GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, March 04, 2015

Betui kah cerita pasal Sirul ni....?

 Woit! Aku sedih sangat bila Mahfuz habaq emak sirul mai dari jauh cuma bawa sambal ikan bilis untuk anaknya....

 Betui ka Sirul gembira makan ikan bilis? Hang Mahfuz biaq betui.... Hang perli aku ke apa nih! 

Betui ke Sirul gembira makan ikan bilis? Hang tak teghoyak tengok Sirul makan sambal ikan bilis? Susah aku nak caya ada orang gembira makan ikan bilis.....aku hanya terkenangkan seseorang.....

  Walau papapun, tahniah diatas usaha kemanusiaan yang telah dilakukan oleh Mahfuz Omar yang menemukan Piah Samad, 72, dan adik perempuannya Noriatin, 37 dengan Sirul Azhar,bekas anggota Unit Tindakan Khas yang dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh kerajaan Malaysia kerana membunuh wanita Monggolia, Altantuya.

  Sirul berjaya melarikan dirinya ke Australia dan kini 'selamat' berada di pusat tahanan Jabatan Imigresen dan Perlindungan Sempadan.

 Menurut Mahfuz, pertemuan selama dua jam itu ialah pertemuan keluarga di mana banyak masa diperuntukkan untuk Sirul melepaskan rindunya kepada ibunya Piah Samad, 72, dan adik perempuannya Noriatin, 37.

"Alhamdulillah, dia kelihatan ceria dalam pertemuan tersebut dan sangat gembira kerana (dapat makan) sambal ikan bilis (yang dibawa ibunya dari Malaysia)," kata Mahfuz kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi.

 "Hari ini emaknya melepaskan rindu dan kami yang lain juga dapat berbual dengannya, bersembang pasal kehidupan dia di sini.Baca lagi di sini
Comments
2 Comments

2 comments :

5sal said...

ca cuba cikgu pi tanya orang yang duk sebelah dia pak asmuni awi betoi ka dak?

Anonymous said...

Hussin ni cikgu ka???awat bodoh mcm budak jaaa...ayaq peliaq dah berbuih pun bodoh lg orang dah susah payah pergi australia hang dok umah peluk bini sambil ayun telor&gosok punggung sedap ja tanya cerita ni betoi ka tak...aku kalau pasma mampuih nanti aku nk tengok hussin ni jd apa...gila apa org tua bodoh ni tak nampak usaha murni orang lain cuba buat baik kat org tua yg nk jumpa anak dia...kalau perkara fitnah membunuh orang ni terkena kt kau hussin baru kau tau...tua bodoh tak sedar diri dekat nk mampus pon tak nak bertaubat...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...