GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Saturday, October 11, 2014

Semua orang kampung tahu, Nik Abduh mengarut..

SAYA kata Umno pembuli Pas sejak dulu. Maka DAP janganlah jadi macam Umno selepas boleh kuasa. Buli. Anda pula kata Nik Abduh tuduh Pas sentiasa kena buli dalam PR?!

Semua orang kampung tahu, Nik Abduh mengarut...

Bukti yang amat jelas kat bawah ni...masih tak nak ngaku?

 
 Dulu, saya kata UG adalah pakatan semua parti perintah Malaysia. Itu maksud saranan presiden Pas. Anda pula kata Nik Abduh sokong kerajaan campuran Umno-Pas?!

Semua orang kampung tahu, Nik Abduh mengarut...


2.29 ~ Dan sebenarnya Unity Government kita bincang dalam, dalam  dialog politik dikalangan kepimpinan PAS.Kita telah membincang dalam semua aspek. Aspek Barisan Nasional, aspek Kerajaan Campuran termasuklah Unity Government.Ini juga menjadi perbincangan. Termasuklah aspek Undi Tak Percaya.
2.47 ~ Dan Unity Government yg saya kemukakan , masa err.. Tun Abdullah Badawi menjadi Perdana Menteri, ini disokong oleh PKR, disokong oleh DAP!
2.57 ~ Dan err…DAP dan PKR bersetuju! Dan saya telah memaklum kepada DAP!  KLIK UNTUK TRANSKRIP PENUH
 Kenyataan 2.29 / 2.47 / 2.57 Adalah amat jelas pembohohongan besar. PAS sendiri tidak pernah mendapat penjelasan mengenai UG lontaran idea Hj Hadi.

PKR dan DAP tidak pernah di rundingi mengenainya dan tidak pernah menyatakan bersetuju dengan idea UG Hj Hadi ini. Bukti-buktinya seperti berikut :
Boleh ikuti beritanya di sini

10 wakil PAS tolak k'jaan perpaduan

Sepuluh daripada 24 anggota Dewan Rakyat PAS tiba-tiba membuat kejutan petang ini di lobi Parlimen. 

Mereka mengisytiharkan beramai-ramai menolak idea kerajaan perpaduan dan sekali gus memberi mandat kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk menangani isu tersebut yang sedang menggelegak dalam parti itu.

Dalam kenyataan ringkas tiga perenggan, mereka sebulat suara menegaskan bahawa idea kerajaan perpaduan seperti disarankan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang "tidak pernah merupakan agenda PAS."

Mereka juga menegaskan kembali pentingnya PAS berpegang teguh pada keputusan muktamar di Ipoh tahun lalu yang ingin menguatkan kerjasama dalam Pakatan Rakyat.Baca lagi di sini
Saya kata 2 Adun itu pengkhianat, mengkhianati parti sendiri selepas keluar daripada pendirian parti yang jelas. Anda pula kata, Nik Abduh ajak keluar PR?!

Semua orang kampung tahu, Nik Abduh mengarut...

Kalau benar 2 Adun itu pengkhianat parti, apasal sampai sekarang mereka ini masih tidak diambil tindakan yang sewajarnya?



Nik Abduh, kamu adalah umpama melontar batu sembunyi tangan....
 Saya kata wujud konspirasi antarabangsa jatuhkan TGHH atau Presiden Pas dan para ulama dalam Majlis Syura Ulama Pas. Ahli Pas harus ada kesedaran yang tinggi. Anda pula kata, Nik Abduh menghentam dan merugikan partinya sendiri!?

Semua orang kampung tahu, Nik Abduh mengarut...

Ramai yang kata kamu tu mengarut dan tidak berasas kerana kamu tidak sertakan apa-apa bukti. Salah satu komen di Malaysian Insider mengenai konspirasi yg Nik Abduh sebut :
Pakngah Rock: Semakin banyak kenyataan Nik Abduh maka semakin beliau dilihat tidak cerdik. Peribahasa Inggeris kata "seseorang itu dilihat kebodohannya apabila membuka mulut". Sebagai seorang ulama muda beliau seharus mengemukakan bukti2 yg kukuh dahulu sebelum membuat kenyataan. Saya takut nanti ada orang kata beliau mengidap sindom Skizoferinia ialah penyakit jiwa yang membayangkan ada orang lain yang mengganggu dirinya. Sedangkan perkara itu hanya ilusi sahaja. Harap2 Nik Abduh dapat pergi ke mana2 darul syifak untuk mendapatkan terapi.
Apakah kerana Hj Hadi dan MSU menerima "serangan" dan kritikan sejak kebelakangan ini, maka ia didalangi negara luar? Baca lagi di sini
 Anda kata, saya tak kata pun. Anda salah. Saya pula anda salahkan.Janganlah jadi 'anda' yang seperti di atas. Jadilah macam saya yang macam anda, yang benar, berani dan berterus terang. 

