GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Thursday, March 05, 2015

Skandal Deepak & Bank Rakyat

 Kadir Yasin mendedahkan dalam blognya tentang skendal peniaga karpet, Deepak dengan Bank Rakyat. Adakah ini salah satu sumber dana untuk 'Black Rose' berbelanja besar ? Baca berikutnya :
 Dalam satu perkembangan berkaitan, bekas Menteri Pertanian, (Tan Sri) Sanusi Junid, melancarkan buku bertajuk "Membongkar Skandal Deepak & Bank Rakyat" (Mendedahkan Skandal Deepak & Bank Rakyat) di Petaling Jaya.
 Buku ini telah ditulis oleh penulis/blogger Shahbudin Husin berdasarkan temu bual dengan bekas Pengerusi Bank Rakyat, (Tan Sri) Sabbaruddin Chik.
 Dalam ucapannya, Sanusi berkata tidak pernah dalam sejarah Umno bahawa bekas Ketua Setiausaha dihina dan diaibkan seperti dilakukan untuk Sabbaruddin. Kedua-dua Sanusi dan Sabbarauddin pernah berkhidmat sebagai Setiausaha Agung Umno.
 Shahbudin mendedahkan peranan yang dimainkan oleh peniaga permaidani Deepak Jaikishan dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (Datuk Seri) Hasan Malek dalam skandal tersebut. Bekas yang telah diberikan "pinjaman mudah" sebanyak RM32 juta ditambah oleh bank koperasi, didakwa di perintah Hasan.
Dia juga mengesahkan bahawa dia telah membayar kepada 
Black Rose RM8 juta yang dipindahkan kepada pembekal 
barangan kemas di Hong Kong untuk Black Rose. KAPEED 
menyertakan salinan telegraph transfer, stetmen akaun 
dan gambar berwarna barangan kemas yang dibeli oleh 
Black Rose dan dibayar oleh KAPEED. 
Boleh dimuat turun di sini
Jangka Sabbaruddin sebagai Pengerusi bank itu tidak dilanjutkan walaupun Bank Negara telah meluluskan pelanjutan selepas beliau membantah campur tangan yang dikatakan oleh Hasan dalam permohonan pinjaman Deepak ini.
  Buku ini juga mendedahkan hubungan di suatu ketika yang sangat rapat antara peniaga permaidani dan isteri Perdana Menteri, (Datin Seri Paduka) Rosmah Mansor. Walau bagaimanapun, selepas berlaku perselisihan, Deepak telah mendedahkan melalui e-book tentang Rosmah yang bertajuk "The Black Rose" dengan  janji susulan .
 Namun tidak ada susulan. Sebaliknya masalah perniagaan Deepak yang melibatkan pemimpin  Wanita Umno, Raja Ropiaah, telah diselesaikan dan dia dapat menerima pinjaman Bank Rakyat ~ sumber
Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Dulu siapa yg dok junjung deepak ni konon nya nk dedah hal rosmah mansur?bukan bro nuar n pkr and the gang ka?kena belit dan putar ngan deepak je tak dah tak lepas hahaha...yg hussin bodoh ni pi jaja balik kisah deepak ni dia tak ingat ka geng nuar dulu cium kaki deepak kononnya deepak ada maklumat besar pasal rosmah siap buat tour ceramah dan jemput deepak naik pentas hahaha akhirnya kena kencing ngan deepak hahaha...gelojoh sangat nuar...nk cepat je kerja dia sampai calon pun tak tapis pakai ambik je lepas mnang lompat masuk umno hahaha...hussin tolol ni plak puja nuar mcm nuar tu paling brilliant la hahaha

Alhusseyn Alhusseyn said...

Itulah hang yg bangang. Episod tersebut jelas ada sesuatu yg masih tersembunyi. Bukan salah Anwar.Anwar kalah untuk memujuk Deepak mendedahkan seterusnya kerana dia telah dapat apa yg dia mahukan dgn mendapat pijaman berjuta dari Bank Rakyat. Kamu bodoh tak tahu nak faham apa cerita sebenar. Maklumat yg Deepak dedah itu pun sudah cukup memalukan Rosmah dan Najib. Bingai tul kamu!

Anonymous said...

Moral of the story wahai hussin...kalau kita nk jatuhkan orang jahat cuba elakkan berkawan dengan orang jahat nanti kita yg akan melopong ternganga dan kecewa...nk guna deepak konon hahaha...gelojoh dari zaman umno sampai la zaman pkr tak berubah nuar ni...nk berkuasa dengan masuk umno dan naik dalam umno tp gelojoh sampai mahathir perasan cita2 nuar ni...kalau nuar tak gelojoh hussin tau nuar akan jd apa sekarang?biar aku bagitau iaitu nuar akan jd presiden parti umno yg hussin benci tu hahaha...tp takpe kalau nuar jd presiden umno dan mengislamisasikan umno slow2 itu dah kira satu kejayaan...tp kegelojohan nuar buat dia jd mcm skrang...dok dalam sg buloh balik...jd mangsa politik kawan2 lama dia...berkawan dengan org jahat dan dikhianati...kesian...hussin yg tolol hentikanlah puja nuar...politik baru akan tiba...buang cerita recycle kamu itu wahai si tolol kerana anak muda sudah pandai berfikir dan orang tua tolol seperti kamu tidak akan berjaya menipu kami...zaman nuar sudah berakhir...zaman nuar anak branak dan kroni sudah berlalu...jatuhkan bn dengan cara baru...pemikiran baru...tolol seperti kamu tidak menambah nilai apa2 wahai hussin hanya keruhkan keadaan...berehatlah dari bersuara kerana bila orang bodoh bersuara nampak kebodohannya...hahaha...kesian...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...