GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Thursday, November 06, 2014

Projek melahirkan manusia yang mengikut acuan Allah....masuk fasa tahun ke-5

Hebat sungguh Setiausaha Dewan Majlis Syura Ulama ni - Ust Wan Zawawi bin Salleh. Beliau telah begitu lama memulakan usaha suci lagi murni berjuang untuk membetulkan kehidupan manusia dimana kebanyakan projek pembangunan pendidikan gagal berperanan sebagai kilang untuk melahirkan manusia yang mengikut acuan Allah.... (Sudah hampir masuk tahun ke-5 sekarang ni....tabah dan teruskan kutip derma....)

Justeru itu, Nik Zawawi telah berusaha untuk mewujudkan pusat pendidikan Islam bagi membetulkan kehidupan manusia....Syabas! Meh korang baca dan berilah derma lepas ni. Sebelum itu dengan dulu pesan Duta Projek yang didatangkan khas dari Kesatuan Ulama Dunia , dengar elok-elok pada minit 4:34 -

Latar Belakang: 
Kompleks ini dibina di atas sekeping tanah seluas 3 ekar yg terletak di Kg Tok Has kira2 2KM dari Bandar Jertih. Tanah tersebut diwakafkan di bawah satu pihak pemegang amanah. 

Kompleks 3 tingkat ini dibina berasaskan kp SUMBANGAN derma org ramai dan dianggarkan menelan belanja RM3,000,000.00 serta akan mengambil masa selama 3 tahun utk disiapkan

Bangunan yg mempunya berbagai kemudahan ini diharapkan dapat memberikan sumbangan yg sebaik-baiknya kp masyarakat serta pembangunan Islam 

Kemudahan: 

Masjid Al Hidayah 
- Berada ditingkat paling bawah dan dianggarkan dapat memuatkan makmum seramai 1,500 org dalam satu2 masa. Juga merupakan temapt halaqat menghafal al quran dan al hadis.   

Qa'ah Kuliah 
Di tingkat 2. Bilik2 kuliah memuatkan 40 org bagi setipa bilik 

Dewan Tertutup 
Ditingkat 3. Memuatkan 3,000 dalam satu2 masa dilenkapi pentas dan ruangan tetamu vvip. Ia juga memuatkan 4 gelanggang badminton dan juga sukan2 lain. Ditempatkan ditingkat 3 utk kemudahan para muslimat beriadah.

Maktabah 
Terletak bersama masjid, akan menempatkan berbagi jenis kitab dan kemudahan internet, e-kitab, peralatan akwah kp non muslim.

Sebagai pusat sumber dan kelengkapan Dakwah Islamiah kp non muslim. 

Progam2
1. Kulian terbuka berkala dan bersempena 
2. Kolej Tahfizul Quran dan Hadith 
3. Pusat riadah 
4. Simposium, kolokium, kursus2 dan seminar 
5. Kelas2 bimbingan saudara baru secara intensif 

Matlamat 
1. Mengembalikan Keagungan Keilmuan Islam 
2. Mewujdkan Sebuah Pusat DAKWAH Islamiah Kepada NON MUSLIM 
3. Memperkenalkan Biah Islamiah sbg satu cara hidup 
4. Melahirkan generasi Al Quran dan Hadith 
5 Mewujudkan medium dakwah yg baru bg pengembangan Islam Alamat: 

Lot 43, Jalan Sepakat, Tok Has 22000 Jertih Terengganu tel: 09- 697 8684 , Fak: 09-697 4361 Email: kpibesut@gmail.com Cara Menyumbang 

Bank: 
BIMB : 1303 501 00 44424 
Maybank: 56304 6101 804 

Penaung: TG Dato Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat 
Pengerusi: Ust Hj Nik Mohd Zawawi Salleh (019-934 7888) 

p/s: pusat ini juga memainkan peranan utama utk lahirkan pendakwah bagi mendakwah org bukan islam...   Thu Sep 02, 2010 11:02 pm SUMBER

Ulasan : Katanya mengambil masa 3 tahun projek ni siap. Kalau tengok pada tarikh berita diatas adalah 2 Sept 2010 ....dah nak masuk tahun ke-5....apa ceritanya sekarang nih? Dah siap atau belum projek ni wahai Ust. Wan Zawawi.....? Berita selanjutnya akan bersiaran dalam masa terdekat...!Tunggu pendedahannya nanti.Kita tumpu pada kes Anwar dulu hari in!
Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

kepada yg ikhlas teruskan. Aku tidak lagi mahu infak untuk PAS selagi TGHA sebagi presiden dan rakan di MSU.

Bukan untuk menungkit kisah lama. Selama ini Aku tidak pernah tidak beri derma dan asset untuk PAS negeri demi untuk menjatuhkan rejim umno.

begitu juga rakan rakan aku. Kita lawan untuk jatuhkan rejim umno. Puak puak pemimpin dan MSU mau berpeluk dgn rejim umno yahudi.

Anonymous said...

Tuan, tolong selidik sama ada ini satu fitnah:

http://www.amenoworld.net/2014/11/surat-aduan-setiausaha-msu-pas-salah.html

Nik Baraah said...

projek ni dah siap dah pun..xusahlah buat isu yg boleh menimbulkan fitnah..
rasanya lg elok admin tnya sendiri ustz tu kenapa2...wallahua'lam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...