GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Friday, May 15, 2015

Buktikanlah tang mana saya hina Islam, hina hudud , hina PAS....

Korang yang beriya-iya sangat kutuk dia ni mana huh? Mana kamu Nik Abduh? Mana itu Razman Zakaria? mana itu Norazli Musa? Mana kamu semua? LKS minta korang semua yang belasah dia dengan kenyataan yang ganaz, tampil ajarkan dia yang mana betul dan yang mana salah.

Ini peluang korang untuk menerangkan Islam kepadanya.Peluang korang untuk berdakwah. Ada berani sambut cabaran LKS?

Kalau korang tak berani, atau tak ada hujah nak atau bukti nak kemukakan mengenai salah silap LKS dalam ucapannya, tak perlulah nak menyorok masuk ke dalam bonet keta macam yang pernah dibuat oleh somebody, somewhere di kediaman MB dulu! 

Korang hanya perlu minta maaf sebelum dia saman korang! Dia bagi korang tempoh masa yang dah hampir nak luput pun...Kata LKS :

Saya telah menunggu selama tiga hari untuk dibuktikan bahawa dalam ucapan saya di Kota Bahru pada hari Ahad, saya telah "Hina Islam, Hina hudud, Hina orang Islam, Hina PAS" dan tiada seorang pun telah datang, tetapi saya masih bersedia untuk menunggu selama 48 jam lagi.

Malah, transkrip ucapan saya di Kota Baru boleh didapati di Internet, di blog, tweet dan FaceBook, dan ia tidaklah  terlalu sukar untuk menunjukkan di mana saya telah "Hina Islam, Hina hudud , Hina orang Islam, Hina PAS" jika saya benar berbuat demikian.

 Saya berterima kasih kepada rakyat Malaysia yang telah menggalakkan saya dengan komen mereka bahawa ia adalah jelas dari transkrip, saya tidak bersalah kepada sesiapa di antara ketiga-tiga salah-laku dalam ucapan saya di Kota Bahru, misalnya, komen-komen berikut pada Facebook DAP: 
Pelaut Tua : sya dgr ucapan lks dari mula sampai habis…apa yg kurang ajarnya….lks tak tentang hudud pun, tak anti islam pun,..soal bolih atau tak bolih laksana hudud dalam negara yg majmuk bolih dibincang kemudian.
Afifi Albarr : Tak faham, apa yang kurang ajarnya? Dia tak hina Islam, dia tak hina hudud, dia tak hina Muslim, dia tak hina PAS, dia cakap benda-benda yang ulama Islam sendiri cakap.
Norol Hayati: Sy pun tak faham…kat mane dlm transcript ucapan lks yg menghina islam dan kenyataan yg kurang ajar? He makes effort to study and understand islam….kita ni yg islam bagilah contoh terbaik dan try to educate non muslim about the beauty of islam…sy rasa malu pulak baca komen2 by nik amar sekiranya betul statement tu dtg dr dia.
Akilah Yusoff : Dengar betul2 la apa Kit Siang kata.. Aku tak tahu part mana yg menghina islam tu..
Jika saya telah melakukan apa-apa kesilapan dalam ucapan saya di Kota Baru pada hari Ahad, sama ada merujuk saya kepada Sheikh Yusuf Al-Garadawi atau Rashid al-Ghannushi, saya bersedia untuk belajar dan berdiri untuk diperbetulkan. Tetapi tiada apa-apa pembetulan telah timbul dalam tempoh tiga hari lepas.

 Saya terkejut bahawa ucapan saya di Kota Baru telah mencetuskan torrent tindak balas emosi dan tidak rasional daripada beberapa pemimpin PAS, setakat mana ia melaporkan bahawa beberapa pemimpin PAS di Kelantan sedang mempertimbangkan mengharamkan pemimpin DAP daripada bercakap di negeri ini.

 Tetapi saya akan menunggu selama 48 jam lagi sebelum saya menjawab beberapa isu yang dibangkitkan lebih daripada ucapan saya di Kota Baru.~ sumber
Comments
5 Comments

5 comments :

pok amid littor said...

Ahli2 GU otaknya dah jadi macam otak nnatang, taknak mmikir langsung!!!

Malaysiabaru said...

Ajaran sesat oleh

Nik abudoh
Din ayam
Tontontvi

Kamal Atartuk Malaysia yg Menjual Agama

Melayu utk Malaysia

Pas not for All !!!

Anonymous said...

Saman je...geng ug ni...depa bercakap skrg bukan guna otak pun guna perasaan marah benci...siapa buat betul pun bg mereka salah maklumlah golongan ahli syurga..maksum pulak...kesian kt arwah TGNA..

Anonymous said...

Pertembungan ini adalah sejarah kepada PAS. TGHH sebagai presiden PAS akan dicabar Ust. Ahmad Awang.
Kedua-dua tokoh ini adalah aktivis parti dari kelompok ulamak, yang berbeza adalah dari kelompok yang berbeza.
TGHH calon Ulamak pro Ulamak.
Ust. Ahmad Awang adalah calon ulamak pro profesional.
Jika siapa yang menang, kelompok ulamak tetap menang. Jika TGHH menang kelompok ulamak menang dan kelompok profesional kalah. Namun jika UAA menang, kelompok ulamak menang dan kelompok profesional menang.
Inilah yang mesti diberi perhatian oleh ahli PAS. Dimana PAS tidak boleh dipisahkan dari ulamak kerana mereka tonggak parti. Begitu juga PAS tidak boleh kehilangan profesional, kerana inilah kekuatan parti.
Sementara Timbalan Presiden Parti Tuan Man adalah calon yang paling layak kepada ahli PAS. Kerana Tuam Man boleh mengabungkan kelompok ulamak dan profesional dalam PAS. Kedua-dua kelompok bersetuju jika Tuan Man menjadi presiden parti dan menggantikan TGHH dan UAA.
Semua layak menjadi pimpinan PAS, kecuali Harun Din, Husam Musa, Nasarudin Tantawi, Nik Abdoh. Keempat-empat orang ini adalah kemucut kepada parti PAS.

Anonymous said...

KALAU AA menang bermakna pelopor syiah dan kudakayu pkr dan dap akan menang.AWAS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...