GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sunday, November 16, 2014

Tolong hormati pendirian Tuang Presideng....


Korang tolonglah hormat sikit dengan Murabi ku ini. Dia ulama yang diiktiraf oleh dunia Islam. Dia adalah Naib Presiden Kesatuan Ulama Dunia. Tolong jangan nak paksa dia datang semata-mata untuk bermesyuarat. Ikut suka dialah, hormatilah pendirian dia....lagi pun memang Murabi ku kurang sehat...

Sekali lagi aku beritahu korang, jangan kurang ajar 'korang ajak' boleh tak?  Ikut suka Tuang Presidenlah! Malaysia kini melaporkan :

Hadi: Ikut sayalah nak hadir atau tak

Di tengah-tengah desakan daripada DAP, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, terpulanglah pada beliau untuk hadir ke mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

 “Saya tak perlu diminta (hadir), (kalau) saya nak hadir, hadirlah,” katanya.

 Beliau berkata demikian kepada pemberita di Gombak hari ini.

 Beliau diminta mengulas resolusi oleh jawatankuasa eksekutif pusat DAP yang mendesak Hadi menghadiri mesyuarat gabungan itu.

 Ditanya sama ada beliau akan hadir ke mesyuarat akan datang, Hadi hanya berkata, “atas sayalah nak hadir (atau) tak mahu hadir”.

 DAP sebelum ini mengkritik Hadi kerana tidak hadir ke mesyuarat kepimpinan tertinggi Pakatan dan perkara itu menyukarkan kerjasama mereka dengan parti Islam itu. SUMBER
Comments
17 Comments

17 comments :

Anonymous said...

Hinanya seorg pemimpin yg berstatuskan ulama angkuh sehingga tengguk muka pun dah pudar tak nampak spt seorg agamawan.

sizzly7761 said...

Aduyai.....memang sahlah patut sangat kalau berundur sebagai presiden! Adakah hadir mesyuarat penting untuk menentukan dasar pakatan boleh mainin ikut suka nak hadir atau taknak hadir? Kalau benar uzur ada MC... boleh diterima. Ini main ikut suka... jawaban yang tak bleh blah langsung!

Anonymous said...

Takbiir...ketegasan tok guru sumber kekuatan kami.Kami tetap Bergsma took guru president.

Anonymous said...

BODDO punya jawapang........kalau mung din ayang boleh lah jawab lagu tu!

Anonymous said...

Apalah salah jika disebut sahaja, "INSYAALLAH".

Anonymous said...

itulah politik...desakan politik dan jawapan pom dari politik...kalau tuan punya blog berfikiran sehala maka tak faham lah jawapan yg hj hadi tu beri...kenapa hussin ingat semua jawapan dalam dunia ni maksudnya muktamad...why so serious hussin hahaha...orang bodoh pun tau hj hadi tu just nk bagitau dap bahawa adalah dia itu bukan ahli cawangan dap yg boleh di arah arah...hussin pergi tanya anwar tu tengok anwar jawab mcm mana kt hussin...anwar kalo baca kenyataan blog hussin ni mesti ketawa guling2...mesti dia kata"apalah hussin ni bodoh sangat tak faham politik...hadi cuma buat kenyataan politik maksud tak sama hahahaha...aku ni king of politik sekali dengaq dah faham hahaha"...harap hussin blajar lg nooooo

Anonymous said...

dengar crita UG ni dari serpihan CIA...talibarut USA betul ke tuan hussin?yg lain2 pun boleh bg maklumat betul ke tak kt sini kalo boleh...

mansor said...

kalau betul itu kenyataan Hj Hadi. Apa Pesepsi pandangan orang awam terhadap PAS dan orang yang berimej Islam berjubah dan berserban.

bat8 said...

Anon 10:23

Betul ini ket3gasan- inilah contoh yang paling jelas apa yang dikatakan ket3gasan yang tidak kena tempat.

Tidak hadir mesyuarat tak apa, jika ada urusan lebih p3nting. Boleh dihantar wakil. Wakil itu mewakili diri orang yang patut hadirlah. Masaalah dengan TGHH, dia tak hadir, dia hantar wakil. Bila wakil dia buat keputusan, dia guna kuasa veto kerana tak setuju.

Orang lain pun ada yang tak hadir, hantar wakil juga. Tetapi menerima k3putusan yang dibuat oleh wakilnya. Berlawanan dengan TGHH.

TGHH kena faham jawatan Presiden PAS tak sama dengan jawatan presiden parti-parti sekular lain didunia ini. Jawatan Presiden PAS adalah amanah ugama yang besar. Cara jawapan TGHH tidak menunjukkan jawapan dari seseorang yang mem3gang amanah ugama yang besar. Jawapan ini adalah satu pengabaian amanah ugama yang memalukan.

K3putusan untuk kekal bersama Pakatan adalah keputusan muktamar dan keputusan " r3treat" yang diadakan di Kuala Selangor t3mpohari. Jika ini jawapan TGHH, jelas beliau engkar kepada keputusan muktamar dan retreat yang beliau sendiri ketuai. Apa j3nis pemimpin Islam macam ini?

Sebemarnya b3liau sudah hilang kelayakan dan kewajaran untuk terus menjadi Presiden PAS.

Apatah lagi beliau telah dilantik kesatu amanah lagi besar diperingkat dunia - naib ketua ulamak dunia.

Anonymous said...

Benar ke dia kata gitu? Kalau benar memanglah merapu. Baik buang serban pakai topi cowboy lagi baik.

Alhusseyn Alhusseyn said...

Monday, November 17, 2014 5:44:00 am, kalau dah sampai 20 bulan tak mai mesyuarat maknanya dia telah abaikan tanggung jawabnya.Parlimen pun ponteng. Tapi boleh pergi London semata-mata nak ikut Setpolnya yg ngantar anak belajar ke sana apa hal? Jadi nelayanlah lebih baik, tak adalah nyusahkan orang lain.Macam in nak jadi PM?

mosabit said...

aku nak kata tuang president ni barua takleh....sebab hanya dia jer yg boleh berkata begitu...

lagipun dia ni naib ketua ularmak sedonia....pewaris nabi tuuu..jangan main2..tak baik kita kata dia bangang ker takbor ker ..riak ker..haramjadah ker...

nati dapat donia jer ....

kah kah kah kah kah ..

Anonymous said...

Ikut suka sayalah nak datang tak nak datang.. confirm la tghh ni memang tak tahu pengurusan organisasi.

Anonymous said...

Kpd Bat8,
ambe nak bg tau
ambe cume nak bg tau sikit jer

yg jd kaki FITNAH
yg jd kaki FITNAH & kaki PONTENG itu..
...itulah dia NAKHODA kpd Nik Aziz
...tukang FITNAH itulah yg mnjd NAKHODA kpd Nik Aziz skrg nih!
...harap2 SEMUA dah jelas!!

punah ranah laa weh!!

Anonymous said...

Haji Hadi ini semakin hilang arah dan fokus . ..dia bkn lagi ahli politik yg boleh membawa misi rakyat . ..adalah wajar beliau berundur secara terhormat sblm terlambat.

Anonymous said...

Mcm riak dan takbur je mamat presideng ni

bat8 said...

Terima kasih 10:34. Dalam soal kemelut didalam PAS hari ni, kita berada dipihak yang sama. Jazakallah hukhaira.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...