GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Saturday, May 09, 2015

Azizah teruskan perjuangan Anwar Ibrahim yang dizalimi

Azizah Presiden Parti lebih 15 tahun.. Haji Hadi pun Presiden
parti baru 13 tahun.... 
apa yg tak layak? 

Masa Pencalonan Wan Azizah, Ramai Yang Tak Setuju. Ada yg kata nepotisma, kroni, tak berkemampuan..... Aku Sendiri awalnya tak berapa setuju atas sebab mahukan pembaharuan dalam politik, tetapi bukan atas faktor kroni atau nepotisme. 

Namun bila Wan Azizah di calonkan, aku akur, mesti ada sebab-sebab dan strategi tertentu.

 Bila aku setuju, aku cuma nak tengok macai-macai dalam Pakatan meroyan. Aku taknak bela Wan Azizah,nanti hangpa kata aku taksub PKR..

 Tapi aku tak macam hangpa, kesumat dgn Wan Azizah mcm Presiden PAS dok sangka buruk sampai ke abih dgn Wan Azizah.. aku sendiri pi tanya org Permatang Pauh, dan aku tanya member aku penyokong UMNO. 

Bila aku dengaq dari mulut depa, akufaham sebab apa depa Pilih Wan Azizah. Rupanya memang sudah lama "Permatang Pauh" ini dah jadi legasi Anwar.

Boleh kata semua rakyat disitu boleh kata "taksub dgn Anwar". Senang cakap dah mcm Gua Musang dgn Tg Razalie.. mcm Marang dgn Haji Hadi.. dah begitu politik Melayu. Bukan mcm Lim Kit Siang, Politik Cina. Pi mana pun boleh menang. Pi Penang, Melaka, Ipoh dan Johor, Lim Kit Siang menang,org Cina satu hati..

Bila Anwar dipenjara, ia akan membawa kesan kepada Org Permatang Pauh, jadi Permatang Pauh itu memang tradisi nya atas faktor " Anwar " bukan Sebab PKR ,PR ,PAS atau UMNO.. 

Anwar bertanding atas tiket apa pun..disitu lah sokongan dan semangat org Permatang Pauh.. jadi pemilihan PKR tepat. Ini strategi. Bagi aku Wan Azizah cuma pikul tugas suami dia yg di zalimi; bukan dia gila kuasa..

 Kedua, org dok kata Wan Azizah tak mampu,Remote Control. Aku malas nak ulas.Tapi bab kemahiran berbahas dan berucap, aku akui... Wan Azizah tidak sehebat Anwar.. 

Tapi takde beza pun dgn Ahmad Yacob dan ramai Ahli Parlimen PAS yg jadi tunggul kayu dalam Parlimen.Walau lebai dan Kopiah besar bakul.. itu no hal la.. 

Kalau itu ukuran dia Presiden kata sokong masuk nerakajahannam , aku rasa Ahmad Yacob ngan TGHH masuk neraka dulu.. dua2 gagal pimpin negeri..

Ketiga, soal kelulusan Wan Azizah, dia Doktor..Dia pelajar terbaik perubatan di University Ireland, dia Presiden Parti lebih 15 tahun. Apa yg tak layak? Haji Hadi pun Presiden Parti baru 13 tahun.. 

jgn Hangpa Banding Depa dgn Bini Ahmad Yacob.. Bini Harun Din.. Bini Haji Hadi. Bini Nik Abduh.. Bini depa dah memang kerja memasak, buat kuih kat dapur.. bini Anwar sejak 15 tahun sudah menerajui parti Politik..jadi mana tak layak nya? 

Dia pimpin parti lebih baik dari Haji Hadi.. Sebelum kata kat org tak layak, pi cermin dan banding bini hangpa dulu... ~ kopipes dari CHE IBRAHIM MOHAMED

Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...