Semua orang kampung tahu, Nik Abduh mengarut...

 Orang PAS Pasir Mas sendiri pun dah tahu maka suruh dia berundur ......



Korang jangan jadi macam Nik Abduh yang semakin kuat mengarut.Dia ingat korang ni ayam ke apa? Kah! Kah! Kah!
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul AzizAhli Parlimen Pasir MAS, AJK Pas Pusat SUMBER
Comments
11 Comments

11 comments :

Anonymous said...

Nik Abduh keliru tentang dirinya sendiri, pandangan politiknya terlalu dangkal banyak dipengaruhi emosi drpd realiti politik sebenar.

1Crony said...

Kalau PAS itu mewakili Islam dan Islam itu PAS, maka dah berbondong-bondong orang ramai keluar Islam. Perangai segelintir pemimpin PAS yang selama ini amat dipercayai dan diyakini perjuangan dan kata-kata mereka kini sudah tiada nilai tambah dan terlalu banyak mengecewakan rakyat dan sikap flip flop mereka ini lebih kepada golongan munafik tegar yang memberi persepsi buruk terhadap Islam dan langsung tidak mencerminkan moral Islam dengan menimbulkan fitnah serta huru-hara terhadap para penyokong yang sebelum ini amat menyakini dan menyokong mereka ini. PAS akan kecundang dan kembali ke zaman kegelapan mereka dek kerana para pemimpin konservertif yang bebal dan otak kemetot ini.

Anonymous said...

'Nik Abduh ni bodoh. Dia ingat semua org lain mcm din ayam ke?

... Haa! Baru betul.

aznan eusoff said...

semua yang cintakan PAS buat petisyen usul gantung atau pecat pencacai dan geng yang lidah bercabang ni dari berada dalam jamaah dan PR...pengkhianat pendusta

bat8 said...

Tuan Haji

Komen terbaru at best merupakan komen seorang yang bongkak dan angkuh. Tahap bodoh dan banggang tu dah lama dia kini dah masuk fasa yang lebih parah iaitu bongkak dan angkuh.

Saya tahu perangai orang pasir mas. Jika dia terus angkuh dan bongkak dengan terus mengeluarkan kenyataan bodoh, jangan terkejut dia kena tampar dan dipukul di pasir mas. Sifat orang kelantan, kalau dah melampau-lampau sehingga dah melebihi tahap munasabah, itu je ubatnya.

Sebab sudah melampau-lampaulah UMNO dan PAS ditendang keluar sekali sorang dari kerajaan negeri. Kali ini, nampak harapan cerah untuk PAS dihalau keluar untuk kali kedua dari menjadi kerajaan negeri Kelantan.

Anonymous said...

Kita ni bila nik Abduh kata abc, kita tambah jadi ABCDE. Bila nik abduh kata ABCDE kita buang jadi ABC.

Peliknya bila dap tony cakap ABCDarak, kita pun sebut ABCDarak...sikit kita tak tambah, kita tak kurangkan...

Anonymous said...

tak boleh nak kata apa dah, memang buduh betul la nik abodoh ni

Amuraria said...

dia ni dari cap ayam daa ! ABU !

Anonymous said...

Dia yang cakap bukan ada tambahan pun.

Anonymous said...

Anon 1:16 pm.

Kamu ini kenapalah baghal sangat? Tak biasa buka FB atau Tweet ke? Nik Abduh terang-terang tulis dalam FB dia (memang tidak kata tapi tulis).

Kamu ingat FB itu apa binatang? TV3, Utusan Melayu atau Astro Awani? Nik Abduh ini siapa pulak? Dia ini anak TG Nik Aziz bekas MB ulama di Kelate tu, kamu ingat Nik Abduh ini spesis babi tanah ke? Kenapa zaman siber ini pun masih ada yang sebodoh dan berotak khinzir macam kamu?

Anonymous said...

Tahniah YB kerana membangkitkan hal ini. Puak-puak yang ada dalam PR amat taksub kepada DAP dan PKR. Bila Pas mencadangkan sesuatu, bukan main kuat lagi DAP dan PKR bantah. Tapi bila DAP dan PKR berkokok dia suruh PAS diam. Mana ada jalan. Bukannya asas PR ialah bersetuju untuk tidak bersetuju dalam perkara2 tertentu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...