JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Friday, February 27, 2015

Ego Seorang Setiausaha Majlis Syura Ulama


 Komentar Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Wan Zawawi yang memperlekehkan pendakwah bebas Ust Wan Ji Wan Hussin dengan menggelarnya sebagai budak-budak telah mengundang cemuhan orang ramai. 

 Rata-rata mereka mengecam sikap Wan Zawawi itu sebagai ego, sombong. bongkak, takbur. angkuh..... korang bacalah sendiri komen-komen yang aku kutip dari akaun facebook Ust Wan Ji dan status yang tag pada akaun saya....

Ipoh Mali 
 .....ﺃَﺳْﺘَﻐْﻔِﺮُ ﺍﻟﻠَّــﻪَ ﺍﻟْﻌَﻈِﻴــﻢَ 
Macam ni ke Gaya Ostad Mengaku Ulama Menjawab Soalan Berkenaan Agama.. Sudah la Ego..Bongkak.. Lepas tu Memperkecilkan Orang lain dgn Gelaran Budak Budak, Budak Jalanan.. Taknak Jawab , cakap No Komen cukup la.. Begini kah gambaran Akhlak Ulama PAS ?? itu depan Media dan Wartawan.. bagaimana pula Akhlak Mereka di Belakang Khalayak.. Tak Hairan lah Zawawi ni Terlibat dgn Skandal Penyelewengan Tanah Wakaf Sekolahnya di Terenggani dan Pembelian Gelaran Datuk dari Kesultanan

Md H Husin 
Ambo berasa nak tengok debat ilmu antara Ulama Agong, alfadhil Ust @nik zawawi dgn Ust budak-budak duk main tepi jalan, ust Wanji Wanhussin Wanji. Ulama agong pon kalu duk main berkukuk kok jauh tak ser masuk bon tak pade.

Anas Alam Faizli 
Saya persoalkan kaliber Dewan Ulama membaca komen Ustaz Nawawi bahawa Wanji Wanhussin Wanji budak2 - bukankah Qazaf kesalahan jenayah syariah dan dimanakah hilangnya budaya ilmu Dewan?

Md H Husin 
Budak2 pegi main jauh2. Awok tu budak. Ada angin nak berkawan nga ana. Ana ni Ulama besar tau. Awok gi main nga budak2 tepi jalan nuh. Kotor main dkt2 dgn ana. Status ni takde kena mengena dgn Ust Wanji Wanhussin Wanji.

Wanji Wanhussin Wanji 
Ustaz Budak sekarang dah ada tiga : ustaz budak, ustz Shamsul zaman. Ustaz budak besar : ustaz Khairul Ikhwan.. Yang ni lebih rare, ustaz budak-budak..

Wan Saiful Wan Jan 
Kesombongan yang diajar oleh golongan janggut jubah PAS. Mengajar pengikutnya melabel dan membezakan kasta mereka dengan kasta lain, lantas diikuti oleh para pentaqlid dengan penuh wala'. Musailamah juga pernah berjubah dan mendakwa membawa kebenaran. Wanji Wanhussin Wanji

Mat Kuantum 
Astagfirullah al a'zim. Angkuhnya bicara ulamak PAS. Hanya kerana berbeza pendapat, PAS terus memperlekehkan usaha pendakwah Ustaz Wanji Wanhussin Wanji dalam isu qazaf. Al Kibr (sombong) itu ialah meremehkan kebenaran dan merendahkan manusia lain. Bertaqwalah kepada Allah wahai ulama' PAS, kalian sudah melampaui batas.

Sakaratul Maut 
ulama jadah apa ckp sobong cm tu.. rasa ilmu dia lebih kot dr yg lain

Wfauzdin Ns 
Budak2 takleh beramal dgn hukum ke?

Abdullah Abdurrahman Ibnu Abdurrahman 
Apa punya bengong ulama ni, org nak tegakkan hukum ISLAM secara praktikal pun dikata budak2.

Kameel Abuya 
Betapa busuknya hati golongan2 UG'S BARUA PENGKHIANAT RAKYAT

Kak Ida Abdullah 
Budak cerdik lebih baik dr tua tolol. Menyemak dan tak laku

Yong Intan Noor 
Malunya kalau budak-budak lebih cerdik dan jauh pandangannya berbanding orang yang berlagak "dewasa."9Annuar Ismail Aku dh nmpak dh, bila agama bleh kena beli dgn umno9Marhany Murad Islam utk depa ja..org lain x layak..sbb tu depa bleh gelar org barua,munafik,jebon n syaitan..

