GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sunday, March 01, 2015

Ahli PAS Kena Bijak Menghadapi Fitnah Media

  Kalian tentu kini sudah nampak jelas keadaan yang sebenar tentang apa yang telah berlaku dan sedang berlaku dalam PAS yang dulunya agak samar-samar. Kalian bacalah sendiri, samada kalian rasa nak marah atau terasa lucu, terpulanglah kepada kalian....

 Selepas baca artikel dibawah ini, sila dengar pula pendedahan 'CyberTrooper Umno' yang menyamar sebagai ahli PAS sewaktu berucap di pentas Muktamar PAS suatu ketika dulu di sini.



Kenyataan Media 

 Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengingatkan setiap ahli agar bijak dalam membaca sebaran berita di internet khususnya dalam blog, facebook dan juga media massa lainnya. Pada waktu ini PAS mendapati semakin banyak tuduhan liar dilontarkan oleh CyberTrooper Umno yang menyamar sebagai ahli PAS atau wakil pimpinan PAS di dalam media alternatif ini. 

 PAS mendapati mereka mengunakan isu Unity Goverment dan juga cadangan Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat bagi menunjukan bahawa PAS kini berpecah. 

 Pemimpin Umno seperti Najib Tun Razak, Muhyiddin Yasin dan Zahid Hamidi bersilih ganti menangguk di air keruh dengan memberikan komen seolah-olah PAS kini sedang berpecah yang mana sebahagiannya mengambarkan seperti ada kumpulan dalam PAS yang mahu bergabung dalam Umno, sebahagian lagi mahu Mursyidul Am dan Presiden letak jawatan. 

  Dalam ucapan Muktamar yang lepas, telah dijelaskan oleh Presiden, Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang, bahawa PAS tiada hasrat untuk bergabung dengan Umno dan isu Unity Goverment tidak berbangkit lagi.

  Sehubungan dengan itu, kewujudan fitnah seolah-olah wujudnya pertemuan sulit pimpinan PAS yang Pro Unity Goverment dan Pro-Erdogan wajar difahami ahli sebagai satu gerak kerja saraf Umno untuk memecahkan parti ini kepada dua kelompok.

 Sesungguhnya tiada sebarang pertemuan sulit yang dilaporkan dan belum ada bukti yang diterima diperingkat kepimpinan PAS tentang kewujudan dua kumpulan ini melainkan individu-individu yang berbeza pandangan dengan pimpinan. 

  PAS melihat, selain jalan Musyawarah perlu juga Laporan Disiplin dibuat bagi mengesahkan setiap tuduhan yang dibuat untuk memudahkan kita mengetahui asal punca masalah ini.

 Lembaga Disiplin PAS juga membuka ruang yang seluas-luasnya terhadap mana-mana pimpinan dan ahli yang mempunyai bukti mengenai fitnah ini atau mereka-mereka yang menyebarkan berita bahawa terdapat segelintir pimpinan PAS sedang berusaha membawa PAS bergabung dengan Umno untuk membuat Laporan Disiplin.

 Jika ada laporan dan bukti yang sahih kita akan membuat keputusan, walaupun yang didakwa itu Mursyidul Am, Presiden atau mana-mana pemimpin tertinggi parti sekalipun. 

  PAS yakin kerja-kerja fitnah CyberTrooper Umno dan mereka-mereka yang kononnya menjadi ahli PAS tetapi bekerja untuk Umno akan mati dengan sendirinya jika sebarang Laporan Disiplin gagal dibuat dan tiada sebarang pembuktian diserahkan kepada pihak Lembaga.

 PAS meminta ahli bertenang dan tidak membuat sebarang ulasan terbuka mengenai perkara ini dan memberikan ruang kepada pemimpin bermusyawarah bagi mencari punca masalah ini.

 Gunakanlah saluran yang ada (Lembaga Disiplin) bagi mencari kebenaran dan menguatkan Ukhuwah dalam parti.

 Marilah kita bersama-sama melakukan solat hajat moga mereka yang cuba menganiaya parti ini diberikan hidayah oleh Allah untuk menginsafi perbuatan mereka.

 Kita mohon pada Allah semoga PAS dileraikan dari belenggu fitnah dan perjuangan kita terus mendapat hidayah dariNya. 

Ust. Idris Ahmad 
Ketua Penerangan PAS Pusat - sumber
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Weiiii, bila Lembaga Disiplin nak ambil tindakan terhadap kira-kira 50 orang pemuda yang keluar semasa Timbalan Presiden PAS berucap?


Weiii, kenapa Lembaga Disiplin tidak ambil tindakan terhadap pemerhati-pemerhati yang mengganggu ucapan Hanipa Maidin semasa Muktamar yang lalu.

Weiii kenapa tak ambil tindakan terhadap Nasarudin Mat Isa yang beberapa kali mencemar imej pas di mata masyarakat semasa PRU13 dan beberapa kejadian yang lain.

Kenapa ye... tindakan dikenakan terhadap mereka yang menegur salahlaku presiden pas sahaja? Kamu semua buta dan pekak ye.... atau kamu mahu menjadi orang-orang yang zalim? DAN INGAT ALLAH MAHA MELIHAT DAN MAHA MENDENGAR.... jangan menempah kecelakaan dirimu di akhirat kelak kerana menjadi hakim yang keji.

Malaysiabaru said...

Hi hi hii derih deris...
Awat hang nk cover line...
Ulaaar dlm semak

Ritchie Blackmore said...

Puak UG dah jadi pekak badak tak tau apa yg berlaku atau dah kena sindrom nahi nahi....macam kodok bawah tempurung!!

cucu mamak kutty said...

si deris ni org cangkat ibol bkt gantang cuma tahu makan drian je,tentang politik dia ni tak cerdik,aku ingat hang ni deris lagi baik beli bot pi laut tangkap ketam kat kuala sepetang tu lagi berbaloi,klu tak cetrdik politik,lebih baik hang diam.....wakakaka....cerita lama le ni...aku pun dah lama tak balik simpang,nanti kita jumpa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...