GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Saturday, March 28, 2015

Don't play-play sama presiden kitaorang......

KUALA LUMPUR, 26 Mac - DAP boleh kehilangan Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang jika PAS tidak lagi sekutu  Pakatan Rakyat (PR), kata seorang pemimpin tinggi parti Islam.

 Tim.Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata kepada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia semalam bahawa DAP memerlukan PAS untuk mendapatkan undi Melayu.

 "Jika ada perpecahan dalam pakatan pembangkang, DAP akan rugi," Amar dipetik berkata.

 "Ia tidak pasti sama ada [DAP] boleh mempertahankan Pulau Pinang jika PAS tidak ada di dalam pakatan pembangkang. Jangan fikir hanya PAS bergantung kepada orang lain, orang lain juga bergantung kepada PAS dalam pakatan itu," katanya.Baca lagi di sini 

 Saya amat bersetuju dengan kenyataan Nik Amar tersebut. Telah terbukti benar bahawa PAS ada kuasa penentu dan mampu menjatuhkan kerajaan PR di Pulau Pinang.

PAS pernah menggugat Kerajaan PR di Selangor dan nyaris-nyaris melingkupkannya kalaulah tidak kerana adanya dua Adun PAS yang berani merosakan agenda Hj Hadi itu....


  Bukankah Hj Hadi sendiri yang telah menandatangani watikah calon pada saat terakhir hingga menyebabkan PAS-PKR bertembung tiga penjuru  dalam PRU-13 yang lalu di tujuh kawasan:

1) Dun Kota Damansara (Selangor)
2) Dun Sungai Aceh (Pulau Pinang)
3) Dun Panti (Johor)
4) Dun Kota Putra (Trengganu)
5) Dun Bukit Besi (Trengganu)
6) Dun Seberang Takir (Trengganu)


7) Parlimen Labuan.

Ketujuh-tujuh kerusi tersebut akhirnya boleh kepada Umno/BN!

  Jadi korang jangan lupa, dengan restu Hj Hadi, PAS telah mengkhianati tahalluf siyasi dengan rakannya sewaktu PRU-13 lepas. Adakah Hj Hadi sudah bertaubat dan minta maaf diatas kelanjurannya tesebut?



 Jadi,  DAP dan PKR don't play-play sama presiden kitaorang, Hj Hadi. Kita sanggup melakukan apa saja. 

PAS sanggup hilang deposit asalkan Allah redha? Duit kitaorang boleh cari..... Kita baru habiskan RM1juta buat ijtimak doniya di Rusila...ha!ha! ha!...ingat, Don't play-play!!
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

jgn bermimpi la amar oi. tp dia begitu yakin dgn k'tan sbb pas akan bekerjasama dgn umno dlm PRU14. jd kedudukan dia selamat

Manshor Yahya said...

Hang janganla cakap macam PAS ni harta hak bapak hang.

Anonymous said...

aku tak habis baca pun tapi dah muntah ..Apa punya pemikiran Amar mung.....karrr nahiiiii maaaruf ni.fikirlah sikit dengan oatak yang ada di kepal lutut tu.kemnegan DAP di P Pinang tu atas sokongan bangsa mana,BNagsa melyu ke atau bangsa jerman.bodoh bertempat kalau bodoh tak betempat ok lah juga.kah.kah.kah ewahhhekk .muntah

Anonymous said...

Keanggkuhan bakal menjatuhkan kerajaan kamu di Kelantan.

Malaysiabaru said...

Cari mkn dgn umno pulak kapiaq harbi munafiq

Anonymous said...

Ddlm pntadbiran LGE di p.pinang yg dituduh KAFIR & makan babi itu..

W.pon dia bukan ISLAM ttpi LGE berani mletakkan garis2-batas2-HAD2-@HUDUD trhdp dirinya & EXCO2nya agar mngISTIHARkan HARTA milik mrk..mrk semua disuloh-CAHAYA-audit-ygTERANG agar TIADA & TIADA niat-MEREMBAT hak AWAM/rkyat!

LGE tak sibuk2 pon sebut pasal HUDUD ttpi dia trlebih dulu tlh pon ISTIQOMAH mletakkan garis2-sepadan2-batas2-HAD2-@HUDUD keatas dirinya trlebih dahulu ddlm soal HARTA agar tiada ssiapa yg BERANI mlanggar aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD-undang2 yg beliau tlh ISTIHARkan itu agar diri nya & exco2nya sentisa disuloh CAHAYA agar tidak mudah-KELEPET duit rkyat!

Nota:
Definasi HUDUD drp sebutan HAD-batas yg sgt TERANG lagi sgt MUDAH itu

Aturan-batas-HAD = singular
Aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD = plural



TETAPI..
Kpd silebai fakeh mrk mudah2 boleh dpt ESOS ratus2 ribu serta ddlm gelap merembat-BALAK sampai gondol dan abis "BANJIR-balak" negeri KERANA mrk mlanggar aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD garis panduan krajaan negeri tanpa sbarang ktegasan & juga SENYAP tanpa sbarang tindakan!

