GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Monday, May 04, 2015

Hj Hadi sedang bawa kita ke lubang ular yang sama....


 Sejak dulu lagi aku dan beberapa bloggers saperti  Greenboc , Tulang Besi dan lain-lain dedahkan yang Presiden PAS, Hj Hadi ni memang dah tak boleh pakai kerana hala tuju PAS yang cuba dibawanya adalah membawa masuk kedalam lubang ular yg sama untuk dipatuk sekali lagi!

Kenyataan Hj Hadi di Singapura kali ini jelas menunjukan sikapnya yang amat tergila-gilakan mahu bersama dengan Umno.

Tapi ada yang tuduh bahawa gabungan Umno-PAS itu mengarut. Memanglah mengarut kalau bergabung dengan bermaksud PAS dibubar lalu diserap masuk kedalam Umno. Bukan begitu maksudnya...

Tapi adalah dengan bekerjasama sebagaimana orang Seberang Takir ni terangkan ..... 



Anak almarhum Ust Fadzil Mohd Nor, mantan Presiden PAS, Faiz Fadzil menulis difesbooknya:

Belum habis bincang isu UG yg didakwa diilhamkn oleh tg pres..dilaporkan pula bahawa ketua penerangan dewan ulama pas (us khairudin at-takiri) pula menyarankn agar pas sabah berdamai dgn umno kerana byk manfaat blh diperolehi..

 Oh us: lupakh yg us berijtihad yg gst tu haram sdgkn gst tu ciptaan umno..lets walk the talk..jgn lps ni ada pula org kata boleh makan hasil duit no ekor asalkan jgn main no ekor..

 Nak tanya us la: apa faedah damai & kerjasama dgn umno..sy tak tahu sbb arwah us fadzil noor tak pesan pula perkara ni..yg dia sebut umno ni tak boleh percaya adala..

 Oh us: sy pilih utk kerjasama dgn pkr & dap kerna mereka berkongsi prinsip yg disarankn islam: keadilan, bersih rasuah & penyelewengan, good governance & berkebajikan..rasanya tak ada semua tu kat umno..

 Takkan kerna isu hudud, gelap terus mata kita melihat kemungkaran & kezaliman di hadapan mata..jadi sy pegang pd konsep ikhtiyar akhaff addhararain..

  Mengenai kenyataan Hj Hadi di Singapura pula, Faiz Fadzil melalui status difesbooknya menulis berikut =>


Membaca laporan akhbar singapore dlm interview dgn pres pas tuan guru abdul hadi awang..ak tidak terkejut bilamana beliau mengatakan kerajaan perpaduan (ug) perlu dibentuk segera bagi mengembalikan kestabilan politik..

oh mr pres: ketidakstabilan politik wujud bila party pemerintah mula lemah..pengundi cina/india sudah berpihak kpd dap..pengundi melayu pula kepada pkr & pas..ketiga-tiga party mendapat manfaat pakatan ini apabila rakyat semua kaum mengundi mana-mana party pakatan..

oh mr pres: jika terbentuk ug..bila pula suara rakyat yg dizalimi, ditindas & ditekan blh didengar..sedar tak yg rakyat mula bangkit skrg hasil usaha perjuangan pas..

dulu pas berjuang dgn rakyat bg menentang umno..skrg pas tidak kesorgn lg..pas bersama pkr dap n rakyat menuju putrajaya bagi menggantikan umno bn..

oh mr pres: lupakan la hajat ug..balikla kpd rakyat..pas adalah hero rakyat..bersama pakatan kita kembalikn kestabilan politik, keadilan undang undang, perpaduan kaum & social & kemajuan ekonomi.. 

 laporan akhbar singapore: Menyelamatkn kestabilan politik negara bermaksud menyelamatkan kestabilan politik umno yg semakin lemah dek asakan pakatan & rakyat..

kestabilan politik umno bermaksud najip terus bertakhta..sdgkn 1malaysia sedar pentadbiran najib zalim dgn gst & seleweng duit rakyat dgn 1mdb..

jika najib step down ia adalah kejayaan rakyat..umno bn akn jd semakin lemah kerna party akan berpecah..

 najib tiada pilihan lalu melambung isu hudud..pemimpin pas keliru lalu menyambutnya sdgkn ia tidak boleh dilaksanakn dek kekangan undang-undang & lack of facilities & funds..

takkn pas harapkn pentadbiran najib utk laksana hudud sdgkn najib diam seribu bahasa, malahan najib tak akan menggadaikn bn's political survival di borneo setelah bn umum tolak hudud..

 Duhai MSU PAS: ana ada locus sbg ajk pas n utk kemuka isu ini kpd anta utk klrkn fatwa: antara isu hudud yg ditipu najib & isu ekonomi yg menzalimi rakyat; mana take priority (awlawiyat)? Fatwamu ana damba sblm rakyat memfatwakn anta..
Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Angkat Hadi ramai2, Humban ke longkang!!!

Anonymous said...

Sesungguhnya aku tak memerlukan seorang pemimpin yang tak ada kualitinya mcm hadi. Wala' kepala lutut die..

pak lan said...

sampai bilakah agenda ug ini akan tamat?lepas satu satu pula agenda baru ug timbul,tak habis2.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...