GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Saturday, May 23, 2015

Nik Abduh berdebat di parlimen pun takut.... dengan Suhaizan pun kecut?

Bola, Bola jugak. Mangsa Banjir masih tidur dalam khemah macam pelarian
Jangan Lupa!! Pesanan untuk Nik Amar dan Ahmad Yacob..dari Ipoh Mali.
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz yang berhasrat mencabar Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat dalam pemilihan parti dalam Muktamar Pas ke-61 pada awal Jun ini kerana kepimpinan pemuda di bawah Suhaizan adalah lembab.

 Walaupun sudah mencecah 45 tahun, dia mendakwa rakan-rakan politiknya mahu beliau kembali menerajui kepimpinan pemuda parti itu.

 Sementara itu, beliau menyambut baik cabaran Suhaizan untuk beliau berdebat namun beliau mengambil sikap untuk berdiam diri dan mahu penilaian daya kepimpinan itu dibuat berasaskan rekod prestasi dan sumbangan kepada parti.

 "Saya pilih yang lebih bagus...(iaitu) untuk berdiam diri dalam tempoh ini sebab ini adalah pertandingan semasa sendiri yang tujuan kita sama, hanyalah mungkin berbeza ialah cara kepimpinan.

 "Ahli perlu melihat kepada rekod masing-masing, bukan hanya pemuda, tapi jawatankuasa Pas Pusat pun.

 "Jadi pemilihan ini cukup dilihat daripada rekod prestasi masing-masing, soal hendak bercakap pasal hala tuju itu, boleh kita cakap selepas dari ini (pemilihan)," katanya lagi. – Baca lagi di sini 

Woit! hebat sangat kah kamu Abduh? Semua orang tau Abduh ni jenis yang lembik…Lemah gemalai selama dia menjadi ahli parlimen mewakili Pasir Mas.

Anak almarhum Ust Fadzil Nor, Muhamad Faiz turut berasa risau jika Nik Abduh jadi Ketua Pemuda.

“Saya risau kalau pemimpin macam ini, apa yang dia nak bawa? Kalau saya nak reform Pemuda, saya takut tak boleh nak reform sebab ketua pun tak tau apa nak buat,” Katanya  di sini

Apa prestasi yg cemerlang sangat pasal Abduh nih? Ramai yang nak tahu juga... Inilah yang patut dia dedahkan kepada kita... Kita juga nak tahu samada dia sudah ada blue print untuk mengemudi bahtera pemuda..tolong cerita sikit..


Penyandang KP, Suhaizan Kaiat mempelawa Abduh berdebat bagi mengetahui misi dan visi masing-masing.

"Perdebatan penting memandangkan pemuda PAS ingin tahu idea bakal pemimpin nombor satu sayap kanan parti Islam itu," kata Suhaizan.

 Ramai yang mendesak supaya Abduh berani menerima cabaran Suhaizan untuk berdebat dengannya.

 Ramai pemuda kawasan di seluruh negara menawarkan tempat untuk menaja perdebatan ini. Mereka mahu kedua-dua calon menjelaskan pandangan berkaitan isu politik negara, terutamanya dalam isu berkaitan anak muda. 

Agak mengecewakan kerana Abduh memilih untuk mengelak dari berdebat dengan Suhaizan. Memang selama ini pun kita kecewa dengan sikap Abduh di parlimen yang seperti itik lumpuh; tidak segarang sebagaimana Rafizi Ramli yang sentiasa segar dengan isu-isu baru yang  segar dan menggegarkan pihak lawan.

Ketika orang mempersoalkan mengenai kepincangan sistem kehakiman Negara, Abduh pi cerita pasal sistem pengadilan bola sepak….alahai Abduh!

 Antara contoh-conton soalan yang agak pelik yang beliau pernah kemukakan ialah :

 >YB Nik Mohamad Abduh (Pasir Mas) minta YB Menteri Belia dan Sukan mendedahkan statistik jumlah pemain bola sepak yang terpalit dengan najis rasuah dari tahun 2000 hingga 2012.

> YB Nik Mohamad Abduh (Pasir Mas) minta YB Menteri Belia dan Sukan berhubung cadangan penswastaan liga bola sepak negara. Sumber  di sini

Dia bertanyakan soalan-soalan macam itu entah apa tujuannya, hanya dia dan Allah sahajalah yang tahu....

Nak cerita panjang-panjang pun tak ada faedahnya. Harap para perwakilan fikirlah masak-masak.Terpulanglah kepada korang nak pilih siapa untuk jadi ketua pemuda.

Kita juga patut tahu apa peranan dia dalam pengurusan kebajikan mangsa Banjir Mega Kelantan? Puasa dah dekat... nak raya ....

Jadi ketua, tapi orang kalau yang dibelakangnya tak wala' kepada ketua pun tak ada gunanya kan?
Comments
6 Comments

6 comments :

sizzly7761 said...

Apa pun tak bleh....tak dapat tengok lagi buah tangan sebagai MP Pasir Mas! Sekurang2nya Breheng Ali lebih aktif dan peka serta responsif dengan keperluan pengundi @ rakyat ..

Anonymous said...

Knapa?
Knapa TAKUT?
TAKUT ssngat2TAKUT dgn hujah/DEBAT?

Apb

Apb ularrrMak-FITNAH as-SUK coba brhujah/brcakap soal "DASAR"..apa itu DASAR Islam?

DASAR
DASAR DASAR

DASAR kpd Islam itu adalah CAHAYA yg maha7TERANG utk mnyuloh kegelapan umat mnjd TERANG bnar7brCAHAYA dgn terang-BENDERANG!


Tetapi..