Wfauzdin Ns 
Sekali lagi masalah ditimbulkan kononnya tak mnyokong. Org lama dah tanya nk tgk deraf hudud...ada je alasan tak beri. Siapa dia di kalangan pimpinan PR yg berugama Islam tak sokong hudud? Kalau berbeza pendekatan tu mmg ramai. Tapi itu bkn bermakna menolak. Deraf hudud mereka dah tgk kah?

Anas Alam Faizli
bukankah Qazaf kesalahan jenayah syariah dan dimanakah hilangnya budaya ilmu Dewan?

Fierozz Sasmes 
angkuh.. takbur... sombong...

Ahmad Jailani 
budak budak la sbb tak beli datuk dari palembang...lain kali wan ji kena ikut sama beli datuk palembang tu...

Hafiz Hlf 
Sgt setuju dgn tuan. Tuan harus beetanding utk pemilihan akn dtg! PAS perlukan perubahn baru dgn adanya ank muda seperti tuan!

Wanji Wanhussin Wanji 
takkan budak-budak je tau qazaf ni kesalahan jenayah

Afifi Albarr Wanji 
boleh pulang balik kat diorang "budak-budak pun tahu, takkan ulama PAS tak tahu?".

Abe Awang Malaya 
pergh... angkuh..! bongkak...! sombong...! meninggi diri...! dan suaranya bukan suara ulamak.... sekali dengar bunyi macam suara tukang tarik kereta tengah bercakap.9Saksi Mata Masaya Allah...berhati serigala berjiwa firaun?

Mahmood Zulkifli 
Sombong sungguh Nik Zawawi ni9Fierozz Sasmes angkuh.. takbur... sombong... 
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Allah akan bukakan keaiban golongan UG di dalam PAS satu per satu. Jika habuan dunia dari umno yang kau cari, maka kemuliaan kamu bergelar ulama akan terhakis dan kamu mengundang kebinasaan diri dan golongan kamu sendiri. Semoga Allah selamatkan golongan ulama dan pejuang Islam yang ikhlas di dalam PAS.

mohd zain said...

Dia x nk jwb sbb x tahu mcm mana nk spin.... Benda simple mcm tu ramai Muslim tahu... X perlu fakeh fekah .....

mat roger said...

sebab tu PAS jadi berserabut... bnyak yg mengaku ulama tetapi sebenarnya ular mamak... cakap lebih... jd kita dah dapt kenal pasti seekor lagi makhluk yg merosakkan ummah...tapi mengaku ulama dan nak jawatan...

Anonymous said...

Memang terlalu angkuh dan sombong. Sekarang hilang hormat kat ulama jenis-jenis ni dah naik meluat pulak. Macam dia pandai semua. Kalau tak boleh berhujah dan beri pandangan berbeza dengan nas-nas tertentu katalah tak boleh komen dah lah. Yang label orang budak-budak dan suruh pegi cari jawaban kat budak jalanan tu maknanya apa? Lainlah kalau Ustaz Wan Ji tu tidak ada pengetahuan dan kelulusan agama. Hanya dia lebih muda dan tak sebulu dengan geng Ustaz dilabel sedemikian rupa. Kuliah Nik Zawawi pernah kami ikuti dengan kitab yang dibentangnya tak adalah lebihnya dari ayat-ayat yang ada dalam kitab-kitab yang dibentangnya melainkan sebutir dua ulasan, syarahnya hampir tiada. Mungkin dia sendiri tak pernah tadah kitab yang dibentangnya. Itulah masalah sekarang ni banyak perasan ulama. Padahal kitab-kitab turas pun tak habis tadah tidak seperti ustaz-ustaz dulu-dulu talaqi kulit ke kulit. Yang banyak kini ustaz jenis tebuk-tebuk, sehingga tiada satu juzuk ilmu islam pun dikuasai. Tahu sikit, pandai bahasa arab, pandai goreng, ulamalah dia. Ustaz-ustaz yang tebuk-tebuk ni ceramah umum bolehlah dan bagi sampul jelah.

Inilah suasana akhir zaman dan yang ingin mengaji mesti pastikan jenis-jenis ustaz yang kita nak ikut mengaji. Akhir zaman kita diingatkan jenis-jenis ulama yang baik dan jahat. Ada ulama dunia dan ada ulama suk jahat. Yang bisu pun ada. Ustaz yang satu ni elok kita berhati-hati jangan tersesat kita dibuatnya. Manalah tahu kan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...