GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Friday, April 17, 2015

Ini Hj Hadi punya pasal....

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang didakwa membelakangi saf kepimpinan parti itu berhubung pembentangan Rang Undang-undang Persendirian berkaitan hudud di Dewan Rakyat.

 MP Shah Alam Khalid Samad berkata tindakan Hadi itu bukan sahaja menimbulkan salah faham di kalangan pemimpin pembangkang malah dalam PAS sehingga mengakibatkan DAP menghentikan kerjasama dengan Hadi.

 Katanya lagi, DAP berhak memutuskan kerjasama dengan Hadi kerana gagal menerima penjelasan MP Marang itu yang didakwa mengkhianati keputusan kepimpinan Pakatan Rakyat Februari, lalu lapor Berita Harian.

 “Mungkin tindakan presiden dibuat tanpa berunding dengan pemimpin lain (kerana) Setiausaha Agung (Datuk Mustafa Ali) pun tidak mengetahuinya.

 “Kami pun tidak tahu… mungkin juga ada rundingan tetapi tidak menyeluruh… (timbang tara sendiri dalam hal ini) perkara ini mungkin kesuntukan masa kerana mahu mengejar tempoh dua minggu itu (notis 14 hari),” Khalid dipetik sebagai berkata.


Katanya lagi, Hadi (atas) seharusnya mengutamakan majlis Syura dengan mengadakan perbincangan terlebih dahulu bagi mengelak salah faham dengan rakan dalam PAS dan pemimpin Pakatan yang lain. 

 “Apabila presiden tidak berbincang dengan pihak lain, maka timbul salah faham ketika isu pindaan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (pindaan 2015) hangat diperbahaskan, sekali gus semua orang termasuk saya menganggap Rang Undang-undang Persendirian itu berkaitan dengan enakmen berkenaan, bukannya Akta 335.

 “Walaupun ia bukan berkaitan Kanun Jenayah Syariah II 1993, sepatutnya dari segi prinsip sebagai parti dalam satu pakatan, cadangan itu harus dimaklumkan kepada semua supaya tidak terkejut,” Khalid dilaporkan sebagai berkata. SUMBER
Comments
9 Comments

9 comments :

Wan Rosli said...

Sptmana yg khalid kata dap berhak memutuskn hubungan dgn TGHH, TGHH sendiri x berhak ke nak uruskn sendiri RUU di parlimen?.. hebat sungguh wala' dia ke no 1 dap dan pkr..

Malaysiabaru said...

Semalam pas berbaik dgn DAP

Sekarang Pas berbaik pula dgn UMNO

Esok Pas akan berbaik dgn Yahudi pula

( UPCO jadi penasihat baru Hadi setelah menantu di singkir)

Anonymous said...

Nak hudud ya sebelum tu berikan kan kami kepeminpinan yang adil.
TGHA tiada sifat adil.

Anonymous said...

spt kata hadi ttg kehadiran di mesyuarat. dia nak hadir dia hadirlah, tak nak hadir tak hadirlah. adakah ini sikap dia sbg pemimpin, buat ISA (ikut suka aku)?

Anonymous said...

W. Rosli. Kalu kita berpakat buat cara berpakat. Ajk pas sdiri pun tk dimaklom. Camtu tubohlah Parti Awang Sekeluarga (PAS). Hang ni bodo lah

Anonymous said...

KERANA ia mrupakan wahyu yg tlh pon dijanjikan oleh TUHAN

LIHAT kdlm surah ke-17
Iaitu surah AL-Israa'...(17:63)

Ddlm ayat diatas itu (17:63), diceritakan "PUNCA" atau "umbi" kpd sgl MASAALAH ddonia ini..

ALLAH telah pon mngajar Iblis bgmn utk tipu = bodohkan = SESATkan = syirikkan anak cucu cicit Adam as tak kira sesiapon pon jua HATTA hullamak no.1 & no.2 donia skalipon!

"Sesatkan/SYIRIkkan mrk dgn "HARTA" & "anak2".." yakni anak2 Adam as yg dpt dibeli sbg sokongan/KUASA!(17:63)

Drp ayat itu (17:63)..
---No.1 paling utama ialah "umpan" HARTA/duit/ESOS/balak/PROJEK/proxy dsbnya
---No.2 dpt kan "title" KUASA(dgn sokongan anak2 cucu cicit Adam as yg mampu dbeli/dbodohkan)

Itulah PUNCA dan "umbi" kpd sgl-semua MASAALAH yg trjd diatas donia ini lebih2 lg kpd lebai2 kopiah sorban yg ber'IQ ciput bwh drp gred-3 yg hanya PRASAN & tahu mnghafal shj!?

Drp ayat (17:63) diatas itu..
Apb dpt mmiliki PUNCA No.1 = HARTA maka mudah memanipulasi No.2 = anak2 Adam as yakni mbeli KUASA sokongan

Sbb itu cukong2 sgt mudah menguasai politikus2 umno/BN dan... dgn sgt MUDAH pula otai2 setan2 yg dikenali/UMNO dpt menguasai lebai2 fakeh bwh drp gred-3 puak UG!?

