GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Thursday, November 13, 2014

SANUSI MD NOR & USTAZ AHMAD YAHYA : Sila Sahut Cabaran Dato Pharolrazi .....


Kenyataan saya ( YB Dato Ir Hj Phahrolrazi) dlm whatsApp BPPNK berikutan tulisan2 beberapa ahli2 Perhubungan yg sudah melampaui batas spr di bawah :-

 Saya tidak termasuk dlm pengguna aktif media sosial (Fb, whatsApp dll ) hanya sekadar pemerhati sahaja cuma sekali sekala sahaja keluar kenyataan bila rasa sangat perlu maklumlah ambil banyak masa bila nak menulis ni. Dlm grup whatsApp BPPNK juga begitulah sikap saya sekadar dapat maklumat program dan apa2 arahan BPPN utk tindakan d peringkat kawasan.

 Walaupun terdapat kadangkala komen2 atau sindiran dlm whatsApp ini yg rasanya menyentuh saya, saya x kisah sangat adat org politik bukan semua org setuju/sokong pasti ada yg x sokong. Itu hak masing2. 

 Sejak mutaakhir ni nampak komen dan sindiran meningkat berikutan penubuhan PasMa dan terbitnya buku MSO. Ada kenyataan nampak macam cerca dan tuduhan itu dan ini terhadap saya bukan lagi samar2 tetapi jelas di tunjukan kpd saya oleh ahli2 grup yg menulis secara aktif dan konsisten mengguna medan ini spr Ust Ahmad Yahya, Sanusi, Azam Aziz dan beberapa yang lain ( x payah sebut nama) .

 Mereka cuba mempengaruhi ahli2 lain utk turut serta tetapi setakat ini x dapat sambutan.

 Sekarang masa berdiam diri sudah tamat, saya perlu menjawab apa2 komen melibatkan saya cuma yg menimbul persoalan apakan medan whatsApp BPPNK sesuai dijadikan medan polimik kerana sebahagian besar ahli2 grup termasuk Dt PJ sendiri tidak respon kpd kenyataan2 mereka, walau pun ada ketika kenyataan mereka agak provokatif kpd Dt PJ utk respon tetapi mengambil sikap berdiam diri ya'ani tidak mahu meneruskan isu2 yg dibangkitkan. Mohon respon ahli2 grup.

 Bak kata pepatah : Jika org sedia menjual saya sedia membeli. Medan whatsApp tidak cukup utk membahas isu2 berat, maka saya mencadangkan kpd mereka utk diadakan wacana atas nama apa2 saja forum/debat atas tajuk yg diperselisihkan spr PasMa perosak jamaah, wala' kpd Presiden & MSU atau JKKPP, Diskusi Buku MSO dll tajuk. Penganjur boleh saja pihak ketiga, jika tidak ada PAS KK atau PasMa sedia anjur.

 Harap jangan ada pula yg nak tunjuk smart buat komen pula " buat apa dok bertelagah sama sendiri lebih baik buat kerja hadapi UMNO/BN". Jika begitu nasihat lah mereka ini hentikan buat kenyataan provokatif dan jika ada kemusykilan dipersilakan mereka bertanya atau beri hujjah mereka. Sekian.

           Cabaran terbuka YB Dato Ir Hj Phahrolrazi Mohd Zawawi

Dato Phahrol TELAH menawarkan kepada individu /sesiapa sahaja yg tidak berpuas hati / menyindir beliau didalam Group Whatsapp Badan Perhubungan PAS Negeri kedah terutama SDR. SANUSI MD NOR & USTAZ AHMAD YAHYA utk bersemuka samada dalam pengangjuran forum, wacana dan sebagainya.. Dato Phahrol sendiri telah menawarkan utk menganjur wacana, tapi ditolak oleh 'mereka'...

 Dato Phahrol mahu bersemuka dgn sanusi & mat ya utk menjawab soalan dan tuduhan yg dilemparkan kpd beliau, tp kenapa sanusi & mat ya tak sambut? takkan berani baling batu dari jauh sj?

 Apa tujuan mereka tembak dato phahrol dgn pelbagai tuduhan sedangkan dato phahrol ingin membuat pencerahan didalam forum, wacana dan lain2 medan, mereka tolak. Lama sangat tuduhan demi tuduhan dihala kpd Dato Phahrol sejak pemerintahan pas di kedah hingga kejatuhan kerajaan pas di kedah hingga kini....tanpa henti! Bila si tertududuh ingin membela diri di medan yg betul, hampa x sambut...

 APA TUJUAN DAN MATLAMAT HAMPA SEBENARNYA DOK HENTAM TANPA HENTI TERHADAP DATO PHAHROL TANPA MEMBERI RUANG UTK DATO PHAHROL MENJAWAB SOALAN DAN TUDUHAN DARI HAMPA?

 MAI LA KOLA KEDAH, AKU TAK BUAT HANG AIHHH SANUSI OIII..AKU BKN DOK ZAMAN BATU...JGN BAGI ALASAN! KALAU NK SURUH PI SIK PUN AKU ATOQ BG BOLEH PI...

 YG MAT YA NI PUN X PADAN DGN USTAZ! TAKKAN SINDIR-MENYINDIR TU CARA ISLAM AJAQ SELESAIKAN MASALAH? ~ Ismail Junior 
Comments
4 Comments

4 comments :

nazi kelawar said...

Islam didasari dengan hujah.Berhujah dan bermujadalahlah untuk mendapatkan kebenaran.Dengan kata lain pihak yang dituntut perlu berani tampil untuk bermujadalah dan janganlah berani dibelakang-lempar batu sembunyi tangan.Ini bukan sikap dan sifat seorang Islam.Bermujadalahlah untuk mendapatkan kebenaran bukan kemenangan.Kemenangan bukan beerti kebenaran.
.

Ismail Junior said...

Mlm td Kompleks PAS Bt9 dan AJK BPPNK dan AJK Harian Dewan2 Pas Negeri Kedah menjadi saksi. Program tertutup.. secara jujurnya sy menghormati apa yg dilakukan penganjur walau agak terlambat. sepatutnya wacana ini patut diadakan lbh awal sebelum barah teruk.

apapun tahniah atas keterbukaan semua pihak. Jika seseorang itu memberi pandangan berbeza dari kita, usah keji dia.. raikan kepelbagaian.. jgn meletakkan ketaksuban atas mn2 individu..

5sal said...

tak nak kata pa cik gu oii,sah depa 2 ekoq jebon ni daripada jebon-jebon yang duk dalam UG tu.Saya doakan semuga Pasma dapat ditubuhkan diseluruh negara.

Anonymous said...

apa keputusan wacana tu?sapa panel dia?puak UG nk tau jugak ni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...