GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Friday, December 05, 2014

Bila orang suci tidak wala' .....


Wahai Bapa ku, TITM, sangat menghairankan, selaku seorang Naib Presiden, Tuan boleh gi berseronok-seronoh mandi manda dengan Norazli Musa, Nik Abduh, Nasrudin Tantawi...ketika PAS Pusat ada program di Perak kerana menyambut Perayaan Ulangtahun PAS kali ke-63 tahun... 

Apakah perayaan tersebut tidak membawa apa-apa makna kepada mereka yang sewaktu dengan mu, wahai Bapa ku, TITM?

 Bukankah apabila ada percanggahan program dengan program PAS Pusat, maka program PAS Pusatlah perlu diutamakan dan program selain itu perlu diabaikan. Maka apa ceritanya Wahai Bapa ku TITM?

 Norazli Musa adalah Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Perak. Dia sepatutnya selaku tuan rumah, patut menyambut kedatangan tetamu ke Negeri Perak yg jadi tuan rumah. Tolonglah jangan terlalu sibuk cari sampul tebal di Kota Raya.....

Ini semua adalah gara-gara wala tahap taksub dengan kelaku Tuang Presideng...atau apa?

Tuang Presidenglah yg memulakannya hingga menjadi ikutan pemimpin bawahan.

Presideng yang mengungkap kata-kata sombong dan angkuh :

"Atas sayalah nak hadir, tak mahu hadir"

Tuang Presideng telah tuang sewaktu pembentangan bajet kerana pergi ke London ikut Setpolnya,Dr Ahmad Samsuri yang menghantar anaknya belajar di sana. Kesian budak-budak disana terpaksa tergesa-gesa susun program kerana kedatangan Hj Hadi kesana tidak dirancang terlebih awal. Dia kelam kabut nak lari semata-mata kerana dia 'segan' nak duduk diantara celah Anwar dan LKS ...adoi!

Rupa-rupanya, TMB Kelantan, Nik Amar pun turut begitu mentaksubi Hj Hadi dalam hal ponteng.... MSO dalam blognya menulis :

Ketidak hadiran Mohd Amar pada sidang DUN lepas menjadi tanda tanya. Tidak sepatutnya beliau sebagai TMB tidak menghadiri sidang DUN apa lagi ia membincang soal perbelanjaan negeri Kelantan untuk tahun depan. Khabarnya semasa sidang Dewan bersidang beliau berada di Makkah. Selaku timbalan MB, Mohd Amar harus menjadi pembantu MB sepanjang masa. Sila baca di sini

Begitulah ceritanya tingkatan dan tahap wala' yang ada dalam PAS. Korang tak wala' jadi Munafiq Haraki, depa tak mengapa, sebab dari kalangan manusia suci....
Comments
6 Comments

6 comments :

Anonymous said...

Bila laa depa depa ni nak sedaq? Dapat undi jadi wakil rakyat, tapi tak tunaikan Amanah. Boleh masuk syurga ke? Hehehe

5sal said...

Dah masuk tahap MAKSUM la cikgu. Ni la bila lama hidup ataih donia ni. Sebab ada backup geng jebUG. Tu yang naik TOCANG tu.Bapak ketam katakan.Bila kena ataih batang hidung sendiri baru terasa.Bila ada PASMA pakat jadi cacing kepanasan habih.Tak pa la cikgu tulung ajaq sikit puak2 jebUG ni.Suruh tengok bawah sikit.jangan duk langgut ataih ja.Nanti tersepak tunggui kayu terebah tak sapa nak tulung angkat kot.

Anonymous said...

Nak mandi santai pun tak boleh?hahaha habis la kena ikut jadual hussin apa boleh dan tak boleh buat mesti terima kelulusan hussin hahaha

Anonymous said...

Hamba sgt2 gumbira dgn cerita pilkuda..
Hamba gumbira tak trkata krn cerita pilkuda mndpt LIPUTAN hangat diTV3..

Hamba gumbira krn Tuan Presiden sndiri turun padang CEGAH kemungkaran yg tak dpt dicegah oleh polis..
Malang sekali Tuan Presiden PULAK yg dikatakan buat FITNAH..sbb tu agaknya Tuan Presiden trbantut HASRAT nak tangkap TERUS pengedar pilkuda itu.. gamak2nya laa..

Coba bayangkan laa..
Bgmn Tuan Presiden yg sgt2 sgt2 sibuk maseh sgt2 PRIHATIN keatas gejala sosial anak muda, w.pon wktu tu dah tinggal seMINGGU jer nak PRU..ddlm bnyk2 isu, isu pilkuda @ isu anak muda yg SENTIASA dekat dihatinya..

Hamba maseh segar mengingati..
Alangkah HEBATnya Tuan Presiden mnCEGAH kemungkaran2 selain pilkuda isu2 akidah sprti KOMUNIS Lenin & Karl Mark maseh sempat & tak dpt lepas dr diHIDUnya..itulah gambaran sbnr2 insan kasyaf FAKEH yg trsgt2 tggi ilmu lg CEMERLANG..

Sayugialah hamba merasakan BETAPA Tuan Presiden yg begitu hebat lg CEMERLANG sudah pasti memiliki ANAK2 didik yg taat lg SETIA..yg sggup ikut sgl tunjuk ajar dan ARAHAN2..hatta ke mana2 shj disuruh samada ke TASEK ke lurah kedaratan atau pon ke lautan..

Sesungguh2nya..
Hamba turut rasa sesgt2 gumbira..
sesgt2 gumbira dpt melihat ANAK2 didiknya gumbira bermain air ditasek KENYIR..





Anonymous said...

Mereka golongan suci yang tidak boleh ditegur. Kasta lebih tinggi dari ahli biasa.

Ritchie Blackmore said...

Macam jebon terjun sungai jer puak fakeh al walahi ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...