JERUSALEM

JERUSALEM
SOLIDARITI BERSAMA PALESTIN

Thursday, May 21, 2015

Adakah Hj Hadi akan mengaku dia buat kesilapan dan mohon maaf?


Dakwaan Presiden PAS bahawa almarhum Tok Guru Nik Aziz (TGNA) serta Anwar Ibrahim bersetuju dgn idea Kerajaan Perpaduan adalah satu fitnah dan pengkhianatan yang sangat memualkan kita semua.

Rakaman diatas adalah bukti pembohongan Hj Hadi. Ini adalah rakaman tahun 2009, Hj Hadi lupa dan sekarang buat u-turn. Bolehkah DAP dan PKR percaya Hadi? Itu sbb mereka hilang kepercayaan pd Hadi dan PAS sbb luq laq Hadi. Apakah tak cukup lagi kerosakkan yang dia dah buat? 

TGNA tegas membantah UG

Almarhum TGNA sangat marah kepada Nasharuddin kerana telah pergi berbincang dengan pemimpin Umno untuk ber UG hingga mengeluarkan kata-kata keji dan suruh dia masuk Umno. 

"Isu kerajaan perpaduan bukannya datang daripada PAS, ia adalah lontaran (idea) peribadi.* Perkara itu tidak pernah dibincangkan dalam kertas sebagai agenda PAS mahupun dalam kertas pakatan pembangkang. 


Yang di belakang tu kelihatan kelat dan
monyok dan tidak ceria kenapa?!
 "Kalau benar Nasharuddin nak setuju (dengan kerajaan perpaduan) lebih baik dia masuk Umno, letak jawatan timbalan (presiden PAS) dan di Bachok. Apa buat sampah, menyusahkan," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini hari ini. Baca lagi  di sini   

Pengkhianatan MSU terhadap jemaah

Lantaran itu, MSU diwakili oleh Haron Din, Hj Hadi dan Nasharudin telah berkejar mengadap untuk memujuk dan menenangkan kemarahan TGNA di JKR10, Kota Bharu.

Dan selepas sidang akhbar Pakatan Rakyat tolak kerajaan Perpaduan dibuat, barulah almarhum memaafkan Nasharuddin Mat Isa. Lihat rakamannya di sini ; dimana persetujuan telah dicapai supaya polemik UG di berhentikan serta merta sebagaimana di putuskan Presiden PAS bersama pimpinan Pakatan seperti rakaman pertama diatas.


Hari tu bukan main Chupp! Chupp! Tapi sejak
ikut bontot Najib, dia kutuk almarhum pula!
TGNA telah memaafkan Nasharudin Mat Isa.Ketika ini TGNA sendiri selaku Mursyidul 'Am pun tidak tahu tindakan Nasharuddin itu adalah atas arahan Majlis Syura Ulama (MSU). 

Ini adalah satu kerja khianat MSU kerana telah membelakangkan Mursyidul 'Am dalam perkara tersebut. 

Kita semua pun tidak tahu sehingga lah didedahkan sendiri baru-baru ini  oleh Nasharudin Mat Isa. Sila klik di sini.

Kini TGNA sudah tiada.Mereka kini semakin naik tokcang.....semua orang yang cuba menghalang gagasan UG mereka, depa nak singkir.Itulah juga yang menjadi punca kemarahan puak UG kepada PasMa!

Kalaulah almarhum itu masih ada, perkara macam ini tentu tidak akan berlaku!

Hj Hadi sombong atau rendah diri?

Islam mengajar penganutnya, apabila kita sedar buat kesilapan, tarik balik, minta maaf. Sekadar buat kenyataan rasmi di Harakah pun sudah memadai atau buat sidang akhbar bersama...tak perlulah nak siar ke merata-rata media untuk minta maaf sebagaimana ada orang suruh saya buat....(ini selingan sajer)

Tapi adakah Hj Hadi jenis yang akan mengaku dia telah buat kesilapan dan dengan rendah diri memohon maaf? Kita berharap, selaku seorang ulama' yang dihormati, Hj Hadi tidak akan keberatan mengakui kesilapannya itu dan mohon maaf dengan penuh keinsafan dan rasa kesal.

Kehormatannya tidak akan terjejas dengan berbuat demikian malah orang akan lebih memuliakannya. Kerana kita semua sebagai manusia biasa tidak akan terlepas dari melakukan kesilapan, termasuklah kalangan ulama'.

Hanya orang yang angkuh dan sombong sahaja yang tidak akan mampu memohon maaf walau pun telah begitu jelas terbukti melakukan kesilapan. 

*Lontaran peribadi itu adalah merujuk kepada idea UG Hj Hadi
Comments
1 Comments

1 comment :

Anonymous said...

pakai serban besar2 atas kepala pdt lesen besar untuk menipu.. ni dunia akhir zaman.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...