SEOLAH-OLAH sifakeh2 itu..
Mrk seolah2 melolong mnjerit2 serta MERAUNG2 hendak2 sgt kpd HUDUD...ttpi mrk dgn terang2-MELANGGAR aturan2-garis2-sempadan2-batas2-HAD2-@HUDUD dinegeri mrk ATAU kpd diri mrk sendiri!



TERANG & MUDAH

Alangkah MUDAH-TERANG nya CAHAYA mnyuloh erti/MAKNA/definasi HUDUD itu yg sifakeh2 itu cuba putar & GELAPkan dgn akal KEMETOT serta KEBODOHAN mrk sendiri..

Tuan2 & puan2 pikior2 ler sndiri..

aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD..Adakah erti/MAKNA/definasi yg lain slain drp itu kpd HUDUD??

PIKIOR dgn MUDAH..
Mrk langgar batas2-HAD2-@HUDUD ddlm JANJI dan prjanjian! BUKAN kah itu bermakna bhw mrk tlh mlanggar hududu'LLAH?

Mrk langgar batas2-HAD2-@HUDUD dgn brbuat-FITNAH!! BUKAN kah ini juga terang2 mnunjukkan bhw mrk tlh dgn JAHAT mlanggar hududu'LLAH??

Firman:
"FITNAH itu lebih besar dosanya drp mmBUNUH"---dan FITNAH mrk kesluruh donia tuu!

Sapekah yg sbnr2nya bodoh-BACUL-dan-TOLOL ygTERANG2 skali tlh pon mlanggar HUDUD..hududu'LLAH itu??

Bolehkah kita percaya lg dgn SPESIS "Islam" yg sprt ini?

I rest my case my'GOD...peace

Anonymous said...

Ddlm pntadbiran LGE di p.pinang yg dituduh KAFIR & makan babi itu..

W.pon dia bukan ISLAM ttpi LGE berani mletakkan garis2-batas2-HAD2-@HUDUD trhdp dirinya & EXCO2nya agar mngISTIHARkan HARTA milik mrk..mrk semua disuloh-CAHAYA-audit-ygTERANG agar TIADA & TIADA niat-MEREMBAT hak AWAM/rkyat!

LGE tak sibuk2 pon sebut pasal HUDUD ttpi dia trlebih dulu tlh pon ISTIQOMAH mletakkan garis2-sepadan2-batas2-HAD2-@HUDUD keatas dirinya trlebih dahulu ddlm soal HARTA agar tiada ssiapa yg BERANI mlanggar aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD-undang2 yg beliau tlh ISTIHARkan itu agar diri nya & exco2nya sentisa disuloh CAHAYA agar tidak mudah-KELEPET duit rkyat!

Nota:
Definasi HUDUD drp sebutan HAD-batas yg sgt TERANG lagi sgt MUDAH itu

Aturan-batas-HAD = singular
Aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD = plural



TETAPI..
Kpd silebai fakeh mrk mudah2 boleh dpt ESOS ratus2 ribu serta ddlm gelap merembat-BALAK sampai gondol dan abis "BANJIR-balak" negeri KERANA mrk mlanggar aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD garis panduan krajaan negeri tanpa sbarang ktegasan & juga SENYAP tanpa sbarang tindakan!

SEOLAH-OLAH sifakeh2 itu..
Mrk seolah2 melolong mnjerit2 serta MERAUNG2 hendak2 sgt kpd HUDUD...ttpi mrk dgn terang2-MELANGGAR aturan2-garis2-sempadan2-batas2-HAD2-@HUDUD dinegeri ATAU pd diri mrk sendiri!



TERANG & MUDAH

Alangkah MUDAH-TERANG nya CAHAYA mnyuloh erti/MAKNA/definasi HUDUD itu yg sifakeh2 itu cuba putar & GELAPkan dgn akal KEMETOT serta KEBODOHAN mrk sendiri..

Tuan2 & puan2 pikior2 ler sndiri..

aturan2-batas2-HAD2-@HUDUD..adakah erti/MAKNA/definasi yg lain slain drp itu??

PIKIOR dgn MUDAH..
Mrk langgar batas2-HAD2-@HUDUD ddlm JANJI dan prjanjian! BUKAN kah itu bermakna bhw mrk tlh mlanggar hududu'LLAH?

Mrk langgar batas2-HAD2-@HUDUD dgn brbuat-FITNAH!! BUKAN kah ini juga terang2 mnunjukkan bhw mrk tlh dgn JAHAT mlanggar hududu'LLAH??

"FITNAH itu lebih besar dosanya drp mmBUNUH"---dan FITNAH mrk kesluruh donia tuu!

Sapekah yg sbnr2nya bodoh-BACUL-dan-TOLOL ygTERANG2 skali tlh pon mlanggar HUDUD..hududu'LLAH itu??

Bolehkah kita percaya lg dgn SPESIS "Islam" yg sprt ini?

I rest my case my'GOD...peace

Reply

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...