GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Monday, March 09, 2015

Mana korang lebih sayang.... pemimpin atau parti ?

Naib Presiden yang flip flop. Lalang - Yong Intan Noor  sumber
 Bro Faqar memuat naik gambar diatas ini menyertakan komen berikut:
Tentu lah aneh sekiranya terlebih sayang pemimpin parti berbanding keutamaan menjaga imej Islam sebagai agama yang adil dan amanah.
 Status tersebut menerima reaksi galak daripada Cikgu Dato Wan Rahim yang  menulis seperti berikut :
Satu kenyataan yg menampakkan sikap agah.. 
Sepatutnya semua Pimpinan PAS mempunyai tahap keyakinan yg tinggi terhadap Ahli2 yg sanggup & relahati sign borang menyertai PAS..tak comel dok mengata kpd Ahli2 Parti sendiri..malang sungguh penyakit yg sedang menimpa Pimpinan Partiku skrg.. 
Bro Faqar : Patut sederhana dan saling kasih sayang. 

Cikgu Rahim memuat naik gambar poster almarhum TGNA:

Biarlah kecek kita masa kuliah ko, masa ceramah
ko, akhir sekali tu...ore baraso kesian belas braso
simpati kepada PAS... Jangan buwi ore braso kita
dalam PAS ni agah
  "Hari2 dok kecek nak prambat Ahli supaya tubik Parti..panas sungguh la." Rungut Cikgu Wan Rahim dengan nada kesal.

 Beliau seterusnya menulis mengenai pengalaman PAS yang pernah melalui episod perpecahan ketika diera almarhum Dato' Asri Muda dahulu:
  Ahli2 Parti yg dituduh lebih sayangkan Presiden parti lain drp parti sdiri lupa bahawa hok sebenarnya..Ahli2 PAS lebih sayangkan Parti drp Presiden Parti.. 

 Cerita ni main doh 1982 dulu..PAS telah berpecah dua..ada hok sayangkan Parti & ada pula hok sayangkan Presiden Parti..  1982..hok sayangkan Parti kekal pertahankan PAS tapi hok sayangkan Presiden Parti tubik..buat parti baru, HAMIM..kawan dgn umno, lawan balik PAS masa PRU 1986.. 
 Bahkan PRK Kemumin 1983..PAS terpaksa berlawan dgn Calon HAMIM & Berjasa yg mewakili BN.. umno dok saja tengok kita 3 beranak bertetak bertakir sama sendiri.. 
 Brutus baru kata..it's not that I love my President less but it's that I love my Party.  
Respon Brother Faqar :
Sebagai buah setahun jagung, ambo dengan rasa rendah diri mohon cadang Cikgu Dato Wan Rahim cerito balik bab kerja buat dakwah golongan terdahulu dalam merampas Kerajaan Kelantan ke pihok PAS. Mugo tulisan Cikgu Dato Wan Rahim di facebook cikgu nanti jadi benda usrah tarbiah bagi anak muda yang cinta Islam buat kerja jamaah semampu mungkin lawan Umno.
Ini, kata Tuan Haji Zolkifly Md Lazim adalah kerja buat Ustaz Bunyamin dulu, iaitu bawa ahli cari identiti jemaah balik semasa ditentang oleh puak Umno dulu. Kalau ambo salah cadang, minta maaf banyak-banyak dulu ko Cikgu Wan Rahim. Saya pun nak tumpang baca dan share kelak. 
Dato Wan Rahim : Insyaa Allah..Bro Faqar...

 Sama-samalah kita nantikan penjelasan lanjut dari Cikgu Wan Rahim mengenai bab kerja buat dakwah golongan terdahulu dalam merampas Kerajaan Kelantan ke pihok PAS , sebagaimana permintaan brother Faqar.
Comments
1 Comments

1 comment :

5sal said...

bak hanipa maidin dia sayang dua dua,tapi dia lebih sayangkan parti,presiden bila-bila boleh pi.dan tak jadilah nak sokong titm jadi presiden pas. dia dah jadi lalang..biaq dia sorang jadi lalang kerana lalanglah habih tanaman rosak dan leh bercucuk tanam.saya cadangkan husam musa jadi presiden pas.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...