GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Tuesday, April 07, 2015

Mana lebih penting, bagi kuliah atau hadir diparlimen?

Marang dok bg kuliah di Kg Nakhoda Selayang....
  Kesian kepada rakyat yang telah memilih mereka sebagai wakil ke dewan rakyat, tetapi mereka ini gagal melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan kepada mereka.

 Sementara sahabat-sahabat mereka sedang bermati-matian menentang Rang Undang-Undang Pencegahan Keganasan (POTA) di parlimen hingga lebih kurang jam 2.30 pagi semalam ada pula segelintir ahli parlimen PAS telah ponteng dengan acara peribadi masing-masing... (Sila lihat perbincangan panas yg menarik di sini)


still debating in Parliament at 1.37 am...
  Ahli Sepang, Hanipa Maidin telah memuat naik dalam facebooknya : 
 Masih di Parlimen walaupun jam sudah pukul 12 pagi. Masih berbahas mengenai RUU Pencegahan Keganasan 2015 . Pakatan Rakyat akan memastikan setiap seksyen yang dibentangkan akan dibahas dan diundi berbelah bahagian ( undi setiap ahli Parlimen ) . Mungkin habis sampai 4 pagi rasanya.. We will never surrender menentang Akta Drakonian yang melanggar semua prinsip keadilan, kemuliaan insan , kesamarataan di sisi undang undang dan prinsip prinsip asas system undang undang jenayah yang dijamin oleh undang undang islam ataupun undang undang manusia. 
 Malang sekali kerana seorang presiden parti sendiri telah menampilkan satu sikap contoh perjuangan yang sangat memalukan! Beliau ponteng semata-mata untuk menyampaikan kuliah di Kampong Nakhoda. Macam sudah tidak ada masa lainkah untuk sampaikan kuliah tersebut?

Senarai Ahli Parlimen yang tak ada masa undi POTA.... (Sila ambil perhatian & sediakan alasan yg kukuh kenapa PONTENG.) 

1) MARANG - Abdul Hadi Awang
2) POKOK SENA - Mahfuz Haji Omar
3) KOTA RAJA - Siti Mariah binti Mahmud
4) TUMPAT - Kamarudin Jaffar 
5) TEMERLOH - Nasrudin Bin Hassan 
6) PASIR MAS - Nik Mohamad Abduh Bin Nik Abdul Aziz 
7) RANTAU PANJANG - Siti Zailah binti Mohd Yusoff 
8) KUALA NERUS - Mohd Khairuddin Bin Aman Razali 
9) KOTA BHARU - Takiyuddin Bin Hassan 
10) PKLN CHEPA - Izani Bin Husin

Biaq orang kenai Ahli Parlimen kaki ponteng makan gaji buta!! 

catatan : Maklumat dan gambar diatas saya perolehi dari facebook - kredit kpd loyar Zulhazmi dan Peguam PAS.
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

Tu suma jenis x bule pakai
Jari tengah tunjuk atas kat diaorg

C++ said...

Bhai Al Husseyn

Aper nak jadi la Ketua Geng YuGi nih.... aper nak jadi la.... monteng tak abis-abis....

Selayang ngan Parlimen tue bukan la jauh sangat... takkan la kuliah Maghrib sampai pukul 4 pagi....

Memang gampang aaa...

Anonymous said...

DUIT ELAUN GAJI SBG AHLI PARLIMEN YG DITERIMA DAH DIKIRA HARAM KRN SELALU TAK HADIR SIDANG PARLIMEN DGN SENGAJA.

HJ HADI DAN ULARMAK2 YB PAS MMG MUKA TAKTAU MALU TAPI SIBUK NAK BUAT HUDUD. TAKDE HARGA DIRI PRESIDEN PAS SKRG.ULARMAK2 MUNAFIK DLM PAS TELAH MENCEMAR IMEJ ISLAM DI MATA DUNIA. SEDARLAH AHLI2 PAS SEMUA.

Anonymous said...

HUDUD yg sengaja dimomok2kan itu?

LIHAT
Sepadan2=aturan2=batas2=HAD2=HUDUD

Ddlm Al-Quran selain prkataan "hudud" ALLAH mnggunakan prkataan "hukum" & "ayat2"-NYA sbg isyarat jgn ssekali sepadan2-aturan2-batas2-hukum2-HAD2-atau-HUDUD'NYA itu diLANGGAR atau diENGKARI..

ISLAM itu
ISLAM itu adalah CAHAYA

CAHAYA yg mnyuloh sgl makna/ERTI dgn sgt7MUDAH & sgt TERANG skali

Hanya IBLIS-setan2 Yahudi-Nasrani dan "munafiq" shj yg suka "MENYUSAH"kan "BENGKOK" auta-tipu-onar-samar-kliru-khianat-FITNAH-dan-rasuah yg sengaja berNIAT songsang lg jahat agar rkyt @ umat kekal ddlm "GELAP"!

Anonymous said...

pokok sena tak dtg sbb dlm penggantungan. tp diharap siarkan juga nama2 mp pkr dan dap dan sbb tak hadir. kemungkinan besar mrk2 adalah agen umno. mp pas yg tak dtg tu bukan agen umno tp barua umno!!!

makanlah gaji buta. kira halal kot pd ijtihad mrk.

Anonymous said...

Mereka telah tidak memelihara amanah yang diserahkan kepada mereka, mereka telah mengkhianati ilmu, maka hilang lah sifat amanah mereka sehingga mereka ditulis sebagai pengkhianat disisi Allah SWT.

Anonymous said...

Temerloh hadir dan turut berbahas..
https://youtu.be/_EariqV7yZM

tapi masa undi takda sebab kuliah Maghrib dan kemudiannya mesyuarat JK HINDAR..

patut atau tak patut, pikir sendiri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...