JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Wednesday, March 04, 2015

Benarkah biodata Man anak Pak Ya ni??

Saya berasa sungguh pelik mengenai dakwaan macai-macai Umno yang menuduh PJ PAS Perak dengan berbagai tuduhan yang tidak masuk akal. 

 Tidak mungkin seorang yang macam Razman yang baru-baru ini diangkat sebagai seorang ulamak oleh kalangan ulama PAS tergamak melakukan kerja-kerja keji sebagaimana tuduhan berikut dibawah.

 Namun saya ada dua kemusykilan untuk dikemukakan di sini :

1) Kepada Anak Lenggong, ini adalah tuduhan berat. Kalau apa yang kamu dakwa ini benar, kenapa kamu tidak buat aduan kepada SPRM untuk disiasat? Saya tidak akan percaya dakwaan kamu selagi Razman @ Man anak Pak Ya TIDAK diberi peluang menafikannya didepan mahkamah.

2) Kepada Razman @ Man anak Pak Ya, Saya berasa curiga kenapa enta bersara sebagai Pegawai Kastam begitu awal sekali iaitu ketika umur baru 49 tahun? Nak katakan kerana 'Medical Board' , tentu tidak mungkin sebab enta sehat bugar..Kenapa ya??

Anak Lenggong berkata ... 

Ini semua adalah fitnah untuk menjatuhkan ulama'
Razman bin Zakaria ataupun man anak pak ya 
1. Dilahirkan dikampong Luat, Lenggong Perak pada tahun 1960. 
2. Bersekolah Rendah di Sek Keb. Kg luat sehingga darjah 6 dan melanjutkan pelajarannya di Sek Men Dato Mohd Said Lenggong sehingga SPM. 
3. Pemegang ijazah pertama Matematik dari UKM dan Sarjana Pentadbiran Awam UKM. 
4. Pekerjaan sebagai Pegawai Kanan Kastam bermula 1987 dan dinasihatkan bersara pada tahun 2009.
5. Memiliki rumah agam yang bernilai RM 2 juta dengan 8 bilik tidur dan 2 kolam renang dibina di Jalan Manggis, Sijangkang Pelabuhan Kelang Selangor dan sebuah lagi bernilai RM 700 ribu di Lenggong. 
6. Satelah joint PAS Beliau juga membina Surau dan Gerai di tanah kerajaan secara haram di Lenggong sebagai pusat tarbiah Pas. 
7. Mempunyai beberapa buah kereta mewah. 
8. Beliau merupakan rakan kepada Bekas pegawai kastam seangkatan Sarbini yang mati terjun bangunan SPRM Kuala Lumpur. 
  Cuba bayangkan sebagai bekas kakitangan kerajaan mempunyai harta bernilai jutaan ringgit..secara logiknya sekiranya beliau tidak makan dan minum disepanjang tempoh beliau bekerja pun beliau tidak akan mempunyai harta sebanyak ini...melainkan ada kerja dan cara lain untuk mengumpul harta.
  Man..oooo..man..aku dengar masa balik kampong orang dok kata ko bakal MB Perak..huhh..hebat mainan ko man..masa kerja semua ko rembat dan halal..bila dikenakan tindakan..ko marah pula pada yang mengambil tindakan..sekarang dengan kekayaan yang ko ada ko pergunakan untuk membohongi penduduk disekitar Lenggong dengan cara pemakaian dan berketayap sepanjang masa...hebat mainan ko mannnnn..... 
  Man...cukup2 lah ko menipu penduduk disekitar kg Luat, Chepor, Kota Tampan, kuak, Tasik Raban dan daerah sekitar Lenggong tu..bawak banyak2 lah bertaubat dan insaflah dengan dengan perbuatan lalu..terlalu mudah ko nak menyuci diri dengan menjadikan PAS sebagai kambing hitam..ko tak perlu berselindung disebalik jubah,berketayap dan berjanggut untuk mengabui warga Lenggong yang engkau ni saorang islamik.
   Siang dan malam ko bercakap tentang kerajaan yang korup tetapi ko lupa untuk melihat kepada diri ko sendiri..daripada mana kekayaan yang ko perolehi. Insaf lah diri dan bertaubat lah sebab umur pun dah 53 tahun. 
Harap-harapnya, PJ Perak Razman bolehlah buat penafian atau apa-apa penjelasan nanti.Jangan biarkan fitnah berleluasa....Engkau bakal MB Perak, kena jaga imej kau Man!
Comments
2 Comments

2 comments :

Anonymous said...

MIKEPUN ADALAH DALANG PEROSAK PAS ...APA HERAN HUSIN LEMPOYANG....USAHLAH SUKA BUAT FITNAH...BUKA KEBURUKAN ORANG...TAUBATLAH.....MIKE PUN DAH TUA NAK GANYUT DAH...GHENTIKAN LE....UDOH UDOH LE TU KOJE BUGHUK MIKE....

Anonymous said...

Woit hussin gila...hang pi la report sprm sebagai tanda hang ni proaktif kenapa nk tggu umno repot hang pom boleh bukan syarat pom sapa2 boleh ja repot...kalau stakat nk buat heboh dlm blog baik hang senyap jaa pi dakap bini lagi sedap hussin hehehe...awang liku betui hang ni hahaha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...