JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Saturday, March 21, 2015

PKR TIDAK WAJAR BERPEGANG DGN IJTIHAD SYEIKH YUSSOF QARADAWI ?

Kita perlu didik dan jelaskan kepada
mereka mengenai perundangan Syariah
Salah ker kalau PKR menuruti Ijtihad Presiden Persatuan Dunia Islam Syeikh Yussof QARADHAWI bahawa perlu membangunkan kekuatan ummah sebelum melaksanakan hudud? Apakah Qaradhawi menjadi Kafir kerana berijtihad sedemikian rupa? APAKAH Qaradhawi menolak Hukum hudud dan ayat2 Allah?

As-Syahid Hassan Al- Bana pengasas parti ikhwanul muslimin di Mesir juga berijtihad menangguhkan hukum HUDUD bagi kesemua negara umat islam selepas tumbangnya empayar Islam Othmaniah di Turkey kerana keseluruhan sistem dunia baik dari segi politik, ekonomi dan perbankan dunia dikuasai oleh golongan Yahudi..apakah Hassan Al Bana Juga menjadi Kafir kerana menangguhkan Hudud?

 Selepas Sultan Muhamad Al Fateh berjaya menumbangkan Kota Constantinople Rome Timur Baginda menangguhkan perlaksanaan Hukum Hudud bagi menstruktur semula kerajaan islam dibawah pemerintahan baginda dgn membina kekuatan ekonomi umat islam setelah berhabis2an mengeluarkan belanja yang cukup besar dalam perperangan bagi menumbangkan Rome..

 Al Fateh membina pusat2 pendididikan juga memantapkan sistem pertahahan negara dan menyebarluaskan dakwah islamiyah ke atas masyarakat romawi beragama kristian yg berada dibawah naungan baginda serta menjaga kebajikan umat kristian dan nembaik pulih gereja2 mereka.. Mengapa hudud ditangguhkan Al-Fateh sedangkan islam sudah menguasai 1/3 dunia?

 Apakah Sultan Mohamad Al Fateh menjadi Kafir kerana menangguhkan perlaksanaan hukum hudud? Aku cabar ahli serta pimpinan PAS sila keluarkan kenyataan terbuka bahawa Syeikh Yussof Qaradawi, Hassan Al- Bana dan Sultan Muhamad Al Fateh telah jatuh Kafir kerana menangguhkan perlaksanaan Hukum Hudud seperti mana yg terkandung di dalam Al-Quran..

 Nota : PAS NAK BERDAKWAH MALAS SIBUK DGN POLITIK DAN JAWATAN SAHAJA, MANA MISI DAKWAH PAS ? 

MANA TAKWIM / KALENDAR DAKWAH PARA PEMIMPIN PAS?.. TAK DE PON.. GEBANG JER LEBIH.. BANGGA SEBAGAI PARTI ISLAM TAPI MISI DAKWAH KE ATAS BUKAN ISLAM FAIL... 

PAS menghampiri bukan islam hanya sekadar utk meraih undi sahaja..

 Bila dipertikaikan kegagalan PAS dalam usul dakwah kepada bukan islam mereka menunding jari kepada PKR pula, Persoalannya PAS dgn begitu bangga dan gah mendakwa mereka adalah satu2 parti yg membawa risalah islam dalam negara kita dan jihad mereka adalah Fisabilillah tetapi bila gagal menjalankan misi dakwah ke atas bukan islam mereka menyalahan PKR yg selama ini mereka tuduh sebagai parti sekular..

 Sandiwara Dunia semakin Aneh..

 Teuku Zacharyah Iskandar
Comments
4 Comments

4 comments :

lagu tu laa said...

aku tak berani komen lebih2.yang ni kena tanya mb kelantan .tim mb dan naib ulama sedunia dan ulama dalam pas(msu)la sebab depa lebih ariff dari syeikh yussof qaradawi!

Anonymous said...

PAS berkorban untuk memberi nyawa kpd UMNO, PR nak berpecah lantak pi lah! Hudud??? Itu hanyalah mainan politik saja, sebab PAS bukannya lapar kpd kemenangan, yg penting adalah keredhaan Ilahi. Hidup UMNO! Hidup UMNO! Hidup UMNO!

Anonymous said...

Dua2 betul, cuma mungkin masa dan strategi mungkin tidak tepat ikut situasi setempat.

Stone Column said...

Saya mulanya rasa serba salah utk komen psl hudud sb ianya undang yang digariskan Allah utk para hambanya. Inilah yg memerangkap orang2 jahil krn hanya melihat pada satu sudut hukum itu sendiri namun bila terbaca ijtihad seorang alim besar spt yusuf alqardawi, maka sy merasakan PAS mmg patut bertindak dgn segala kebijaksanaan, bkn dgn emosi...tak nampak ada hikmahnya cara PAS menegakkan Islam. Mcm bodoh sombong, PA sepatutnya mengkaji balik pendekatan dakwah atau perlus bersabar krn dakwah kpd rakan PR bkn blh terhasil dlm masa yg singkat...keindahan Islam tidak PAS serlahkan utk membantu rakan PR mendapat hidayah...maaf dari al fakir.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...