GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Sunday, May 31, 2015

Nik Aziz iktiraf Mat Sabu sebagai pejuang


Apakah Anda Sudah Lupa Pesanan Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat 4 Tahun Lalu??? 

 Kata Tok Guru:-

 Aku nak mati dah sekarang ni. Aku tinggal ke Mu dua perkara selagi kamu berpegang kepada dua perkara ini kamu tidak akan sesat. Pertama, kitabullah yang Kedua, Sunnah Rasulullah SAW. 

 Yang Mulia Tuan Pengerusi al fadhil ahli ahli yang telah dilantik Timbalan Presiden Saudara Mat Sabu.

 Naib-Naib Presiden termasuk seorang exco kerajaan Kelantan, ahli Jawatan Kuasa termasuk seorang exco Kelantan. 

 Pada hadirin sekelian, saya pagi tadi tak boleh datang sini kerana masalah kesihatan. 

 Pada malam ini pun saya minta bercakap awal sikit kerana kurang sihat. Mula-mula sekali saya ucapkan tahniah di atas perlantikan yang dibuat oleh tuan-puan semua. 

 Ramai dari penulis khususnya daripada Utusan Malaysia lagakan antara Ulamak dan Professional.  Para hadirin semua, Ulamak Profesional sengaja diadakan-adakan oleh UMNO dan saya minta kepada tuan-puan semua jika hendak tahu mengenai PAS ini tak usah baca surat khabar dia. Dengarlah dari mulut orang PAS sendiri.

 Khalid Ibnu Walid r.a tak mengaji mana-mana pun, selepas 3 bulan dia masuk Islam, terus dilantik jadi panglima perang. 

 Mohamad Sabu ni lama dah. Mohamad Sabu ni menang bukan kerana My Card palsu. Bukan undi orang Bangladesh, Bukan undi orang Burma, Bukan undi orang Pakistan, Undi dari orang Pas. 

 Dia menang!!!!

 Sejak daripada dia terlibat dengan politik masa universiti lagi, masa di ITM lagi, dia terus bersama dengan PAS.Tak pernah terlibat dengan UMNO, ini kelebihan Mat Sabu. Dua kali Mohamad Sabu disumbat dalam ISA.

Dia tunduk kepada Umno kah? 

Dia sujud pada Umno kah?

Tidak!!!

 Bermakna, baik antara Mohamad Sabu dengan balik Azhar hok jadi Pemuda Umno,  Mana baik? 

 Sidang hadirin sekalian, masalahnya kita menumpang atas bumi Allah.  Bila kita menumpang sebagaimana kita semua tahu, kita mesti patuh kepada tuan punya bumi. Dan manusia untuk manusia hidup di bumi ini, Allah Taala buat langit, kalau bumi sahaja tak dak langit, tak ada matahari, manusia tak boleh hidup. 

 Siapa yang buat bumi? Allah. 

 Siapa yang buat langit? Allah.

 Siapa yang membuat kita? Allah. 

 Manusia atas dunia ni, atau pun kita panggil haiwan. Burung, dia boleh berkokok jer.Kucing boleh mengiong jer. Anjing boleh menyalak jer. Lembu boleh mengeboh jer. Manusia boleh belaka..

 Ada manusia boleh menyalak, ada manusia boleh berkokok, ada manusia boleh mengeboh. 

 Yang tentukan manusia ni cakap saja tidak mengeboh, dia meong, tidak ada cara lain melainkan melalui Islam. Islam mengajar manusia, manusia kenal diri. 
 الذي خلف الموت والحياة ليبلوكم ايكم احسن عمل 
 Allah yang menjadikan manusia mati hidup liyabluwakum supaya di antara manusia yang lebih baik dari segi amalanya. 

Jadi oleh yang demikian, saya berasa bangga mendapat seorang Timbalan Presiden seperti Mohamad Sabu. Dia sangat dibenci oleh musuh.

 Alhamdullah, insya Allah kita doa mudah-mudahan Mohamad Sabu dirahmati oleh Allah dengan taufikNya, hidayatNya, dan dia insya Allah ke mana dia pergi sebelum dia jadi Timbalan Presiden lagi orang ramai suka. 

 Dimana Mohamad Sabu ceramah di Kelantan orangnya ramai sebagaimana Pesuruhjaya PAS Kelantan pergi ramai orang.

Mohamad Sabu lebih mesra dengan Non Muslim, dengan watak dia, dengan penampilan dia. Dengan non Muslim, Cina baik, India baik, amat mesra dengan dia. Kalau saya pergi tu, Cina masuk jugak tapi malu-malu. Boleh jadi penampilan saya lain sikit tapi Mohamad Sabu lebih rapat. 

 Insya Allah UMNO tak boleh nak tidur selepas ini. Insya Allah saya mintak Mohamad Sabu diletak portfolio dia golongan Non Muslim supaya non Muslim lebih mesra dengan Pas dan Mohamad Sabu Insya Allah kita doalah mudah-mudahan Allah menyebarkan fahaman Islam lebih cepat daripada biasa.Kerana Mohamad Sabu ni jenis orang turun padang, bukan dok kalut atas surau saja.

 Para hadirin semua, saya mengucapkan tahniah Jika ada kesilapan nasihatkan saya, tolong maafkan saya, saya nak berhenti setakat tu.

 Takbir!

Ucapan Tuan Guru Hj Nik Abd Aziz Nik Mat 
di Di Muktamar Pas ke 57
Markas Tarbiyah PAS, Taman Melewar
4 Jun 2011 
(Rakaman transkrip diatas boleh di akses di sini)
Comments
2 Comments

2 comments :

Anonymous said...

Puak puak ayoh chik mesti suka bila TGNA dah meninggal dunia. Semoga Allah bogelkan puak puak UG!

Anonymous said...

Assalam..jgn lupa ..kalau benar2 hormat TGNA kena tengok lagi aman ah dan warisan yg beliau tinggalkan..antara yg paling besar ialah mentari besar kelantan sekarang ni..pewaris TGNA yg mendapat restu dan pilihan nya..kenapa kita tak nak ikut..Datuk Ahmad Yaakop cakap

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...