GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Monday, January 12, 2015

PasMa merintis jalan persefahaman dengan Guan Eng


Satu delegasi 15 anggota Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), sebuah cabang PAS parti Islam, telah mengadakan kunjungan hormat ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng hari ini.

 Salah seorang dari mereka pada mesyuarat itu di tingkat 28 Komtar di 11 pagi ini berkata delegasi itu bertemu Lim untuk membincangkan "kerjasama masa depan" pada pilihan raya umum ke-14 akan datang. Beliau berkata delegasi yang diketuai oleh Presiden PasMa dan bekas ahli majlis eksekutif negeri Kedah Phahrolrazi Zawawi Mat.

 Semasa pemerintahan satu jangka PAS di Kedah, 2008-2013, Phahrolrazi (duduk paling kiri) secara terbuka menentang kepimpinan Menteri Besar Azizan Abdul Razak, yang meninggal dunia tidak lama selepas pilihan raya umum ke-13 Mei 2013.

 Ketua PasMa Pulau Pinang Zulkifly Md Lazim (berdiri paling kiri gambar atas), turut hadir dengan rombongan hari ini. 

"Kami bangkitkan beberapa isu dan membincangkan strategi untuk kerjasama pada pilihan raya umum ke-14 dengan Lim," kata sumber kepada Malaysiakini.

 "Phahrolrazi berkata PasMa sedang memikirkan penubuhannya sebagai sebuah parti politik dan bersedia untuk menjadi rakan baru DAP dan PKR," dakwa sumber tersebut. 

"Kami juga memberi jaminan kepada Lim bahawa kami komited untuk kekal dalam Pakatan Rakyat."

 Phahrolrazi kini dalam satu mesyuarat dengan ahli-ahli PasMa di Bertam, Seberang Perai Utara.

 Ketika ditemui, Lim mengesahkan pertemuan itu berlaku pada hari ini, dan bahawa beliau telah diiringi oleh Setiausaha politiknya Wong Hon Wai.

 "Ahli-ahli delegasi adalah dari Pulau Pinang, Kedah, Perak dan Kelantan," katanya.

 Lim berkata beliau sering mengalu-alukan lawatan NGO ke pejabatnya tetapi enggan mendedahkan butiran mengenai perbincangan dengan PasMa hari ini.SUMBER
Comments
1 Comments

1 comment :

Anonymous said...

 "Phahrolrazi berkata PasMa sedang memikirkan penubuhannya sebagai sebuah parti politik dan bersedia untuk menjadi rakan baru DAP dan PKR," dakwa sumber tersebut. 

phahrol u turn jugak ke hussin???aritu cakap pasma hanya ngo dan takkan jd parti politik hahaha...tp bagus jugak jadi parti baru aku nk tengok sejauh mana si pahrol ni boleh pergi...india dlm malaysia ni kalu tak puas hati tak boleh jadi ketua mesti nk tubuh parti baru jumlah populasi sikit tp paling banyak parti ialah kaum india jd pahrol ni nk tiru india la hahaha...berangan nk jd presiden pas tak dapat jd tubuh la pasma hahaha asal ada nama pas skit kat depan pasma tu pun jadi la asal dpt title presiden hahaha...buah yg buruk tetap dikutip orang walau tak ramai yg kutip...itu lah pasma hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...