GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Saturday, November 01, 2014

PAS Pulau Pinang didesak mengambil tindakan atas ahlinya yang menyertai PasMa


 Datuk Mohd. Salleh Man adalah Pesuruhjaya Pas Pulau Pinang  ketika insiden demo di depan  pejabat (Ahli Parlimen Bukit Gelugor) mendiang Karpal Singh berlaku pada pagi 22 Jan 2013. 

Walaupun gambar sebagaimana di atas itu telah menjadi viral, Salleh Man selamba sahaja cuba menafikan insiden tersebut dalam satu sidang media dengan berkata, "Pas nafi terlibat dalam demontrasi tersebut - lihat di sini

PAS Pulau Pinang hingga ke hari ini tidak pernah mempertikai aksi Hafiz Adnan sebagaimana diperlihatkan melalui gambar di atas , yang selama ini senada dengan Umno giat menyerang Kerajaan Pakatan Rakyat .

Kalau dilihat tulisan-tulisan pada signboard yg orang gila
pamerkan diatas ini, memang begitulah perangai UG!
Bukan sekali ni Ust Hafiz Nordin buat kelaku macam 'si anjing Umno' macam ni tapi dah banyak kali. Malah dia banyak kali berceramah sepentas dengan Dr. Hasan Jati, membelasah PAS. Yang paling aku geram bila dia dengan bangga bagitau yang dia masih lagi ahli PAS yang berdaftar. Sila baca di sinil
Sebelum korang baca berita seterusnya kat bawah ni, sila lihat paparan berikut dahulu dan korang, tolonglah jangan ketawa....memang depa ni kelakar cuma tak mahu masuk Raja Lawak sahaja.Kalau masuk tentu menang!
Kenyataan PAS Selangor mengenai PasMa

Kenyataan menantu Hj Hadi : Mereka berniat jahat....

Kenyataan Setiusaha PAS mengenai PasMa...

No problem pun. Boleh rujuk di sini

Inilah yang paling kelakarnya.Setelah tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap perlakuan Hafiz Nordin dan rakan-rakannya, tiba-tiba tersembul berita berikut : 

PAS Pulau Pinang didesak mengambil tindakan atas ahlinya yang menyertai PasMa.

Pengerusi PasMa Pulau Pinang Zolkifly Md Lazim berkata pimpinan PAS negeri itu didesak mengambil tindakan atas ahlinya yang menyertai kumpulan itu.

 "Tindakan yang akan diambil ialah dalam bentuk kehilangan jawatan yang mereka pegang dalam parti.

 "Tetapi setakat ini, tiada tindakan sedemikian diambil walaupun wujud tekanan," katanya kepada The Malaysian Insider malam tadi di Seberang Jaya, Pulau Pinang. 

Zolkifly berkata beliau disoal beberapa pemimpin jawatankuasa negeri PAS pada satu pertemuan dua minggu lepas tentang penglibatannya dalam PasMa dan tentang pertubuhan itu.

 Katanya walaupun beliau disoal, tiada tindakan diambil terhadapnya sebagai AJK PAS Pulau Pinang.

 "Buat masa ini tiada tindakan, tetapi saya tidak tahulah pada masa depan," katanya.

 Di Pulau Pinang, kumpulan itu secara umumnya diterima baik, Zolkifly berkata, dengan orang ramai mula bertanya bila cawangan negeri akan ditubuhkan.

 Pasma ditubuhkan pada hari Merdeka semasa kemuncak kemelut menteri besar Selangor, sebagai respons kepada spekulasi yang PAS sedang mempertimbangkan menyertai Umno bagi menyelesaikan masalah tersebut.

  Mengenai Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang melihat PasMa dengan cara negatif, Zolkifly berkata beliau mungkin tidak dapat gambaran yang jelas tentang pendirian sebenar kumpulan itu. – 1 November, 2014.Berita sepenuhnya di sini
Comments
2 Comments

2 comments :

bat8 said...

Tuan Haji

Inilah yang dikatakan takut kepada bayang-bayang. Orang takut kepada bayang-bayang ini kerana dia tahu dia ada benda yang hendak disembunyikan.

Inilah yang berlaku di dalam PAS. Mereka yang mempunyai jawatan terutama dari golongan tok lebai dan ustaz ini merasakan kedudukan mereka tergugat jika ramai ahli-ahli PAS menyokong PasMa disemua peringkat.

Kerisauan in lebih kepada menjaga kepentingan dan kedudukan peribadi sahaja, tidak ada kena mengena dengan perjuangan parti.

Jika pemimpin2 PAS terutama golongan pak lebai ini tidak berhati-hati, perkara yang paling ditakuti ia itu akan berlaku fenomena cantas mencantas di semua peringkat sebagaimana yang berlaku didalam UMNO akan menjadi budaya baru di dalam PAS.

Bila ini berlaku, tiada bezanya antara PAS dan UMNO. Malah jika ia berlaku didalam PAS, ia memberi gambaran yang jauh lebih buruk dari UMNO kerana PAS adalah parti ugama dan yang mengamalkan budaya ini adalah dari golongan tok lebai dan ustaz.

Anonymous said...

Apb asyik2 slalu "Tuang" mnjd Tuang kpd Tuang Presideng yg suka TUANG!?

Apb BELIT, U-Turn tipu AUTA mnjd falsafah & AMALAN si nomuro-UNO!?

Apb FITNAH FITNAH FITNAH dr yg sgt2 fakeh berGELUMANG disyubahati hatta mnjd "NAKHODA" kpd mursyidul suci..

...maka bibit2 anak-CUCU-cicit FITNAH pon akan bersemaraklah..
...FITNAH FITNAH FITNAH pon mekar lah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...