GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, January 14, 2015

Tadbir negeri pakai kulit kerang atau kupang ?


Aku setuju dengan gesaan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim agar aktiviti pembalakan dihentikan selama 10 tahun di setiap kerajaan negeri sebagai satu daripada usaha untuk membendung bencana banjir.

"Saya cadangkan berhentilah melakukan pembalakan. Mereka (kerajaan negeri) kena berbincang dengan kerajaan pusat untuk cari sumber pendapatan lain (selain daripada balak)," katanya di sini

Tak payahlah bincang ke bagai wahai Shahidan, ko syorkan Kerajaan Pusat berikan wang Royalty rakyat Kelantan tu.Nasihatkan Najib supaya menghormati semangat persekutuan seperti yang termaktub di dalam perjanjian persekutuan pada tahun 1948 dahulu.

 Tidak payah tunggu PAS bersatu dengan Umno baru nak berikan royalty itu kerana perjanjian itu tidak kena mengena dengan PAS atau UMNO. Ianya perjanjian di antara petronas dengan rakyat Kelantan. 

Parti mana pun yang memerintah di Kelantan itu berhak untuk mendapatkan royalty seperti yang telah di tanda tangani itu.

Shahidan, kamu dan puak-puak Umno kamu tu tidak ada perasaan malu ke mengambil hak rakyat/negeri ? Korang semua ni tak ingat mati ke? Tak reti dosa dan pahala ke?

Suruh jangan tebang balak, tapi duit Royalty minyak korang rentap? Mana akai korang? Kamu ingat tadbir negeri pakai kulit kerang atau kupang ?
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Tadbir pakai otak la...lebih 20 thn memerintah kelantan, apa yg PAS buat? Ceramah je...lepas tu gerakkan tin milo.

Kreatif lah sikit. Jgn banyak alasan dan mengharapkan ehsan org. Kalau setakat mengharap je, semua org boleh buat.

Amuraria said...

bila para munafik bersalak macam-macam ada tapi semua wayang semata !ABU !

Anonymous said...

Usaha dan harap melalui doa kepada Allah adalah umat Islam sejati. Angkuh adalah ajaran syaitan. Tadbir pakai otak beriman dan ehsan.

Anonymous said...

Bapak lah.... mana ada mengharap ehsan... tu royalti lah.. cakap guna otak tapi sendiri otak kat lutut..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...