GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Saturday, May 02, 2015

Nasarudin Mat Isa : Agenda perpaduan PAS - Umno adalah restu Majlis Syura Ulama

Berikut adalah pendedahan dari mantan Timbalan Presiden PAS mengenai kewujudan UG adalah benar, bukan perkara yang hanya diada-adakan.Keputusan MSU tersebut adalah diluar pengetahuan Mursyidul 'Am ketika itu almarhum TGNA. Sebab itulah almarhum marah sangat....Kita dengar dulu apa kata Nasarudin nih!

Bermula daripada pilihanraya 2008, saya usahakan atas keputusan Majlis Syura Ulama PAS Pusat yang bermesyuarat pada 28b April 2008, yang memutuskan selepas satu kajian dibuat tentang lanskap politik , selepas daripada 2008 satu bulan satu kajian dibuat, keperluan kepada PAS ketika itu, untuk mengadakan perbincangan dan sesi dialog dengan mana-mana parti politik , usaha dalam usaha untuk memperkukuh kedudukan Islam dan Melayu dalam Negara kita.

 Itu adalah keputusan pada tahun 2008! Nama saya disebut sebagai peneraju utama dalam konsep perbincangan. Bila dah ada keputusan, saya pun pergilah.

 Bincang dengan orang tu, bincang dengan orang ni, masuk pejabat orang tu, masuk pejabat orang ni…Tapi sampai disuku jalan, (sultan? pun suruh berentikan - kurang pasti pada pendenganran.Harap ada yg boleh tolong jelaskan)

Tuan sekalian, bagi saya dalam konteks agenda perpaduan yang melibatkan dua tonggak utama parti politik orang Melayu di Malaysia ini, Melayu Islam di Malaysia ini, iaitu PAS dan Umno, mesti menjadi agenda yang berterusan tanpa boleh diberhentikan!

 Siapa yang nak buat, itu kita terserah! Cuma yang saya tak boleh terima, yang tak saya boleh saya nak garap, bila ada pulak kenyataan menyatakan ‘Kalau masih lagi ada usaha, untuk menyatukan PAS-Umno, muka orang itu akan diludah!’

 La-haula wala-quwata illa-billah…..Ajaran Islam mana nih? Ajaran agama mana nih?


Comments
8 Comments

8 comments :

Anonymous said...

Inilah rupanya ular air yg sebenar, di hadapan rakan pakatan cakap lain di belakang lain pula cakapnya. Jika berhajat sangat hendak bekerjasama dgn UMNO, kenapa usaha ke arah itu dilakukan secara sembuyi2 ibarat tingkah laku pencuri layaknya. Hanya seorang yg tiada prinsip shj yg berkelakuan begitu.

ahli biasa PAS.

Anonymous said...

ubgkit cerita lama haha puii

Wan Rosli said...

"Bermula daripada pilihanraya 2008, saya (Nasaruddin Mat Isa) usahakan atas keputusan Majlis Syura Ulama PAS Pusat yang bermesyuarat pada 28b April 2008, yang memutuskan selepas satu kajian dibuat tentang lanskap politik , selepas daripada 2008 satu bulan satu kajian dibuat, keperluan kepada PAS ketika itu, untuk mengadakan perbincangan dan sesi dialog dengan mana-mana parti politik , usaha dalam usaha untuk memperkukuh kedudukan Islam dan Melayu dalam Negara kita"

X de satu pun perkataan perpaduan.. dia ni je yg memandai tambah2 termasuk perkataan UG.. mmg tepat pas tendang dia ke tepi.. hassan ali sampai ditendang ke luar.. Kini pas sudah pun kembali kuat dan akan bertambah kuat x lama lg bila pas dpt tendang plk puak2 pasma..
Kami golongan majoriti sentiasa bersamamu TGHH !!

pok amid littor said...

MSU restui?
Apa hal ni buat kerja dlm gelap? Mcmana kami nak hormati ulamak jenis ni?
Jgn salahkan orangramai tak hormatkn kamu bila kamu buat kerja macam ini

Anonymous said...

Cerita lama tp benar! jgn buatx2 lupa wahai munafikun berserban besar!

Anonymous said...

dlm pas pun ada puak taklid buta..natijah drp konsep walak yg saban minggu d dodoikan dlm tarbiah haraki sehingga para agamawan dikultuskan walaupun pengkhianatan telah jelas dlakukan oleh mereka...klu pemimpin bukan agamawan mereka dgn mudah menistakan tanpa langsung mengunakan akal sihat

anakdesa said...

Wan Rosli..

"Bukan dari gulungan ku mereka yang memperjuangkan asobiyyah" sejak dulu lagi kata-kata ini selalu keluar dari mulut Hadi..

Harap sdr Wan Rosli ulas..

Malaysiabaru said...

Selesai PRU jer

UG perak dah start

UG Selangor dah start

Ustaz Ahmad Awang boleh confirm.
Dr Hassan Ali boleh confirm.

Gara gara UG. Adun pakatan dah risau nk lompat sebelum UG jd realiti. Maka Terlepas rm billion kpd pas di perak sebaliknya adun pkr dap yg lompat dpt juta imbuhannya!

Sama di Selangor UG TSKI dan Pas dan Umno hampir jadi dan 5 baruah fap pkr dah nk join umno pas tski.... Tapi
Dek kerana kenyataan hero Selangor saari sungip maka semua adun dap pkr kekal tk jd lompat !

UG Pas ni menggalakkan adun melompat... Hentikanlah...

Rosmah @ Rosli pengikut setia Ayoh Hadi Ping Maghang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...