GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, December 31, 2014

Kerusakan akibat kerakusan sang penguasa di bumi


Lebih 20 ribu rakyat Kelantan musnah kediaman. Kerugian pasarana awam cecah ratus juta. Beberapa nyawa hilang.

 Kesal sungguh apabila Allah takdirkan banjir masuk ke bangunan Dewan Undangan Negeri ketika PAS mahu bersidang hudud. Hudud terpaksa dibatalkan. Jika tidak, pasti pembalak politik, pembalak ulama dan pembalak istana, dengan kelulusan atas perniagaan (tak pandai cari ekonomi sumber lain selama 20 tahun), akan dihudud.

Maka ketika itu keadilan 20 ribu mangsa manusia, ratus juta ringgit pasarana awam, beberapa nyawa akan tertegak di bawah Kepimpinan Ulama Akhir Zaman. Orang miskin merompak adalah jenayah. Orang kaya merompak adalah perniagaan.

 Sumber gambar : Google Earth version 2014. Lokasi Lat : 5.201961°, Long : 101.915913°, 10.6 km dari Jerek, Kelantan. Punca air Sungai Lah dan Sungai Kelantan. ~  Aduka Taruna

Kerusakan oleh kerakusan sang penguasa di bumi

Allah telah memperingatkan kepada kita semua.....
Al Qashash : 77 
Artinya:


 “…dan janganlah kamu berbuat kerusakan di (muka) bumi. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berbuat kerusakan.”

Ar Ruum : 41 Artinya: 

 “Telah nampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan karena perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar).”

 Alam ini dirusak, oleh tangan-tangan manusia yang tidak bertanggung jawab, demi untuk memperkaya diri, sehingga rela menebang hutan secara liar / membiarkan hutan gundul di mana-mana, bencana banjir, tanah longsor melanda bumi ini.

 Beribu-ribu umat manusia yang tidak berdosa / bahkan tidak ikut merasakan nikmatnya komisyen wang berjuta-juta dari hasil penebangan hutan tersebut, menjadi korban. Padahal kita seharusnya tahu, bahwa hutan merupakan paru-paru dunia, dengan adanya hutan yang rindang akan tercipta suasana nyaman sejuk menjadikan udaranya sehat.

 Akibat dari tidak adanya tumbuhan, air hujan yang turun dari langit langsung melungsur jatuh kebumi tanpa ada yang menyerap / menyimpan air hujan tersebut .Sebenarnya yang bertugas menyerap air hujan adalah akar tumbuhan, melalui akar air diserap masuk keperut bumi, dimusim kemaraulah akan dikeluarkan kembali melalui mata air.

 1. Alam semesta diciptakan oleh Allah untuk memenuhi keperluan manusia.
 2. Rusaknya alam semesta akibat tangan-tangan manusia. 
 3. Bencana pasti datang, jika umat manusia tidak mau bersyukur. 
 4. Kejadian-kejadian alam (musibah) yang terjadi didunia ini semata-semata 
     merupakan peringatan bagi umatnya agar kembali kejalan yang benar.
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

MB dan TMB kelantan patut letak jawatan kerana gahal mengurus negeri. Rakyat merana disebabkan penebangan balak yag tak terurus. Cari org lebih cerdik ganti dia org. Kalau tidak bye bye lah pas pru 14.

Anonymous said...

aku bercerita kpd kawan aku bab tebang balak yg tidak mengikut peratusan dan akibat banjir besar kat kelantan. Kawan aku pun berkata, kerajaan pusat tak bantu disegi kewangan ubtuk membangunkan kelantan so, its ok untuk mengasak balak cara tak teratur...apa punya tuuur.

Anonymous said...

Yg konon-konon perasan sbg ulamak yg syiok nak jd pemimpin nih adalah golongan yg FAIL..dan gerenti GAGAL subjek MATHS & SAINS klu mrk ini ambil peperiksaan SRP/LCE ditahun 70an dulu & semua mrk nih juga pasti GAGAL utk masuk ketingkatan 4!?

Mrk nih juga pasti BUTA dgn subjek Biologi Ekologi apatah lg Kimia & Fizik krn ketingkatan EMPAT pon mrk nih gerenti tak DAPAT masuk!??

Klu bukan krn kebolehan mngHAFAL secara BEBAL lalu dpt konon-konon nya digelar sbg ostad...mrk yg BEBAL nih pd pndapat aku hanyalah layak jd pak-GUARD atau JAGA jer??

al-Husseyn..kau rasa Hadi Awang tu boleh lulus ker subjek MATHS klu dia belajar ALIRAN biasa mcm kita diera tahun 60-70an dulu???

Anonymous said...

Kesian rakyat jelata disonglap orang politik rakus baik dari kalangan sapa pun yang ula mak dan bukan ula mak. Ingatkan yang ula mak boleh harap rupanya same juge. Setakat jual aset negeri lepas tu dah kira boleh tadbir negeri dan bayar pulak bonus dan esos pada pekerja terutama kroni anak menantu, bagi sapa pun boleh memerintah negeri tu. Yang penting adalah mengurus dan mentadbir hasil dan aset negeri cara telus dan berhemah. Betul tu kata tuan, dia orang ni yang patut kena hukum hudud dulu. Kira penyangak dan perampoklah yang patut di potong kaki tangan dengan alat "mini guillotine" yang dicadangkan. Kemusnahan harta benda dan kehilangan jiwa menjadi bukti hukuman patut dilakukan pada yang bertanggungjawab.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...