, apa lagi menyedari semuanya adalah fitnah serta konspirasi bagi tujuan menamat dan menghancurkan karier politiknya,” kata Fariz dalam kenyataannya.

 Menurutnya lagi, LENSA tidak merasai ketika golongan anak muda mengikut Anwar turun ke jalanan ketika bekas timbalan perdana menteri Umno itu dipecat dari kerajaan.

 “Perjuangan yang digerakkan oleh para reformasi 16 tahun lalu, sekarang dikecapi oleh anak muda seperti LENSA dan sebagainya,” kata Fariz lagi.

 LENSA dalam kenyataannya semalam berkata menolak usaha untuk menggembleng para penyokong Anwar untuk berhimpun sekali lagi pada tarikh keputusan rayuan terakhir Anwar di Mahkamah Persekutuan dalam kes Liwat II.

 Jurucakapnya, Ekhsan Bukharee mendakwa semakin ramai yang menunjukkan sikap negatif ke atas Anwar.SUMBER
Comments
5 Comments

5 comments :

Anonymous said...

DSAI perlu terperosok dalam penjara supaya beliau tidak menghalang laluan TGHH sebagai Perdana Menteri Malaysia pasca PRU14. Ia juga ancaman kepada keputusan-keputusan politik MSU dan Presiden PAS.

DSAI perlu memahami bahawa PAS ialah rakan senior dalam Pakatan Rakyat. Segala tindakan yang membelakangkan MSU dan Presiden PAS boleh membuatkan mereka "terasa hati". Oleh itu, lebih baik DSAI berada dalam penjara.

Lans Kopral said...

lensa adalah kumpulan anak2 muda lemah syahwat kerana kuat melan...cap.

mereka lemah dn penat, mereka nk babiiitkan semua rakyat Malaysia.

sebelum kau nk suruh anwar berhenti, mari sini aku nk tumbuk Lebam mata kau, sumbat dlm penjara, fitnah kau liwat 2 dekad.

kalau tiada apa2 jasa dn bakti dlm perjuangan, pegi main2 jauh atau balik melan..cp je.

budak2 lensa yg bebal

Anonymous said...

Seronok juga tengok apa jadi kepada ego PKR kalau Anwar duduk di Sungai Buloh nanti.Hairan juga kenapa dia suka kena patuk dua tiga kali kat lubang yang sama.

Anonymous said...

Tak layak langsung tgha kalu nak jadi PM..perintah negeri tengganu pun sepenggal...kalu jadi PM hancus Malaysia...jgn dok mimpi la UGngok...

Anonymous said...

Anon 15:00

Macamlah Anwar tidak pernah dipenjara. Kemasukan Anwar kepenjara kali ini tidak sama dan tidak ada keperluan mendesak bagi UMNO untuk remove Anwar dari senario politik hari ini.

Dalam tahun 1998 setelah Anwar dipecat,beliau menjadi ancaman kepada Mahathir dan UMNO. Dengan Anwar di pecat, keputusan PRU 1999, memberi gambaran awal betapa pengaruh Anwar perlu dib3ndung. Apabila Anwar dipenjarakan, keadaan semakin tidak selamat bagi Mahathir s3hingga memaksa beliau meletak jawatan tqhun 2003 dan melakukan satu silap mata politik dengan melantik Paklah s3bagai p3ngganti.

Jika Mahathir terus kekal dan memimpin BN dalam PRU 2004, tsunami 2008 pasti berlaku dalam PRU 2004. Malah keputusan lebih teruk mungkin te4jadi.

Hari ini Anwar tidak menjadi ancaman tahap merah seperti s3masa b3liau dipenjarakan dulu. Jika Anwar dip3njarakan juga, ia akan dilihat sebagai satu tindakan yang zalim. S3nario kepimpinan UMNO hari ini tidak s3kuat zaman Mahathir. Najib begitu l3mah dan sering membuat kesilapan d3mi kesilapan yang m3makan dirinya dan UMNO. Tambahan pula kenaikan kos hidup disebabkan oleh kenaikan ron95/di3sel serta perlaksanaan GST yang akan menambahkan lagi beban kepada kehidupan rakyat akan menjadi pemangkin kepada sokongan kepada Anwar yang dipenjarakan. Najib dan UMNO akan makin ters3pit.

Anon 15:00 cuma macai UMNO sahaja. Yang hanya melihat secara singkat. Sebenarnya jika Anwar dipenjarakan kali ini, beliau mwnjadi lebih bahaya. Beliau bebas dari tekanan seharian dan mempunyai banyak masa untuk merancang percaturan politik. Ketiadaan Anwar tidak menjejaskan PKR dan PR. Sejak 5 tahun lalu, Anwar telah mengurangkan keterlibatannya menjurai isu-isu utama. Beliau telah menyediakan satu barisan pemimpin muda seperti Rafizi, azmin, saifudin dll untuk teruskan usahanya. Rafizi yang baru dilantik sebagai SUA PKR adalah antara langkah untuk menghadapi k3mungkinan beliau di penjarakan lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...