Sbb itu nabi2 as dan sbnr7PENCINTA kpd yg'HAQ(kbnaran) tidak tidak tidak & TIDAK pernah samaskali meminta upah = bayaran = sampul = gaji =ELAUN = walaq = title = glamor = PANGKAT dari kalangan ssama manusia dewa-dewata-raja-kisra-kaisar ddlm sjarah hidup mrk demi mnyuloh sbnr7 CAHAYA KBNARAN..

LIHAT..lihat jwpan mrk/nabi2 itu dlm surah ke-26
Iaitu surah As-Syuaara' (26:109)...(26:127)...(26:145)...(26:164)...(26:180)

Juga ddlm surah Yunus (10:72)

Juga surah Hud (11:29) dan bnyk lg disurah2 yg lain klu bnar2 ingin seNAFAS-sejiwa mnyuloh sbnr7CAHAYA KBNARAN sama sprt mrk..

"Aku ssekali TIADA mminta upah-GAJI-pangkat-GELARAN dr sesama mnusia krn "ganjaran"ku hanya dsisi ALLAH shj smata2"!(26:109)

HANYA dan hanya org2 yg TIDAK-prasan serta TIDAK-meminta2 "upah-dan-title" shj yg bnar2 akan dpt utk bnar7 dpt mnyelesaikan sbnr2 sbnr7 MASAALAH dikalangan ummah!

SOALnya..
Layakkah silebai2 fakeh sorban bebal yg sgt2 PRASAN mngaku konon2nya sbg ulamak itu betul2 layak dianggap "wostad/hullamak" sdangkan mrk sgt2 TERANG sekali tlh pon terperangkap ddlm sangkar-JERAT Iblis yg sgt2 GELAP sprt diatas itu!?

Ddlm jerat-perangkap ygGELAP itu, yg penoh padat dgn sgl MASAALAH2 dan mrk pula ingin mmbodoh kan umat masuk kdlm prangkap GELAP dgn mnambah lg masaalah kpd MASAALAH yg makin padat brtanmbah2!!

INGAT
Ingatlah..
Bhw sbnr2 CAHAYA KBNARAN itu sgt2 mudah & tramat2lah MUDAH!

Ibarat CAHAYA TERANG mentari ditengah2 hari digurun Kalahari-sgl2nya MUDAH sgt2 jls klihatan!

Sbnar2 ulamak..tidak mintak diri mrk dipanggil ulamak..TIDAK mintak upah-gaji pangkat & GELARAN2!

Sbnr2 ulamak hanya ingin mnyuloh sbnr7CAHAYA ygTERANG demi amanah CINTA-kaseh-SAYANG utk "selesaikan" sbnr7 MASAALAH ummah!

Itulah sbnr2 ulamak PEWARIS nabi2..

"Aku ssekali TIADA mminta upah krn "upah"ku HANYA dsisi ALLAH"!(26:109)

Layakkah mrk yg bebal & dah kena JERAT ddlm gelap itu dgelar sbg ulamak????????

"Aarinal-haqqa-HAQQAN..."

If you really want to know The TRUTH...The TRUTH is very very very SIMPLE!!!

UMNO PARTI PENJARA said...

....



----------------------------------------------------------------
BN CEMAS - DAP Akan Menang Besar Di Sarawak & U-Turn!
----------------------------------------------------------------

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<




------------------------------------------------------------------------
Rakyat RAYU Agar Anwar Dibebaskn & Pembunuh Antartuya DiTANGKAP Segera!!
------------------------------------------------------------------------
Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<




----------------------------------------------------------------
Macai BN BODOH - Tak Ikhlas Terima HUDUD Tp Persoal Cina Tolak
----------------------------------------------------------------

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<




-----------------------------------------------------------------------
Selamatkan Malaysia - Perpaduan Hanya Akan Wujud Selepas BN Dikuburkan!
-----------------------------------------------------------------------
** UMNO menyalak untuk perpaduan rakyat di Malaysia sejak dulu lagi.. Mereka bakal menyalak lagi penghujung tahun ini!!

Sumber Berita


>>> Klik Di Sini <<<


Anonymous said...

bagi terengganu, tumbang...
bagi kedah, tumbang...
sidang parlimen x hadir...
orang tegur tak boleh...
wala' kepala bana apa kat pemimpin mcm ni.. xde hasil langsung.. apa yang dia boleh perjuang untuk rakyat??
dan kerajaan mmg sayang dengan pemimpin lemah/lembab mcm hadi.

Anonymous said...

Mengikut kaum keluarga Tulang Besi di Permatang Pauh, jentera PAS Kawasan sedang giat berkempen kepada ahli2 PAS supaya jangan mengundi PKR.

Keluarga Tulang Besi ini sudah mengundi di Permatang Pauh sejak zaman Haji Zabidi lagi.

Kempen dilakukan rumah ke rumah dan mereka dtg bertemu dgn kaum keluarga Tulang Besi sendiri
Minta pimpinan2 PAS Pusat ambil perhatian di atas perkara ini dan memberhentikan sabotaj yang sedang berjalan giat di Permatang Pauh.

Jikalau yg beri report ini bukan kaum keluarga Tulang Besi nescaya Tulang Besi tidak akan memperdulikan khabar ini.

Takkanlah keluarga Tulang Besi di Permatang Pauh hendak berbohong dengan Tulang Besi

TULANG BESI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...