DASAR
DASAR DASAR

DASAR kpd onar-FITNAH pula adalah TIPU belit-putar-KESUMAT-khianat RASUAH yg masuk kdlm lobang KEGELAPAN keliru yg sgt2 "GELAP"!


Saksikanlah..

CAHAYA=TERANG...mudah lg meLAPANGkan

GELAP=BUTA...bodoh TOLOL mnyesatkan


Saksikan lg..

Sbnr2 ulamak yg hidup bnar2 ddlm CAHAYA ygTERANG tidak tidak & TIDAK ssekali takut utk berDEBAT demi mnegakkan sbnr7CAHAYA KBNARAN dan KEADILAN kpd umat..

Sbaliknya..
ularrrMak2-FITNAH as-SUK yg tlh BUNCIT mnelan bangkai-RASUAH sgt2 TAKUT utk berDEBAT,,krn mrk sgt TAKUT kpd sbnr7CAHAYA yg TERANG yg akan mnyuloh bangkai-KEGELAPAN-onar-TIPU-khianat-umpan-RASUAH yg mrk cuba smbunyikan!

Ingat..
DASAR kpd FITNAH adalah RASUAH

Ingat lg..
DASAR kpd RASUAH pula adalah onar-khianat-dan-FITNAH!

FITNAH dan RASUAH pula adalah mnjd sbnr7DASAR "tolol" yg mgGELAPkan!!

Sbb itu ularrrMak-FITNAH as-SUK yg brgelumang dgn FITNAH & RASUAH akan jd sprt umno-Najib yg sgt2TAKUT brhujah/brDEBAT ddepan rkyat..itukah yg dianggap JUJUR dan ADIL ddlm demokrasi yg tlh pon disokong oleh Hadi Awang t.hari!?

Anonymous said...

Nak DEBAT mcm mana?

Org yg bnar7CINTAkan CAHAYA ygTERANG yg sentiasa LURUS akan teguh brcakap soal pokok-TUNJANG-fundamental yg mnjd PRIORITY keutamaan..

Manakala yg tlh pon mnjd ularrrMak as-SUK dgn fitnah & RASUAH pula hanya berani brcakap soal-ILUSI-khayal dan "RANTING-hudud" yg terpencil yg mrk boleh "PINDA2" dgn keTOLOLan kepala-HOTAK mrk!

Seluruh..

Seluruh isi
Seluruh intiPATI
Seluruh jiwa-ROH-Quran

Seluruh jiwa-ROH-Quran itu berpaksi-TUNJANG-pokokkan kpd "the-HIGHEST" univrsal-CORE-value...itulah sbnr7CAHAYA yg dbawa/dsuloh oleh nabi2 as, sprt..

>>sjujur7KEJUJURAN yg tiada tandingan

>>seikhlas7KEIKHLASAN yg tak trbandingkan

>>setelus7KETELUSAN, bnar7SUCIyg tiada ksangsian

>>shebat7BAKAT, merit base yg tratas demi mncari solusi ummah

>>skudus7AMANAH..integrityTAQWA dr dasar HATI yg bnar7kudus suci

>>seadil7KEADILAN sejagat trmasuk mahluk2 dilangit bumi hutan n lautan

>>smurni7CINTA kaseh sayang,, yg brTUNJANG drp SATU bapak Adam as..

>>smutlak7KBANARAN, yg tiada w.pon sklumit kpntinganDIRI selain smutlak7 kpntingan ummah demi sbnr7Keredhaan ALLAH..

Ciri2 yg diatas itu adalah keutamaan-PRIORITY PRIORITY PRIORITY & PRIORITY yg ditanam & dilaksanakan oleh nabi2 sbg core-TUNJANG-pokok yg wajib dan trpenting skali diUTAMAkan....bukan ranting2 yg JAUH lg trpencil!?

Hanya..

Hanya & hanya..

Hanya hanya & hanya ularrrMak-FITNAH as-SUK yg tlh mnelan umpan-RASUAH shj yg sngaja sengaja & sengaja mncari2 HUJAH selain HUJAH fundamental-TUNJANG-pokok itu, semata2 utk SAMAR-klirukan ummat masuk kdlm "tolol-GELAP" yg sgt2 dlm!

Adakah mungkin ularrrMak as-SUK yg tlh brgelumang dgn onar-PONTENG-belit-putar ESOS-balak-komisyen-PROJEK-proxy dan FITNAH boleh mncontohi stggi7NILAI core-FUNDAMENTAL-TUNJANG-pokok "UNIVRSAL" value yg tlh pon disuloh oleh nabi2 dgn sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG sprt yg diatas itu??????

Sbb itu..

Sbb itu mrk brmain AUTA dan silap mata dgn isu ranting-Hudud yg boleh pulak "diPINDA2??" itu, dgn ssuka hati mngikut selera hawa NAFSU-kepala-hotak mrk yg sarat dgn BANGKAI sampah donia!

Adakah lagi yg lebih HINA slain drp spesis ini yg sggup brjubah SORBAN berTOPENGkan Islam & konon2 memakai pakaian nabi SAW?

Anonymous said...

masuk dunia politik tapi takut nak berdebat.. nak jadi ahli parlimen, tp org tegur pun x boleh. bila orang bangkang die label kita liberal.. barua.. jebon.. jika bagus sangat.. kenapa terengganu dgn kedah klah sepenggal shj? sbb?? sbbnya tuang presideng dh x berfungsi.. selagi die duk atas, pas x akan kemana..

Anonymous said...

Nampak sangat niat Nik Abduh menjadi Ahli Parlimen kerana mendapat eleun belasan ribu serta imbuhan lain. Untuk rakyat yg diwakilinya, dari segi perjuangannya sehabuk pun haram ada.

Ritchie Blackmore said...

Barua tolol broker pil kuda jebon munafik.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...