GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Saturday, November 08, 2014

PasMa bukan untuk menjatuhkan sesiapa - Datuk Pahrolrazi



Saya datang mencelah dan menyibuk merakamkan perbualan ini sewaktu Datuk Pahrolrazi sedang ditemubual oleh dua wartawan berkenaan...

Maaflah sebab rakan pun paki hnphone ajer...dan skrip soalan dari wartawan pun tidak berapa jelas pada rakaman.Pakaq tu adalah panggilan mesra fotojurnalis  ZAINULFAQAR. Berikut adalah transkripnya. 

Wartawan Sinar : ….. PasMa ini wujud atas dasar cuba untuk ….err orang kata nak menjatuhkan seseorang; benarkah dakwaan-dakwaan ini?

Pahrolrazi : Sebenarnya dakwan itu tidak betul, gagasan PasMa sebenarnya ialah menjadi saluran untuk atau pun flatform untuk penyokong-penyokong. Jadi mungkin mereka lihat dalam program-program kita terdapat kritikan dan sebagainya , jadi mereka lihat kita ini untuk menjatuhkan pimpinan. Dah banyak kali saya tegaskan , kedudukan pimpinan parti politik, tidak boleh ditentukan oleh PasMa; kerada PasMa berada di luar parti politik. Yang menentukan kepimpinan parti politik ialah perwakilan mereka. Jadi sebenarnya itu lebih satu andaian sahaja.Saya fikir tidak betul andaian itu… 

Pakaq : Pilihanraya yang akan datang ini, sebagai NGO yang kuat menyokong Pakatan Rakyat, berapakan sasaran penyertaan sukarelawan PasMa?

Pahrolrazi : Kita harap kita mencapai satu jumlah yang besar, yang saya kata tadi, kita ada penyokong hampir 4 juta.Penyokong ada 3.7 juta. Kita harap satu jumlah yang besarlah, kita harap kalau boleh lebih dari 1juta ahli yang menyertai PasMa, kerana PasMa ini satu pertubuhan yang tidak ketat, longgar. Dia tidak ada ikatan, tidak ada disiplin yang begitu ketat kepada ahli dia.

Pakaq : (tidak jelas) 

Pahrolrazi : Saya…Kita nak bawa kepada satu perbincangan …iaitu … Pakatan Rakyat perlu menjadi sebuah pertubuhan yang ada pemimpin dan membuka kepada parti politik menyertai. Dengan cara itu kita dapat sokongan yang lebih macam …bukan sahaja PSM, parti politik di Sabah, Sarawak …supaya boleh juga menjadi ahli dalam Pakatan Rakyat sebenarnya. Jadi patut kita meluaskan lagi . Tidak terhad kepada 3 sahaja parti politik.Itu pandangan dari kita lah….

Pakaq : Pilihan Raya Negeri Sarawak dijadualkan paling lewat pada Jun tahun depan. Adakah PasMa melebarkan sayap NGO ke Sabah atau Sarawak sebagai persiapan mengukuhkan sokongan rakyat kepada Pakatan? 

Pahrolrazi : Kita belum lagilah Sabah dan Sarawak…sebab di Semenanjung pun ada negeri yang belum lagi … permintaan sudah ada untuk pergi ke Sabah, Sarawak…Jadi kalau sudah ada organisasi yang kita wujudkan di Sabah, Sarawak , mungkin mereka mula main peranan menyokong Pakatan Rakyat. 

Pakaq : (tidak jelas) 

Pahrolrazi : Bagi kami tidak ada apa-apa halangan untuk menyokong. Yang pentingnya, Pakatan Rakyat lebih kukuh. Lebih kukuh dan dapat menyakinkan rakyat untuk menjadi satu pilihan kepada rakyat. Itu sebenarnya ..(tak jelas) hasrat kita lah…

TKasih kepada Y. ZAINULFAQAR Fotojurnalis P.Pinang
Comments
3 Comments

3 comments :

CEO Siber said...

...


(( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<




Agenda Jahat UMNO - UMNO Mahu Musnahkan Perpaduan PR Untuk Terus BKUASA!


Generasi lama, generasi muda dan generasi baru perlu berhati2 dgn tektik UMNO sekarang yg menggunakan media mereka..

Matlamat mereka hanya satu... Mahu kekal berkuasa...

Oleh itu, mereka perlu memastikan Pakatan Rakyat berpecah agar rakyat sudah tidak percaya kpd Pakatan Rakyat lg.. ( Konon nya lah )

Jadi di bawah adalah tektik mereka yg dianggap berkesan... ( Konon nya lah )

1. UMNO akan cuba habis2an agar PAS keluar dr PR... Semua cerita mereka palsu belaka..

2. UMNO akan menggunakan Anwar habis2an sbg liabiliti PKR... Sebenarnya mereka takut dgn kekuatan Anwar..

3. UMNO yg sudah hilang pengundi Cina, akan melabel DAP mcm2... Jahat mereka tak sedar, nak kata DAP pulak jahat...


Jadi, sy mohon sgt, jgn mudah percaya dan tertipu dgn permainan jahat mereka...

Tolong ye :-)


Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<

Anonymous said...

Tuan hussin...

Apa sudah jadi kepada Langat 2 dan Kidex?rakyat bawah bergantung kepada PR...BN menipu selama hampir 60 tahun...PR perintah 8 tahun takkan rakyat nk ditipu juga?dimana pagi rakyat nk percaya?sungguh kecewa dgn kenyataan MB baru Selangor&tony pua...apa beza BN dan PR dimata marhaen sekarang?ulas sedikit jika ada maklumat baru samada betul2 nk diteruskan 2 projek itu...

Anonymous said...

Maka akan berkatalah penyokong UG yang terpatah hujah... PasMa = Jebon.

Tapi untuk penyokong UG dan UG sendiri yang bengap, tahukah anda apa kelebihan sebenar jebon (sejenis musang yang orang Kedah panggil jebon).

Jebon adalah antara makhluk Allah yang berani berhadapan dengan ular berbisa malah kalis bisa... mungkin termasuk ularmak@ular dalam semak.

Tanpa sedar apabila mereka menggelarkan PasMa sebagai jebon, secara tidak langsung UG meletakkan diri mereka sebagai ular dalam semak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...